Bios start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Ik kan de Bios bij mijn HP Pavilion desktop m9451nl niet opstarten om mijn PCI Devices op enable te kunnen zetten. Wat ik ook probeer (volgens HP zelf) F10, F11, Delete enz. Alleen ctrl-I geeft het volume weer en de controle-functie; daar heb ik niets aan. Hij start gewoon door naar Windows. Zou iemand weten wat er aan de hand is. Wil via mijn laptop op afstand de PC met Depicus uit zijn 'slaap' 'wekken' om hierna Logmein als programma te gebruiken.

Bedankt voor een eventuele reactie

Laatst bewerkt:
Ik zou alleen nog maar F1 of F2 kunnen bedenken.

Bedankt voor jullie aandacht. Sorry, dat ik wat laat reageer, maar er kwam iets tussen.
F1 en F2 heb ik nu ook geprobeerd, maar eveneens geen resultaat.
Een PS/2 toetsenbord? Zal wel nakijken wat dat inhoud. Ben juist zo tevreden over mijn huidig exemplaar. Jammer, als ik die zou moeten vervangen.

Je hoeft hem niet te vervangen alleen ff aansluiten om in het Bios te komen. Je gebruikt wss een usb of draadloos toetsenbord en een pc waarvan de usb-poorten nog niet geactiveerd zijn voor de POST, d.w.z. dat je met zo'n toetsenbord nooit in het Bios kunt komen simpelweg omdat er nog geen spanning op de usb-poorten zit.
N.B. een PS/2 toetsenbord is niets anders dan een toetsenbord met een andere plug (ronde meestal paarse plug) die je in de overeenkomende poort achter in je pc plugt. Daar blijft n.l. wel de spanning op staan en zodoende werkt het toetsenbord wel om in het Bios te komen. Je hebt daar trouwens ook een adapter voor usb naar PS/2, kost +/- €1,50 in de electronicawinkel.

Laatst bewerkt:
Is goed bedankt! Het is dus gewoon even tijdelijk. Zal ik doen. Heb er nog wel 1 toetsenbordje liggen.'

Nogmaals bedankt!

Graag gedaan hoor!
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan