bladwijzers vinden firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

WickedOne

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
hallo, ik ben op zoek naar de map waar de bladwijzers van firefox worden opgeslagen, op vista. mvg

Bij mij hier!

C/programfiles/Mozilla Firefox/defaults/profile

Daar staat het bestand. Je kan er verder vrij weinig mee dus ik weet niet waar je het voor nodig hebt?

Laatst bewerkt:
even een uitleg waarvoor ik het nodig heb, mij laptop wou in vista nl. niet meer volledig opstarten, dus heb ik Kubuntu laten opstarten vanaf cd, om zo trg aan mijn bestanden te kunnen, maar ik kan nergens mijn bladwijzers vinden, om ze op externe hdd te zetten, en dan trg na het formatteren van mijn laptop mijn bladwijzers te kunnen trg zetten.

Dat werkt zo ook niet.
Je moet op Bladwijzers klikken en dan op Bladwijzers organiseren en in dat venster kun je ze exporteren naar bijvoorbeeld een USB stick en later importeer je ze weer.
Zoals jij wil gaat het niet.
Je kiest daar dus voor HTML exporteren bij "importeren en reservekopie maken"......
Je exporteert dan het hele bestand die je later weer terug kunt zetten en je je bladwijzers weer terug hebt.

Laatst bewerkt:
ik kan wel firefox niet openen hoor, vista start niet meer op... maar ik kan aan mijn bestanden door linux te laten starten vanaf cd...

C:\Users\{accountnaam}\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\{hoopGetallenEnLetters}.default

In die map vind je een bestand "bookmarks.html", met daarin je bookmarks. Sla dat bestand op en kopieer het later terug.

foxmarks

Je kun ook de add-on foxmarks installeren. Daarmee synchroniseer je al je bookmarks op verschillende lokaties (thuis, werk, 2e pc). De gegevens worden op het internet opgeslagen. Je kunt het ook gebruiken om als je firefox opnieuw installeert en dan foxmarks installeert om aan te geven dat de gegevens van het internet weer opgehaald moeten worden.

Goeie tip !!
Ik gebruik Foxmarks sinds kort ook en het werkt perfect.
Weer één van de grote voordelen van Firefox ! ( Die inmiddels een marktaandeel van 28% heeft )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan