bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister31

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2005
Berichten
31
hallo,wie kan me vertellen hoe ik in de bios kom. ik had er een xp-besturing op maar die werkte niet meer en die harddisk heb ik toen op een andere pc geformateerd . maar nu wil ik graag in de bios komen omdat ik die moet resetten.wie weet dit.er zit nu dus geen besturing op.
 
Bij het opstarten op delete, F2, F10 o.i.d. drukken.

Je ziet vaak een bericht als "Press [ Toets ] to enter setup". Druk daar op en je zit in het BIOS.
 
Geplaatst door BrEeZeR
Bij het opstarten op delete, F2, F10 o.i.d. drukken.

Je ziet vaak een bericht als "Press [ Toets ] to enter setup". Druk daar op en je zit in het BIOS.

ja,ik ben nu wel in de setup geweest maar kan daar niks meer aan passen en als ik em dan weer doorstart dan krijg ik de volgende melding: verwijder schijf of medium, en als ik em gewoon opstart krijg ik een keyboard error. en daar zijn alle problemen ook begonnen.ik heb ook al een ander keyboard geprobeert.
 
heb je handleiding niet van je moederbord

vaak moet je gewon een jumperje uithalen


word hd herkend in bios
heb je soms je hd uitgehaald en staat hij niet juist qua
master-slave
 
voor windows zetten

verander in bios 1ste boot naar cd-rom

windows cd inzetten en opstarten daar rest is gewoon volgen
 
jumpers

Geplaatst door ibiza
heb je handleiding niet van je moederbord

vaak moet je gewon een jumperje uithalen


word hd herkend in bios
heb je soms je hd uitgehaald en staat hij niet juist qua
master-slave

ik heb 1 schijf geformateerd en die staat op master(die stond eerst op cse,maar toen deed ie helemaal niks meer) en de andere staan nog wel bestanden op en die staat op slave.hoe zou ik ze moeten zetten volgens jou dan?en maakt het nog uit welke schijf waar in de kast zit omdat ze ook in verbinding staan met de cd-rom stations??ik heb er toevallig 2 in.(cd-roms)
 
Laatst bewerkt:
kan niets veranderen in bios

Geplaatst door ibiza
voor windows zetten

verander in bios 1ste boot naar cd-rom

windows cd inzetten en opstarten daar rest is gewoon volgen

dat is juist het probleem,ik kan niets meer veranderen in de bios,ook de bootvolgorde niet.de cursortoetsen en f10 werken niet in de bios.echt wel irritant.:confused:
 
Probeer eens een BIOS reset. Je moet dan even een jumper verplaatsen (en later ook weer terugzetten), in het boekje van je MoBo staat aangegeven welke jumper dat is. Je kan ook de batterij van je MoBo er uithalen, en die na 1 minuut? weer terugplaatsen.
 
jumper moederbord?

Geplaatst door Sparkel
Probeer eens een BIOS reset. Je moet dan even een jumper verplaatsen (en later ook weer terugzetten), in het boekje van je MoBo staat aangegeven welke jumper dat is. Je kan ook de batterij van je MoBo er uithalen, en die na 1 minuut? weer terugplaatsen.
bedoel je de jumper op het moederbord ,die heb ik namelijk al verplaatst ,maar nog niet teruggezet.ik heb de bios inmiddels al kunnen resetten.nu kan ik alleen bij de volgorde van boot alleen nog maar kiezen uit floppy en harde schijf en cd-rom staat er niet meer bij .verder heb ik wel de mogelijkheid om van removable media te booten ingeschakeld staan.bedoelen ze daar ook cd-rom mee?
 
De Clear-CMOS reset jumper moet je altijd terug zetten, voordat je weer gaat opstarten. Het Bios is dan gereset.
Kun je wel de "Load setup defaults" of "Load fail save defaults" laden, als je in het Bios bent?
 
De jumper die je hebt gebruikt met reset moet je inderdaad weer terugplaatsen zoals ie stond, anders blijf je aan het resetten.
Een CD rom is ook een removable media.
 
cd-rom speler

Geplaatst door Sparkel
De jumper die je hebt gebruikt met reset moet je inderdaad weer terugplaatsen zoals ie stond, anders blijf je aan het resetten.
Een CD rom is ook een removable media.

ik heb die jumper teruggezet,maar ik zou graag windows 98 erop zetten,maar ik weet niet hoe.zou het kunnen dat de cdrom-speler nu niet meer herkent wordt of moet die opnieuw geinstalleerd worden misschien?ik heb alleen een windows 98 cd-rom en geen opstartdiskette.
 
Geplaatst door crash
De Clear-CMOS reset jumper moet je altijd terug zetten, voordat je weer gaat opstarten. Het Bios is dan gereset.
Kun je wel de "Load setup defaults" of "Load fail save defaults" laden, als je in het Bios bent?
ja,dat is al wel gelukt nu,de default settings! maar ik wil win 98 erop zetten ,maar weet niet hoe nu verder te gaan.ik heb geen opstartdiskette van 98.en kan nog steeds niet de cd-rom op de 1e plaats zetten bij boot-volgorde(staat er niet bij.)
 
Geplaatst door mister31

ja,dat is al wel gelukt nu,de default settings! maar ik wil win 98 erop zetten ,maar weet niet hoe nu verder te gaan.ik heb geen opstartdiskette van 98.en kan nog steeds niet de cd-rom op de 1e plaats zetten bij boot-volgorde(staat er niet bij.)
Zie het berichtje net boven jou bericht.:)
 
Een CD ROM speler wordt altijd door BIOS herkend.
Maar heb je ook al de optie van Crash
Kun je wel de "Load setup defaults" of "Load fail save defaults" laden, als je in het Bios bent?
geprobeerd?
Als je wel beschikt over een opstartdiskette van Windows ME kun je ook Windows 98 installeren.
En anders kijk eens hier

* net ff te laat met dezelfde antwoorden zie ik * :p
 
Laatst bewerkt:
Maar nog even over de CD ROM speler, je hebt niet toevallig met het resetten van je BIOS een Flatcable opzij moeten drukken waardoor deze los zou kunnen zitten?
 
flatcable

Geplaatst door Sparkel
Maar nog even over de CD ROM speler, je hebt niet toevallig met het resetten van je BIOS een Flatcable opzij moeten drukken waardoor deze los zou kunnen zitten?

die kabel zal ik zo even naar kijken ,maar ik wil graag weten welke bootdisk ik nodig heb van 98 se .
de bovenste van de 2(begint met oem) of de onderste (begint met custom)
en is het dan de bedoeling dat ik die op een floppy krijg?
en misschien klinkt dit heel dom.... hoe doe ik dat??
de kabels zitten allemaal nog prima!
 
Laatst bewerkt:
Het bestand wat je download is een Self Extractor File, je stopt een diskette in je diskettedrive, start de file en je opstartdiskette wordt beschreven.
Welke van de twee je nodig hebt? Maak ze desnoods beide. ;)
 
Neem de OEM versie maar, die ander heeft geen RAM-Drive. bij mijn weten gaat het installeren langzamer zonder RAM-drive.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan