Jammer, ik had gehoopt dat het probleem voorbij was.
Lijkt mij een probleem met de standby-modus, wat je moet uitvinden is of dát de oorzaak is. Dus even niet in de standby-modus zetten maar gewoon helemaal uitzetten/afsluiten en kijken of je het probleem dan nog hebt. Dan kunnen we dan nog evt. naar een mogelijke oplossing zoeken.
Schrale troost, je bent niet de enige met het probleem het www staat er vol mee. Ik weet niet of je zelf iets hebt aangepast aan de energie-instellingen of niet. Daarbij krijg je de situatie dat de meeste fabrikanten hun eigen energie-programma meeleveren. Als dan ook het OS een energieprogramma aan boord heeft kun je natuurlijk ook een conflict krijgen. In die situatie is het dan en/of en niet en/en.
Dus of het ene programma de zaak laten regelen en het andere niet.
Het is ook niet verkeerd om eens bij apparaatbeheer te gaan kijken bij de eigenschappen van verschillende apparaten, daar is, als het goed is, ook een tab "energiebeheer" aanwezig. Daar zijn mogelijkheden aangevinkt als "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" en "dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen".