Bios wachtwoord verwijdren van uw hp of lenovo/ibm laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

biosman

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2015
Heeft u een laptop van hp of lenovo/IBM en er zit een vergeten wachtwoord op de bios
dan kan ik u ermee helpen.

Heel simpel, werkt bij alle desktop computers en laptops: verwijder de bios batterij voor ongeveer een halve minuut, plaats deze terug en je bios is gereset.

Heel simpel, werkt bij alle desktop computers en laptops: verwijder de bios batterij voor ongeveer een halve minuut, plaats deze terug en je bios is gereset.

Dit geld niet voor een svp (supervisor) wachtwoord, dat houd in als je de bios instellingen niet kan veranderen of als de laptop direct naar een wachtwoord vraagt na inschakelen van de laptop.
voor de meeste commerciele laptops ( asus hp samsung dell acer Fujitsu siemens) kan je een master password kopen via bekende sites, bij de zakelijke laptops van hp zoals de elitebook probook of van ibm/lenovo thinkpads is dit niet mogelijk. de wachtwoord word in een bios chip of een eeprom chip opgenomen en is onmogelijk doormiddel van bios of cmos batterij loskoppelen te verwijderen.
bij deze laptops moet de bios of de eeprom chip opnieuw geprogrammeerd worden of aangepast worden.

bij deze laptops moet de bios of de eeprom chip opnieuw geprogrammeerd worden of aangepast worden.
Het flashen zoals jij noemt gaat niet werken als je een andere officiele biosverie neemt.

Ga je dan zelf zitten rommelen in de software? Lees: herschrijven.

Dit zegt lenovo er zelf over.
Ik krijg met deze vraag de indruk dat er enig commercie achter zit.

Laatst bewerkt:
Voor zover ik las kan het bij een Lenovo alleen door Lenovo zelf gedaan worden en dan alleen na het overleggen van een aankoopbewijs.
Anders heb je idd speciale apparatuur nodig en als je die hebt dan zou je het kunnen waarschijnlijk.

Zie bijv. HIER.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je kan helpen kan je het hier ook melden hoe dit gedaan kan worden dan help je ons allemaal;)

Het flashen zoals jij noemt gaat niet werken als je een andere officiele biosverie neemt.

Ga je dan zelf zitten rommelen in de software? Lees: herschrijven.

Dit zegt lenovo er zelf over.
Ik krijg met deze vraag de indruk dat er enig commercie achter zit.

bij hp's moet je een nieuwe complete bios erop gooien, flashen wat jij noemt gaat niet de laptop moet uit mekaar bios chip zoeken eruit solderen programmeren met nieuwe bios zonder wachtwoord en dan terug solderen.
bij lenovo laptop uitmekaar bios chip zoeken eruit solderen hoeft niet chip aansluiten om te lezen wachtwoord vinden verwijderen terug programmeren KLAAR!!

Voor zover ik las kan het bij een Lenovo alleen door Lenovo zelf gedaan worden en dan alleen na het overleggen van een aankoopbewijs.
Anders heb je idd speciale apparatuur nodig en als je die hebt dan zou je het kunnen waarschijnlijk.

Zie bijv. HIER.

Groeten Marcel

dat komt voor lenovo goed uit ja, maar hoeft niet.
inderdaad die apparaat van youtube werkt ook alleen kost 89 us dollar uit australie te bestellen
dit is dan alleen voor lenovo/ibm

Hoi,

Als je kan helpen kan je het hier ook melden hoe dit gedaan kan worden dan help je ons allemaal;)

Tuurlijk zeg het maar wat wil je weten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Met andere woorden, je gaat zelf zitten rommelen in de software van de bios?
Mijn indruk over enige commercie blijft nog steeds overeind.

Het vergt namelijk heel veel tijd en handelen eer je bij de bios chip komt bij een laptop, het risico is te groot voor de gemiddelde gebruiker om dit allemaal zelf te kunnen doen.
Dit doe je niet zomaar als hobbyist.

Laatst bewerkt:
Met andere woorden, je gaat zelf zitten rommelen in de software van de bios?
Mijn indruk over enige commercie blijft nog steeds overeind.

Het vergt namelijk heel veel tijd en handelen eer je bij de bios chip komt bij een laptop, het risico is te groot voor de gemiddelde gebruiker om dit allemaal zelf te kunnen doen.
Dit doe je niet zomaar als hobbyist.

Ik weet niet wat je verstaat onder rommelen?
nieuwe bios rom programmeren met een eeprom programmer als je dat rommelen vind, ja dan is dat rommelen (is dat zo erg?)
als je laptop maar weer doet toch??
Over commercie gesproken ben best bereid om iemand te helpen om bios wachtwoord te verwijderen (als diegene niet kan of niet durft) tegen een kleine vergoeding mits diegene kan aantonen dat die laptop niet is ontvreemd!!

Welkom op Helpmij.nl.

Het aanbieden van betaalde diensten is binnen Helpmij.nl niet gewenst. Helpmij.nl biedt de gelegenheid om vrijwillig hulp aan elkaar te bieden en om hulp te vragen aan vrijwilligers.
Indien u reclame wilt maken, dan kan ik u verwijzen naar onze naar onze penningmeester voor de eventuele reclame mogelijkheden.

Ok, & tot slot, hebben enkele HelpMij.nl-vrijwilligers een BIOS-Supervisor-Password probleem helpen oplossen, waarbij ikzelf naar erecode zeer terughoudend ben gebleven.

...

Het aanbieden om een BIOS te resetten via EEPROM-apparatuur is voorbij, & indien legaal boven, het bereik van elk hulp-forum.

Bovendien is het anderszins meestal onnodig, want of: Degene met het probleem bestelt een nieuwe BIOS-chip, & klikt de oude eruit, de nieuwe erin, zonder solderen, of, degene met het probleem bestelt een nieuw moederbord - inclusief verse BIOS -, of, stuurt de hele computer terug naar de fabrikant zonder de hardeschij(v)f(en).

EOF

Ik probeer hier mensen te helpen met een vergeten bios wachtwoord voor lenovo en hp laptops.
als er vragen erover zijn wil ik best wel beantwoorden(daar draait de hele site om toch?? mekaar helpen!! en niet afzeiken.)

Mensen houd het rustig:thumb::cool:

@biosman doe jij dit gratis of vraag je er geld voor.

@biosman doe jij dit gratis of vraag je er geld voor.

Ik geef advies en zeg wat je allemaal nodig heb om het zelf te doen.
Maar als je zegt ik durf niet en of kan het niet dan wil ik het best voor je doen alleen ja dan is het logisch denk ik voor een eigen bijdrage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan