BIOS herkent harde schijf en CD-speler niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

laudde

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Berichten
12
Hallo allemaal,

Ik had een tijdje geleden een topic aangemaakt over mijn bios die een piepjescode gaf. Dit is ondertussen verholpen. Maar me bootvolgorde staat niet meer ingesteld. Hij start niet meer op. Ik kom steeds in de Bios terecht. Maar als ik de Boot volgorde wil aanpassen dan herkent hij de Harde Schijf niet en de CD-speler ook niet. Er staat alleen Floppy drive (Die trouwens niet in de pc zit.)
Zelf ben ik er niet uitgekomen. Zouden jullie me tips willen geven?

Alvast bedankt:D
 
Harde schijf en cd-rom zijn met aparte kabels op aparte ide-poorten aangesloten. Harde schijf heeft geen jumper-setting (dwz ik heb de jumper er afgehaald).
 
OK je hebt de jumper er uit gehaald, wat is hij dan nu geworden ?
Master of Slave ?
 
Hallo

Standaard zijn "meestal" de jumpers ingesteld op "master".

Jammer genoeg "vergat" je merk/typenr/ouderdom te vermelden van :

Motherboard , c.d.r.o.m lezer & harddisk.

Maar : mits deze elk hun individuele flatcable hebben , zou ik deze beide instellen als "master" .

Zie website fabrikant voor de jumpersettings indien niet duidelijk vermeld op de betrokken drives.

Peter
 
Zonder jumper zou de harde schijf volgens mij een masterdrive moeten zijn. Moederbord is een ASUS K8U-X met een sempron 2800+ processor. Harde schijf is een WD800 caviar. CD drive is een asus.DRW-1608P3S.
Ik ben er inmiddels achter dat als ik alleen de CD-drive op het moederbord zet, bios de CD-drive wel herkent. Met jumpersetting kan ik hem ook als master primary IDE laten herkennen. Als ik zowel HD als CD aansluit wordt niets herkend, ik heb inmiddels alle variaties in jumpersettings al geprobeerd. Ook met een andere harde schijf geprobeerd (WD400 caviar), maar zonder resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan