Blauw scherm error

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamesr

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Berichten
115
Sinds ik met moeit Flight simulator X hebt geinstaleerd komt windows 7 64bit home premium, naar 5 minuten vliegen met blauw scherm.
Dit heb al veel vaker gehad met andere spelletjes, en ik heb altijd gedacht dat aan de spelletjes zou liggen.
Maar nu gebeurt dus weer, dus er is waarschijnlijk meer aan de hand.

Probleem
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam: Bluescreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA8004E36028
BCP3: 00000000B20000040
BCP4: 0000000000000800
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\072310-20997-01.dmp
C:\Users\gerben\Appdata\Local\Temp\WER-42401-0.sysdata.xml

De inhoud van de computer:
(weet niet of dit nodig is maar post het er gewoon bij)

Asus Striker II NSE

Kingston HyperX Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 HHz, 7, Non-ECC, Kit of 2

Point of View Geforce GTS 250 1024 MB

WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300

Chicony Multimedia Keyboard KB-0512 US Qwerty PS/2, Zwart/Zilver, Qwerty

Intel Core 2 Quad Q9400 2.66 GHz, Boxed, N.v.t., Quad Core

Salland Assemblage Desktop + 3 jaar Garantie.

Samsung Syncmaster 2233 BW 22 Inch / 55,8 cm, 5 Ms, Zwart

Thermaltake Swing Zwart, Geen voeding

Cooler Master Silent Fan 120 SI1 120 Mm, 1200 Rpm, Zwart

Linksys WMP600N

Corsair VX550 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating

Sony Optiarc AD-7241S S-ATA, Bulk, Zwart

BVD
 

Bijlagen

  • Foutennn1.jpg
    Foutennn1.jpg
    108,1 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Hebben we niet zoveel aan.
Pak C:\Windows\Minidump\072310-20997-01.dmp in in een .zip bestand, en upload die.

Tijs.
 
Ik heb deze map opgezocht, maar deze map is volledig leeg.
Ook na dat ik verborgen bestanden weergeven heb aangezet & en de beveiligde bestand weergeven.
Dus dat zip file kan ik niet maken
 
Tsja, het kan zijn dat je een of ander programma draait dat bij het inloggen die map leegmaakt. Denk hierbij o.a. aan programma's als CCleaner die je zo kunt instellen dat die zijn werk doet als je inlogt.

Verder zou je het volgende eens kunnen proberen (dit voor het geval je probleem was dat je geen rechten had om het .dmp bestand genoemd te zien):
Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op je bureaublad
Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het geopende CMD-venster:
dir C:\windows\Minidump\
als je daar dan wél het .DMP bestand genoemd ziet, kopieer het .dmp bestand naar je bureaublad vanuit hetzelfde CMD-venster:
copy C:\Windows\Minidump\072310-20997-01.dmp %userprofile%\desktop
Pak het bestand daarna in vanaf je bureaublad etc.

Succes,

Tijs.
 
Die map is echt helemaal leeg. geprobeert met cmd op bureablad te kopieren.
Ingelogt met adminstrator account, maar de map bleef leeg.
Ccleaner heb wel is gedraait maar niet aan begin met opstarten, ik weet niet of hij met het starten van windows hij elke keer de bestanden opnieuw aanmaakt, of dat dit alleen gebeurt als je een blauw scherm krijgt?
 
.dmp files worden gemaakt als een applicatie crasht (dan komen ze in je %temp% map te staan: C:\Users\gerben\Appdata\Local\Temp) of als de hele pc crasht dan horen ze in de C:\windows\minidump map te staan.

Betekent nu dat we moeten wachten totdat er weer een BSOD ("Blauw scherm") optreedt.
Deïnstalleer (tijdelijk) ccleaner totdat je een .dmp bestand hebt kunnen uploaden in een .zip bestand naar het forum. Kijk ook na of je misschien andere software gebruikt die evt. ook de .dmp bestanden gewist kan hebben.

Tijs.
 
Misschien helpt dit
 
@jackal: vlgs. mij heb je de verkeerde BugCheck code te pakken met je link.
Heb ik gelijk dat deze link wél aansluit bij de BCCode die de topic-starter had?

EDIT: @ronnie1: Met veel belangstelling gelezen, maar ik ga er mijn tijd niet aan besteden. Moest wel lachen om je "Hi Tijs" melding in je laatste posting! :D
EDIT2: Uit deze discussiedraad + nog enkele ongenoemde links lijkt het erop dat de volgende tip nog het meeste kans maakt: "I have seen many issues with the 64 bit version when folks have SLI enabled. Approaches to this include disabling SLI, and/or updating chipset, bios and graphics drivers to the latest versions."
Hierbij zeker de bios niet vergeten (van de grafische kaart en/of moederbord).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oke maar dit gaat mijn pet te boven.
Zou iemand in dit topic misshien duidelijk neer kunnen zetten.
Met al die linkjes kom ik er niet meer uit
BVD!
 
We moeten gewoon wachten totdat een volgende BSOD ontstaat, zodat we een goed .DMP bestand hebben om te checken. We kunnen nu alleen maar gokken naar een oorzaak/oplossing.

Gokwerk levert op aan 'tips':
a. Update chipset drivers van je moederbord *
b. Update de drivers van je grafische kaart(en) *
c. Update bios van moederbord en (indien van toepassing/verkrijgbaar) ook van je grafische kaart(en)
d. (Indien ingeschakeld): Schakel SLI uit voor/op je grafische kaarten en/of moederbord (indien van toepassing). Draai daarna met 1 grafische kaart als je er nu 2 gebruikt.
e. Check je pc op virussen een andere malware. Naast anti-virus die je nu al op je pc zou moeten hebben, check ook met deze instructie
f. Rechtsklik op je C: schijf kies Eigenschappen -> Hulpmiddelen (o.i.d.) -> Schijfcontrole -> Vink aan "Problemen automatisc repareren" en Scannen op defecte sectoren". Scan daarna ook andere schijfletters waar je programmatuur op hebt gezet.

* Zoek niet naar de nieuwste drivers maar vind liever drivers die WHQL gecertificeerd zijn. Kun je die niet vinden, dan de nieuwste drivers nemen. Overigens meen ik me te herinneren dat 64-bits drivers altijd (automatisch) WHQL moeten zijn als ze ter download worden aangeboden op Internet, zie ook de Wikipedia link.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de BSOD - gegevens ook laten opslaan met BlueScreenView :

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

@ronnie1: Jammer, BlueScreenView zoek op de bekende plaatsen/mappen naar dump-bestanden en haalt daar wat relevante informatie uit.
Zie ook op die pagina zelf:
BlueScreenView scans all your minidump files created during 'blue screen of death' crashes, and displays the information about all crashes in one table.
Slaat dus zelf geen dump-bestanden op, maar leest die uit.

Overigens blijft het volledig doornemen van dump-bestanden met (bijv.) Debugging Tools for Windows completer dan wat BlueScreenView laat zien, maar BlueScreenView is handig voor een snel overzicht, zeker als je veel BSOD's in korte tijd hebt gehad.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
[...]EDIT: @ronnie1: Met veel belangstelling gelezen, maar ik ga er mijn tijd niet aan besteden. Moest wel lachen om je "Hi Tijs" melding in je laatste posting! :D[...]

@ronnie1: Zie bovengenoemd citaat uit een eerdere posting van mij in deze discussiedraad, aan jou gericht.

Tijs.
 
maar BlueScreenView is handig voor een snel overzicht, zeker als je veel BSOD's in korte tijd hebt gehad.

Hetgeen in beide topics het geval is.

Misschien kunnen andere forumleden , met behulp van screenshots , advies geven.

No offense. :)
 
Overigens blijft het volledig doornemen van dump-bestanden met (bijv.) Debugging Tools for Windows completer dan wat BlueScreenView laat zien

Het probleem blijft ,dat je hiervoor zo ongeveer professor in de ICT moet zijn.
Althans in mijn geval. :confused:
 
Inmiddels weer meerder blauwe schermen gehad
Zie het zip file.
 

Bijlagen

  • 072310-31356-01.zip
    29,8 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan