Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik kan op een pc van mij niet meer in de bios komen. als de computer opstart dan is het eerste wat je te zien krijgt het Windows opstartlogo, krijg daarvoor niet het systeem te zien. Iemand enig idee hoe dat kan?? En hoe ik dan wel in de bios kan komen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Als je meteen tijdens het opstarten op de DEL toets drukt of de toets die jij nodig hebt om het Bios in te komen.
Wil het dan ook niet?

Nee dat doet hij dus niet.. kan drukken op DEL wat ik wil, maar hij start gewoon windows op.

Wat ik nog kan bedenken is het Bios te resetten.
Dit kun je doen met een CMOS clear jumper op je moederbord.(zie handleiding)
Of je haalt de batterij er voor een minuut of tien van het moederbord af.
In beide gevallen moet je de stroomkabel uit het stopcontact halen, als je dit doet.

Let op,
Het Bios wordt dan terug gezet naar de fabrieks waarde, dus het kan dat het een en ander niet goed meer staat.

Ik weet niet of je een beetje met het Bios overweg kunt, anders hoor ik het wel.

Geplaatst door maestro12
Is het soms een 'merk' pc???
Zat ik ook aan te denken, maar dan krijg je toch meestal een logo van het merk?

Het is een Pentium 4 en komt bij Vobis vandaan, maar ik ben al eerder een keer in de bios geweest, dus het kan wel.. maar nu slaat hij dat opstartstuk over als ik de computer aanzet.

Er kwam inderdaad voorheen een logo te staan, maar ook dat mis ik nu.. vreemd??

Geplaatst door Lerosa
Er kwam inderdaad voorheen een logo te staan, maar ook dat mis ik nu.. vreemd??

maar dat was het Logo van de videokaart.
Ik heb er afgelopen zaterdag een videokaart ingezet. omdat hij er een onboard heeft.. dus die wilde ik uitzetten in de Bios, maar nu kom ik er niet in, en dat Logo zie ik ook niet meer.

Geplaatst door crash

Zat ik ook aan te denken, maar dan krijg je toch meestal een logo van het merk?
Dat kan je b.v. bij compaq uitzetten, krijg je dus pas beeld bij het windows scherm vandaar mijn vraag.

Maar het is een dus een Vobis :confused: Geen idee welke moederborden die gebruiken. Een bios reset zou ik nog even niet doen. Stel dat je instellingen overhoop liggen en je komt nog steeds de bios niet in......wat dan?

Probeer anders eens met Everest home er achter te komen welk moederbord er in zit.

Er zit een Asus P4R800-VM moederboard in en ik heb een ATI 9600 XT videokaart erin gezet.. wilde verbetering voor de spellen, niet dat dat nu gelukt is maar misschien heeft het te maken met het feit dat de onboard kaart nog aan staat en dat die even uitgezet moet worden, maar dan moet je wel in de bios kunnen.

Heb je nu die nieuwe videokaart er ook in?
Zo ja, haal die er eens uit en kijk of je het Bios kunt bereiken.
Is dat mogelijk, dan de onboard uitschakelen en de instelling saven.
Ga dan het Bios uit en schakel de pc uit, dan de nieuwe kaart plaatsen.

Dat had ik ook al geprobeerd, maar dan krijg ik helemaal geen beeld.

hiephoi,
das grappig...ik heb hetzelfde probleem.
Draadloos toetsenbord via usb reageert geen enkele toets voor veilige modus of bios,maar.........sluit ik een oud toetsenbord op de pc aan,dan werkt het perfect
Rara hoe kan dit:eek:

grtzzzz jos

Geplaatst door outlaw36
hiephoi,
das grappig...ik heb hetzelfde probleem.
Draadloos toetsenbord via usb reageert geen enkele toets voor veilige modus of bios,maar.........sluit ik een oud toetsenbord op de pc aan,dan werkt het perfect
Rara hoe kan dit:eek:

grtzzzz jos

Omdat voor die tijd de USB poort nog niet wakker is :)
Hiervoor zul je USB Emulation in de bios moeten aanzetten... al weet ik niet of dat ervoor zorgt dat je in de bios kan komen

Misschien is dat ook het geval bij Larosa?

Geplaatst door Ellasar

Omdat voor die tijd de USB poort nog niet wakker is :)
Hiervoor zul je USB Emulation in de bios moeten aanzetten... al weet ik niet of dat ervoor zorgt dat je in de bios kan komen

Misschien is dat ook het geval bij Larosa?

Dat is een goeie, nog niet aan gedacht.
Het heet meestal 'USB keyboard legacy support'

Geplaatst door outlaw36
soms moet je mensen een duwtje in de goede reichting geven:)

Ja, terwijl ik zelf ook al regelmatig mensen op die bios mogelijkheid gewezen heb :o :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan