Blauw scherm (crash dump?) na inlog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Te vroeg gejuicht :S:S
Zojuist haalde ik hem uit stand-by en ging die weer op blauw scherm. Dit deed ie voorheen ook regelmatig na stand-by

Enig idee?

Ik heb inmiddels alle recent geinstalleerde software verwijderd en alle hardware gecheckt met die testjes.

Laatst bewerkt:
Operating System - Enhancements and QFEs
Version: 1.1 (22 Oct 2010)
Operating System(s): Microsoft Windows 7 Home Basic (32-bit), Microsoft Windows 7 Home Premium (32-bit), Microsoft Windows 7 Professional (32-bit), Microsoft Windows 7 Professional (64-bit), Microsoft Windows 7 Starter (32-bit)
Adds the fix from Microsoft Knowledge Base Article 975599, "Stop error when
you put a computer that is running Windows 7 or Windows Server 2008 R2 to sleep
or into hibernation, or when you restart the computer: "0x9F"."
Dit is een van de updates/fixes die bij HP te downloaden zijn.

Ik heb de hotfix aangevraagd.
Vervolgens krijg ik een mailtje met dit erin.

WAARSCHUWING Deze hotfix is niet uitgebreid getest. Daarom is deze uitsluitend bedoeld voor systemen of computers waarop het exacte probleem wordt ondervonden dat in een of meer van de Microsoft Knowledge Base-artikelen in het "KB-artikelnummers"-veld van de tabel onder aan dit e-mailbericht wordt beschreven. Als u niet zeker weet of specifieke compatibiliteitsproblemen of installatieproblemen aan deze hotfix zijn gekoppeld, raden we u aan te wachten op de volgende versie van het servicepack. Dat servicepack bevat een volledig geteste versie van deze hotfix. We begrijpen dat het lastig kan zijn om te bepalen of compatibiliteits- of installatieproblemen aan een hotfix zijn gekoppeld. Als u bevestiging wilt dat deze hotfix is bedoeld voor het specifieke probleem dat u ondervindt, of als u bevestiging wilt dat specifieke compatibiliteitsproblemen of installatieproblemen aan deze hotfix zijn gekoppeld, kunt u terecht bij de ondersteuningsprofessionals van Customer Support Services. Voor meer informatie over hoe u contact opneemt met de ondersteuningsafdeling, kopieert u de volgende koppeling en plakt u deze in uw webbrowser

Is deze hotfix wel veilig? Ik kan wel een back-up doen, maar dat wordt dan vrijdag. Dan ben ik weer thuis en daar staat mijn externe harde schijf.

Ik hoor het wel.

Dankje!

Hoi,
gisteren is trouwens SP1 uitgekomen voor Win7. klik Wellicht dat die het probleem oplost?

Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist die hotfix geinstalleerd.
SP1 wacht ik nog even mee, want die was nog niet officieel getest door Microsoft ofzo.

Ben benieuwd of het goed gaat met die hotfix.

Ik houd je op de hoogte.
Als het 2 dagen is goed gegaan zal ik dit topic op opgelost zetten.

Thanks again.

Helaas...
Ik had hem in standby gezet en de klep dicht gedaan (laptop). Toen ik hem paar uur later weer open deed ging de laptop uit. Ik starte hem weer op en toen kreeg ik weer zon melding van Windows. Bij details stond BlueScreen, net zoals al die andere keren met dat blauwe scherm.

Echt ***, want ik ben bang dat het niet goed is voor me laptop steeds.

Jammer, ik had gehoopt dat het probleem voorbij was.
Lijkt mij een probleem met de standby-modus, wat je moet uitvinden is of dát de oorzaak is. Dus even niet in de standby-modus zetten maar gewoon helemaal uitzetten/afsluiten en kijken of je het probleem dan nog hebt. Dan kunnen we dan nog evt. naar een mogelijke oplossing zoeken.
Schrale troost, je bent niet de enige met het probleem het www staat er vol mee. Ik weet niet of je zelf iets hebt aangepast aan de energie-instellingen of niet. Daarbij krijg je de situatie dat de meeste fabrikanten hun eigen energie-programma meeleveren. Als dan ook het OS een energieprogramma aan boord heeft kun je natuurlijk ook een conflict krijgen. In die situatie is het dan en/of en niet en/en.
Dus of het ene programma de zaak laten regelen en het andere niet.
Het is ook niet verkeerd om eens bij apparaatbeheer te gaan kijken bij de eigenschappen van verschillende apparaten, daar is, als het goed is, ook een tab "energiebeheer" aanwezig. Daar zijn mogelijkheden aangevinkt als "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" en "dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen".

Laatst bewerkt:
@Stanieboy
# 12
Wat je ook nog even kunt testen is opstarten in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) maar ik verwacht niet dat je dan een BSOD krijgt, maar je kunt 't ook niet uitsluiten.
In deze thread heb ik je al gewaarschuwd dat als je niets toe te voegen hebt je niet moet reageren.
Lees eerst goed het topic door voordat je reageert, dan had je n.l. kunnen zien dat die vraag al gesteld was.

Laatst bewerkt:
Je hebt idd gelijk. HP heeft ook een tooltje ervoor op staan; HP Power Assistant.
Zal ik die verwijderen?

Bij energiebeheer heb ik alles op standaardinstellingen gezet.

Of uitschakelen, dat kan waarschijnlijk bij run>services.msc>enter.

Ik ook.. Heel erg benieuwd.
Ik heb in de tussen tijd nog wel iets anders waar we het over kunnen hebben.
Mijn laptop piept soms. Ook als ik het volume demp. Heel vreemd. Ik ben al met me laptop bij een computer zaak geweest, maar toen wou die niet piepen natuurlijk.
Ik heb er niet heel veel last van en hij doet het ook maar soms. Tis zon piepje van een halve seconde lang. Soms doet ie dat om de 5 seconden 3 keer achter elkaar en soms zo een paar dagen weer niet.

Misschien heb je dit al een keer eerder gehoord en weet je wat het is. Zo niet, dan hoef je het niet helemaal uit te lopen zoeken hoor. Ik heb het internet hier ook al voor afgestruind en ben erachter gekomen hoe moeilijk het is om een piepje te omschrijven.

Dit piepen doet ie trouwens al een paar maanden.

Nee zou het ff niet weten, maar meestal is het zo dat als je bij de monteur komt dat alles het normaal doet. :d

Ik sloot de pc zojuist aan op de tv met zon hdmi kabeltje.. en toen ging het mis.
Kreeg ik weer blauw scherm. Same **** :S:S

Verder niet meer gehad

En zojuist weer.. net nadat ik hem had opgestart.
Ik had Chrome opgestart en toen ging die.. gebeurde eerder ook vaak net nadat ik Chrome had opgestart. Ik weet niet of het Chrome is die de fout veroorzaakt, maar dat is toevallig het programma wat ik meestal gelijk opstart na de computer startup.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan