BIOS-Reset?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wufu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Berichten
1.878
Hallo,

vanmiddag zat ik met mijn pc te klooien en ik had de voedingaansluitng van mijn videokaart perongeluk eruitgehaald vervolgens as ik dat vergeten en had mijn pc opgestart. Ik kreeg een luide piepgeluid dus was er weer aan herrinnerd dat ik dat ding nog moest aansluiten. vervolgens weer opstarten maar hij starte maar geen beeld en normaal zo mijn videokaart aan het begin heel hard daaien en daarna stoppen maar zelfs nu stopt hij niet mijn vraag luit: kan een biosreset dit verhelpen?

Ik ben van plan em morgen onder garantie terug te brengen naar de winkel al zouden jullie mij kunnen helpen zou ik jullie zeer dankbaar zijn,
:(
Wufu
 
Hoi,

Het is het waard om een bios reset te overwegen.

Modag
 
Hoi,

Het is het waard om een bios reset te overwegen.

Modag

Bedankt voor je mededenken ik wil je nog een ding vragen om het zeker te weten:) Stroom eraf batterij eruit voor 5 -10 minuten toch?
 
Sluit wel alles eerst goed aan voor je een reset doet, des te groter is de kans dat je reset succesvol is.
 
Hoi,

Ja de spanning eraf dan de batterij eruit voor drie tot vijf minuten en dan weer terug plaatsen en dan de spanning er weer aan ben benieuwd.

Modag
 
Okay ik ga het gelijk proberen:thumb:
 
mijn videokaart aan het begin heel hard daaien
Lijkt me niet best.. Ze nemen stilstaand al zoveel ruimte in.


Controleer of je niet ergens anders iets los hebt getrokken. Zo'n kaart hoort niet te beschadigen van tijdelijk stroom te kort.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde de fan XP :p

Maar anyway het heeft niet geholpen alles zit goed vast. ik breng hem morgen maar weer terug tenzij 1 van jullie knappe koppen nog een sugestie heeft :p

Bedankt allen
 
Test de kaart eens in een ander PC-tje / test een andere kaart eens in dit PC-tje.
 
Hoi,

Dat is denk ik dan de beste optie terug naar de winkel.

Modag
 
Test de kaart eens in een ander PC-tje / test een andere kaart eens in dit PC-tje.

Ja dat zou ik graag willen maar in mijn wijde omgeving heeft niemand hier een PC met PCIe 2.0 x16 voor GF8800GT en ik heb op die kapotte PC geen AGP voor een FX5200 dus dat is wel weer jammer.

Trouwens iki heb hem nu wel opengemaakt maar er zat geen stickertje/zegel erbij die verschuerd zodra je pc openmaakt zal ik nu nog garantie hebben? :confused:
 
Vast wel.
Maar probeer het wel een beetje tactisch te spelen dan i.v.m. kinderachtige verkopers.

Merk PC of knutsel PC?
 
Vast wel.
Maar probeer het wel een beetje tactisch te spelen dan i.v.m. kinderachtige verkopers.

Merk PC of knutsel PC?

Merk PC HP pavilion M9190,

zoiets als: het was al zo:p?

Ik zal wel doen alsof ik er niks van begrijp en niks van PC's afweet:rolleyes:
 
Een HP met een 8800? Nice.
Good luck.

Ja met een 8800GT het waren mooie systeemspecs maar wel duur vind ik hoor:evil:

Bedankt voor iedereen die mee heeft gedacht om mij te helpen met het oplossen van deze ontiegelijke raadselachtig megalome supermoeilijke ingewikkelde grootste probleem:thumb::cool: Wat zou ik toch zonder julie moeten:eek:
 
1.) Graka al aangedrukt?
2.) wat was je precies aan het doen ("klooien??")
trouwens als je Stroom eraf haalt.
druk dan nog even 5 secondes het aan/uit knopje in!
en dan batterij 10min eruit laten

en als je terug gaat met de pc , zeg dan (natuurlijk) NIET dat je in de pc (binnen) bezig was;)
 
Laatst bewerkt:
Het is vrijdagavond, ik zit achter mijn pc en lees zo links en rechts wat Helpmijvragen door. Zo ook deze. Wat mij intrigeert is het causale verband tussen een in 1e instantie vergeten aan te sluiten voedingskabel van een videokaart en het resetten van het bios. Mis ik wat?

Daarnaast,
wat nu als de HP bouwers het bios hadden getweakt naar bepaalde waardes voor de geheugenmodules en / of andere tweaks voor de in het systeem aanwezig hardware?

Niemand overigens die aan TS vroeg of íe RAID had. Wanneer hij dat zou hebben gehad en hij had een biosreset gedaan dan was íe driedubbel gestikt en genaaid geweest zonder deugdelijke kennis van het bios. (Dat het herstellen van de Raid slechts 1 regeltje in het bios is, moet je dan ook maar net even weten, maar dat had ongetwijfeld een Helper zo uit zijn mouw geschud..................? (De exacte lokatie en instelling van die optie in het bios)

Wellicht moeten we wat terughoudender zijn met bios resetadviezen? Schiet er maar op............
 
Laatst bewerkt:
Pasja,

Op zich goede opmerking maar:

Voor zover ik weet hebben de moderne BIOSsen een 'load optimized value' optie aan boord indien dat nodig is.
Verder: waarom zou je de RAID kwijt raken :eek:? Dit regelt een aparte controller toch?

Anders zou je als je batterij leeg is ook een groot probleem hebben..
 
Ik heb op mijn Asus P5K-E WIFI AP plank een keer een bios reset gedaan, de Raid instelling was weg. Niet de configuratie, maar de simpele aan / uit Raid bootoptie.

Daarnaast, ik ken nog geen bios dat automatisch de (RAS) timings van eventueel hoger geklokt geheugen herkent en instelt.

Meest interessante echter voor mij is: wat heeft een powerkabel met een biosreset van doen?
 
Laatst bewerkt:
@Raid: strange.. nog niet eerder gezien.
Meest interessante echter voor mij is: wat heeft een powerkabel met een biosreset van doen?
Ik betwijfel het. Het stond al in de topic titel.
Je weet het nooit natuurlijk maar.. Sowieso: als je opstart zonder kabel geeft de kaart dit aan i.v.m. stroom tekort. Als je de kabel erin steekt hoort dit gewoon weer te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan