.bkf terugzetten zonder os

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Hoi allemaal,

ik heb een backup van mijn 1st drive gemaakt met windows.. het is een .bkf file

nu heb ik de vraag of ik deze terug kan zetten na een format c:\ ?

weet iemand of dit kan, en zo ja, hoe?

Grtz Pietjuhhh

Ja, vooropgesteld dat je het .bkf bestand niet op de C: schijf laat staan, maar veiligstelt op bijv. een memory-stick of externe harde schijf.

Terugzetten kan met hetzelfde programma als waar je het mee gemaakt hebt:
Start -> Uitvoeren -> ntbackup.exe

Succes,

Tijs.

Wat niet duidelijk is nu is of op C: de hele Windows staat of niet???

Je zult eerst een werkende XP moeten hebben voordat je iets terug kunt zetten. Formatteer je C:, dan zul je daarna waarschijnlijk XP niet meer kunnen starten... Die zul je dus dan eerst moeten herinstalleren of herstellen.

Succes,

Tijs.

Hoi,

ik kan dat programma toch niet uitvoeren als ik de c-schijf geformatteerd heb?! want dan staat er dus echt niets meer op ;)
[edit: oke dan snap ik dit toch :)]

ik heb de backup file idd op een externe hd gezet ;) zo slim ben ik dan toch nog xD

en ik heb linux backtrack 3 op mijn usb stick, dus dat kan ik ook draaien, mocht dit ook een mogelijkheid zijn om de backup ook terug te zetten.

Grtz Pietjuhhh

Laatst bewerkt:
Gaat het je alleen om veiliggestelde bestanden van de gebruiker(s) in de backup:
Formatteer de C: schijf, installeer XP en zet de gewenste bestanden/mappen terug van de backup (oftewel: Niet de hele backup terugzetten).

Wil je alles terugzetten (vraag van mij is dan natuurlijk: Waarom wil je dan de C: schijf formatteren als je toch alles terug wilt zetten?)
1. Installeer XP op een andere partitie dan C: (*)
2. Start Windows op
3. Zet de inhoud van het .BKF bestand terug op C:

(*) Je zou bijv. de C: partitie kunnen verwijderen tijdens het installeren van XP, en dan 2 nieuwe partities maken: C: en D:, en dan installeren op D:
D: mag dan een kleine partitie zijn, bijv. 10 GB

Succes,

Tijs.

Gaat het je alleen om veiliggestelde bestanden van de gebruiker(s) in de backup:
Formatteer de C: schijf, installeer XP en zet de gewenste bestanden/mappen terug van de backup (oftewel: Niet de hele backup terugzetten).

Wil je alles terugzetten (vraag van mij is dan natuurlijk: Waarom wil je dan de C: schijf formatteren als je toch alles terug wilt zetten?)

Ik wil hem formatteren omdat ik er een andere versie van windows op wil zetten.. maar als die niet goed werk wil ik mijn oude weer terug :)

1. Installeer XP op een andere partitie dan C: (*)
2. Start Windows op
3. Zet de inhoud van het .BKF bestand terug op C:

(*) Je zou bijv. de C: partitie kunnen verwijderen tijdens het installeren van XP, en dan 2 nieuwe partities maken: C: en D:, en dan installeren op D:
D: mag dan een kleine partitie zijn, bijv. 10 GB

Oke, hoe maak ik dan partities in de setup? want ik heb windows al aardig wat keren opnieuw geinstalleerd, maar mij is nooit gevraagd of ik een nieuwe partitie aan wil maken..

Succes,

Tijs.

En ik weet niet of jij een beetje thuis bent in linux backtrack, maar zit daar een backup functie in? (ik gebruik het namelijk alleen om op school de snelheidslimieten van internet te omzeilen:P)

Je kunt tijdens de XP setup ook partities verwijderen. Ik geloof met de D van Delete (=verwijderen). Je moet dan de cursor op de juiste partitie hebben staan (dat zal standaard de C: schijf zijn).

Zodra de C: schijf verdwenen is kun je in de vrijgekomen ruimte weer nieuwe partities maken. Ik geloof met de C van Create (=maken/creëren).

Even nog over die backup die je hebt gemaakt: Heb je daarbij ook de System State aangegeven? Zonder de System State gaat je Windows backup niet meer starten (zitten de drivers in, en ook de registry etc.).

Zie bijlage.

Tijs.

Bijlagen

• ntbackup.JPG
    ntbackup.JPG
    55,1 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
Hmm nee system state is niet aangegeven.. mr ik ga het even proberen!

Bedankt!

Grtz Pietjuhhh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan