bittorent error

Status
Niet open voor verdere reacties.

heitsme

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
ik wil graag films downloaden mbv bittorent
ik krijg steeds het bericht:

Aborting the torrent as it was rejected by the tracker while not connected to any peers. Message from the tracker: Poort 6881 is blacklisted.

het lukt me niet om deze poort open te krijgen ook niet met de faq van de sites

het lukt me niet het in de router open te stellen wie kan mij helpen??

ik gebruik router: PLANET internet XRT-401C XRT-C Family

Heb je aan het volgende misschien iets?

Waarom krijg ik "rejected by tracker - Port xxxx is blacklisted" fout?

Je client rapporteerd de tracker dat het de standaard bittorrent poort (6881-6889) gebruikt of een andere p2p poort voor de inkomende connecties.

DD`s Dutch tracker laat clients niet toe om van deze poorten gebruik te maken. De eenvoudige reden is dat sommige ISP's deze poorten dichtknijpen.

De bijgevoegde lijst der geblokkeerde poorten is niet gelimiteerd en kan dus bij noodzaak uitgebreid worden:

Direct Connect 411 - 413
Kazaa/Kazaalite/KLR 1214
eDonkey 4662
Gnutella 6346 - 6347
BitTorrent 6881 - 6889

Als je onze tracker wil gebruiken moet je dus je client configureren dat hij een poort(gebied) gebruikt die niet in deze lijst staat(gebied tussen 49152 en 65535 heeft de voorkeur, cf. IANA). Merk op dat sommige , zoals Azureus 2.0.7.0 of hoger, één enkele poort gebruiken voor al zijn torrents, terwijl de meeste andere één poort per open torrent gebruiken. Dit moet je in oogschouw nemen als je een gebied kiest(meestal minder dan 10 poorten groot. Je haalt geen voordeel door een groot gebied te kiezen, en dit kan eventueel wel een veiligheidsrisico inhouden).

Deze poorten worden gebruikt als verbinding tussen de peers , en niet van client naar tracker. Daarom zal deze wijziging geen invloed hebben op de bereikbaarheid van andere trackers(in feite zal het zelfs de snelheid verhogen van torrents van elke tracker, niet alleen onze). Je client zal ook nog steeds verbinding kunnen maken met peers die de standaardpoorten gebruiken. Als je client deze wijziging niet toelaat zul je een client moeten zoeken die dat wel doet.

Gelieve ons of in het forum niet te vragen welke poort te gebruiken. Hoe groter de diversiteit in gebruikte poorten des te moeilijker wordt het voor de ISPs om ons te snappen en zodus ook die poorten dicht te knijpen. Als we gewoon zelf een gebied definieren zullen de ISP's dat gebied snel dichtknijpen.

Als je gebruik maakt van een router en/of firewall mag je niet vergeten de gekozen poorten hierin te openen of te forwarden (router). Zie de Maak jezelf verbindbaar? sectie en aanwezige links voor meer informatie hieromtrend.

ik heb geen idee hoe mijn router precies werkt om die poorten open te stellen...
ik kan je geen voorbeeld van mijn router sturen want ik heb geen ideen hoe ik zo'n pagina kan kopieren od.

Heb je wel eens 'in' de router gekeken?
Je moet bij Nat of Napt kijken.
Daar is een mogelijkheid om de naam van b.v. bittorent in te vullen en poorten (van zoveel naar zoveel)
Ik zou het met bittorrent toch eerst met 6881-6889 proberen. Werkt bij mijn router ook prima.

ik heb nog even geprobeerd heb de punten waar ik evt. wat moet invullen gekopieerd naar word bestand

deze 3 punten vallen onder NAT...

als ik in een van bovenstaande heb ingevuld en klik op apply dan vraagt ie of ik nog:
Enable or disable Firewall module function

Bijlagen

Nou, de firewall wel inschakelen.

Wat er het meest op lijkt is trigger port maar daar mis ik de mogelijkheid om 6881-6889 in te vullen.
Die mogelijkheid moet er toch wel inzitten.

ik heb nog even gekeken maar kan het niet vinden

opwelke manier zou je je triggerport invullen dan?

Stel je router even voor als een muur tussen de buitenwereld en jouw pc.
Je hebt binnenpoorten en buitenpoorten.
Waar het verkeer aan komt van het internet is dus buiten.
Waar het verkeer doorgesluisd wordt naar jou heet binnen/privat.

Ik ga eens even kijken naar die handleiding van je router.

De handleiding kan ik niet vinden.
Een triggerport is de binnenpoort (vreemde term, ik dacht aan een revolver :D)
Ik heb wel ontdekt dat je inderdaad stuk voor stuk de poorten 6881 t/m 6889 moet openzetten. Niet zo gebruiksvriendelijk dus.
Het kan dus best wel de onderste zijn van de pagina zijn die je zond.

We zijn afgedwaald van de bittorrent naar de router.
Het lijkt me beter dat je dit bericht sluit.
Dit ging over een torrent error.

Plaats liever in de goede sectie een vraag over je router.
Dan heb je kans dat er iemand reageert met dezelfde router.
Of
Mail Planet en vraag waar en hoe je poorten open moet zetten in je router. (Gaat meteen voor meer programma's op)

Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst naar de juiste sectie over routers.

Die heb ik bekeken maar daar zie ik niets van een handleiding.
Heb je trouwens zelf niet een boekje gehad?
Heb je naast die router ook nog een firewall lopen?
Zo ja, dan kun je zolang er niemand reageert alles bij die triggerport kunnen invullen en kijken wat er gebeurt met Bittorrent.

hoe bedoel je dat precies??
ik gebruik zonealarm als firewall

als het goed is heb ik nu een copie bijgevoegd van de cdrom de users manual.

dan houd het op het is 3166kb

heb je iets anders waar ik het evt. heen kan sturen??

In dat geval kun je beter een studie gaan maken van dat boekje om er iets meer van te begrijpen.
Laat je niet imponeren door al die termen en zoek ze op.

Ga naar dat Triggerport formulier toe.
Vul links 6781 en tcp in
Vul je Public IP (buitenadres dat je van je provider hebt) in die grote balk
Vul rechts 6881 in en tcp.

Dit herhaal je voor 6882 enz.
De triggerport (links) maak je steeds 100 lager dus 6782

Start dan Bittorrent maar eens en kijk of het loopt.

helaas voor zover het me lukte heb ik dit geprobeerd maar hij blijft geblokeerd, heb nog een mail naar planet gestuurd van de week maar nog geen reactie

ik heb geprobeerd om mijn handleiding omte zetten in een rar bestand hoop dat ik heb zo kan toevoegen en iemand mij nog kan helpen

Heb je wel die poorten weer teruggedraaid? Dat is wel nodig nu.
Ik stuur je mijn e-maildres wel.
Kun je het naar me mailen.
Vermoedelijk is die rar ook te groot.
Het wordt wel vanavond. Ik ben te druk.

dank je...
geeft niret dat het lang duurd, ben al lang blij dat je me zo helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan