bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door crash
Neem de OEM versie maar, die ander heeft geen RAM-Drive. bij mijn weten gaat het installeren langzamer zonder RAM-drive.

ik heb nu die opstartdiskette voor elkaar.
moet ik nu vanuit de bios kiezen voor restore from floppy?of moet het anders?
 
floppy

Geplaatst door ibiza
als wat staat in bios 1ste boot
floppy staat op 1,maar de cd-rom staat er niet meer bij
maar ik heb net de opstartdiskette erin gedaan en dan opnieuw opgestart en met ondersteuning voor cd-rom gekozen(1)maar hij geeft aan dat hij geen drives kan vinden. wat houdt dat in en wat moet ik nu doen?het lijkt mij dat er iets mis is met de cd-rom spelers of ze worden niet ondersteund misschien??
 
Geplaatst door mister31

floppy staat op 1,maar de cd-rom staat er niet meer bij
maar ik heb net de opstartdiskette erin gedaan en dan opnieuw opgestart en met ondersteuning voor cd-rom gekozen(1)maar hij geeft aan dat hij geen drives kan vinden. wat houdt dat in en wat moet ik nu doen?het lijkt mij dat er iets mis is met de cd-rom spelers of ze worden niet ondersteund misschien??
Heb je het volgende inmiddels gecontroleerd?
Geplaatst door Sparkel
Maar nog even over de CD ROM speler, je hebt niet toevallig met het resetten van je BIOS een Flatcable opzij moeten drukken waardoor deze los zou kunnen zitten?
 
Geplaatst door crash

Heb je het volgende inmiddels gecontroleerd?
ja,dat heb ik gecontroleerd,maar misschien heeft het hier iets mee te maken: toen die pc nog goed was stonden de harddisks op cse en de 2e op slave(was een tip van iemand om die 1e op master te zetten,maar nu heb ik gisteravond iemand gesproken en die zei me dat ik dat maar weer terug moest zetten omdat mijn bios dat zo bepaald heeft) wat denk jij? als ik vanuit ms-dos zoek kan ik wel gewoon de dir zien van d(staan nog wat oude bestanden op) en c ziet hij ook(geformateerd) maar hij geeft maar 2,1 gb aan terwijl die ong 4,3 is
 
Je kunt het altijd proberen weer terug te zetten zoals het was. Dat C maar 2,1Gb aangeeft Heb je deze per ongeluk als FAT16 geformateerd?

Je hebt niet de Jumper(master/slave/cableselect(cse), van de cd-rom veranderd?
 
fat 16/32

Geplaatst door crash
Je kunt het altijd proberen weer terug te zetten zoals het was. Dat C maar 2,1Gb aangeeft Heb je deze per ongeluk als FAT16 geformateerd?

Je hebt niet de Jumper(master/slave/cableselect(cse), van de cd-rom veranderd?

ik heb c op deze pc geformateerd(wel gewoon vanuit de rechtermuisknop-opties) hier staat xp op (ik heb verder geen verstand van fat 16/32)

nee,ik heb die jumper van de cd-roms(2) niet veranderd,maar die staan wel in verbinding met die schijven,dus misschien dat er daardoor een conflict is omdat ik de jumper van die schijf van cse naar master heb gezet

die schijf van 4,3 gb stond mijn besturing eerst op (was ook xp) moet de schijf van de besturing het dichtst bij de cd-roms zitten? of maakt dat verder niets uit?
het stond wel altijd zo!

is het misschien ook verstandig de grootste schijf 20,4 ook te formateren

het zijn een hoop vragen tegelijk,maar dan heb je direct een goed beeld.

ik vind dit trouwens wel een mooie site.

al vast bedankt iig.:thumb:
 
Re: fat 16/32

Geplaatst door mister31


ik heb c op deze pc geformateerd(wel gewoon vanuit de rechtermuisknop-opties) hier staat xp op (ik heb verder geen verstand van fat 16/32)

Dus je hebt de schijf in een andere pc geplaatst begrijp ik?
Plaats alles eens zoals het voor de problemen was. Ook de jumpers.
 
Re: Re: fat 16/32

Geplaatst door crash

Dus je hebt de schijf in een andere pc geplaatst begrijp ik?
Plaats alles eens zoals het voor de problemen was. Ook de jumpers.

ik heb die schijf even op en andere pc aangesloten om em te formateren
dat heb ik gedaan omdat ik een systeemcrash had
na het opstarten eindigde die op een blauw scherm met een stopmelding windows logon process is onverwachts afgebroken.... het systeem is stopgezet

ik zal alles weer terugplaatsen zoals het was en dan zien we wel weer verder.
 
Re: Re: Re: fat 16/32

Geplaatst door mister31


ik heb die schijf even op en andere pc aangesloten om em te formateren
dat heb ik gedaan omdat ik een systeemcrash had
na het opstarten eindigde die op een blauw scherm met een stopmelding windows logon process is onverwachts afgebroken.... het systeem is stopgezet

ik zal alles weer terugplaatsen zoals het was en dan zien we wel weer verder.

hoi,ik was die jumper eens aan het bekijken,kan je die toevallig ook op de kop plaatsen ,omdat hij niet aan 2 kanten gelijk is (zo bedoel ik dat)??
 
opstartdiskette 98se

Geplaatst door mister31


hoi,ik was die jumper eens aan het bekijken,kan je die toevallig ook op de kop plaatsen ,omdat hij niet aan 2 kanten gelijk is (zo bedoel ik dat)??

ik heb de jumpers teruggezet zoals ze stonden en nu heb ik hem opgestart met de opstartdiskette erin en als ik het goed heb begint hij met zoeken naar cd-rom stations en dan geeft hij de melding :NO DRIVERS FOUND ABORTING INSTALLATION

HIJ HEEFT NU WEL WEER DIE 4,3 GB VAN DE 1E SCHIJF

EN DAN LOOPT HIJ GEWOON DOOR EN GEEFT DE VOLGENDE MELDING:

THE DIAGNOSTIC TOOLS WERE SUCCESSFULLY LOADED TO DRIVE E



DEVICE DRIVER NOT FOUND: MSCD001
NO VALID CDROM DEVICE DRIVERS SELECTED

EN DAN ZOU IK NAAR HELP KUNNEN

A:\ > (KEUZE HELP TYPEN ?)

HET LIJKT ALSOF DIE DRIVERS NIET WERKEN OP DEZE CDROM-SPELERS (OF HEB IK DAT MIS)

HOE NU VERDER?

ik heb trouwens gekozen voor een installatie MET ondersteuning voor cd-rom

ik heb het hele helpbestand nu goed gelezen en heb geprobeerd hem op te starten in de veilige modus
(1e stap) dat lukt niet,want dan kom ik weer bij mijn oude probleem,301-keyboard error (ook al een ander keyboard geprobeerd) de volgende stap is volgens mij (als ik het goed gelezen heb) vanuit a:\ sys c te typen

MOET IK MISSCHIEN OOK WAT IN DE BIOS OMZETTEN ZODAT MIJN CDROM-SPELERS HERKEND WORDEN?
 
Laatst bewerkt:
1) Als je in de Standard Cmos Setup van je BIOS kijkt, staan daar behalve je harddisks, floppy ook je CD rom stations weergegeven?

2) Zet hier eens neer hoe je indeling van je CD Rom spelers / harddisks op je IDE is.

Dus:
IDE 0 Master
IDE 0 Slave
IDE 1 Master
IDE 1 Slave
 
standard cmos setup?

Geplaatst door Sparkel
1) Als je in de Standard Cmos Setup van je BIOS kijkt, staan daar behalve je harddisks, floppy ook je CD rom stations weergegeven?

2) Zet hier eens neer hoe je indeling van je CD Rom spelers / harddisks op je IDE is.

Dus:
IDE 0 Master
IDE 0 Slave
IDE 1 Master
IDE 1 Slave

standard cmos setup,kom ik daar ook via f10 in?
is dat dezelfde setup die jij bedoelt.
ik heb namelijk alles daar doorgelopen en niet zoiets kunnen vinden wat je aangeeft.
ik kan wel wat dingen mbt ide vinden,maar weet niet of je dat bedoelt.

ik heb wel de bios onlangs gereset,zou het kunnen dat er standaard iets uit staat wat ik weer op enable moet zetten zodat ie de cd-roms wel ziet?

ik heb dit wel gevonden,weet niet of dit wat is?

primary drive 0 4,3 gb
primary drive 1 20,4 gb
secondary drive 0 not installed
secondary drive 1 not installed
 
Laatst bewerkt:
primair ??

Geplaatst door crash
Neem de OEM versie maar, die ander heeft geen RAM-Drive. bij mijn weten gaat het installeren langzamer zonder RAM-drive.

ik ben inmiddels bezig geweest met partities maken,maar heb nu c en d beide op primair gezet kan dat wel?
en heeft dit ook te maken met master en slave?
 
Re: standard cmos setup?

Geplaatst door mister31


standard cmos setup,kom ik daar ook via f10 in?
is dat dezelfde setup die jij bedoelt.
ik heb namelijk alles daar doorgelopen en niet zoiets kunnen vinden wat je aangeeft.
ik kan wel wat dingen mbt ide vinden,maar weet niet of je dat bedoelt.

ik heb wel de bios onlangs gereset,zou het kunnen dat er standaard iets uit staat wat ik weer op enable moet zetten zodat ie de cd-roms wel ziet?

ik heb dit wel gevonden,weet niet of dit wat is?

primary drive 0 4,3 gb
primary drive 1 20,4 gb
secondary drive 0 not installed
secondary drive 1 not installed

primary drive 1 4,3
primary drive 2 20,4


zo staat het nu
 
Re: Re: standard cmos setup?

Geplaatst door mister31


primary drive 1 4,3
primary drive 2 20,4


zo staat het nu

ik ben nu bezig om hem op te starten vanaf de opstartdiskette ,maar hij geeft elke keer de melding dat de device driver not found is
no valid cdrom device drivers selected
heeft iemand een idee?


ik zal hier verder gaan,ik had de gedachte:meer paarden meer kans .
 
Als die dit aangeeft als je opstart van af je opstartdiskette zou ik maar even een ander downloaden want dan heb je er één zonder de drivers voor de cdrom drive.
 
Re: standard cmos setup?

Geplaatst door mister31


ik heb dit wel gevonden,weet niet of dit wat is?

primary drive 0 4,3 gb
primary drive 1 20,4 gb
secondary drive 0 not installed
secondary drive 1 not installed


Dat is inderdaad datgene wat ik bedoelde. :thumb:

Aan de secondary drive is op te maken dat er dus geheel geen verbinding is met je CD ROM drives. Dit KAN dus inhouden dat de flatcable of de voedingskabel niet goed is aangesloten.

Controleer nogmaals de verbindingen van de voedingen en de flatcable. Desnoods haal je ze eerst los waarna je ze opnieuw plaatst.
 
Re: Re: standard cmos setup?

Geplaatst door Sparkel


Dat is inderdaad datgene wat ik bedoelde. :thumb:

Aan de secondary drive is op te maken dat er dus geheel geen verbinding is met je CD ROM drives. Dit KAN dus inhouden dat de flatcable of de voedingskabel niet goed is aangesloten.

Controleer nogmaals de verbindingen van de voedingen en de flatcable. Desnoods haal je ze eerst los waarna je ze opnieuw plaatst.

ik heb alles los gehad en weer geplaatst zoals het van de week zat,alles lijkt goed te zitten.
het zijn trouwens geen 2 cd-rom drives maar 1 brander en 1 cd-rom drive(nooit geweten)
bovenin zit de brander(en die staat in verbinding met d(20,4)en dan komt de cd-rom drive(in verbinding met c) dan diskettestation(a) DIT HEEFT ALTIJD ZO GEZETEN .

EN DAN IS ER NOG EEN STROOMKABEL VRIJ DIE UIT DE VOEDING KOMT.MAAR DAAR IS OOK GEEN PLEK MEER VOOR.(HEB ER OOK NIKS MEE GEDAAN VERDER.)
WAT NU?

ik heb inmiddels een nieuwe opstartdiskette opgehaald van bootdisk maar hij blijft nog steeds de volgende melding geven :

DEVICE DRIVER NOT FOUND:'MSCD001'
NO VALID CDROM DEVICE DRIVERS SELECTED

IK HEB DE OEM-VERSIE GENOMEN EN NIET DE CUSTOM

ik heb inmiddels de juiste driver kunnen downloaden,maar moet nu nog weten hoe ik die kan installeren
ik heb die apart van de opstartdiskette op een diskette staan,gaat dat ,en hoe?
kan iemand mij dat vertellen?:mad:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan