Blauw scherm na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferluci

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Als ik mijn PC opstart laadt hij 1st nog Windows XP (Dat balkje) maar als dat voorbij is krijg ik een blauw scherm met daarop:
Windows is voorkomen (zoiets) van een ernstige fout, als dit de 1ste keer is dat dit gebeurd is start dan de PC opnieuw op. Als dit eerder gebeurd is neem dan contact op met ... en nog van alles.
Dan duw ik 2x op zijn aan/uit knop en dan krijg ik een scherm met :
-Windows XP gewoon opstarten
-Laatste recente instellingen die werkten
-Veilige Modus-
Veilige Modus met netwerkmogelijkheden
-Velige modus met opdrachtprompt.
(Zonder Op F8 te duwen).
Als ik Windows XP normaal opstarten of laaste recente instellingen die werkten kies, krijg ik terug dat blauw scherm. Dus moet ik in veilige modus werken.
Maar deze morgen kon ik plotseling terug normaal werken, en toen ik hem opnieuw opstartte was het terug ... Blauw scherm.

Het is een relatief simpel op te lossen probleem, áls je eerst maar weet wát er mis is. ........Start in de veilige modus en ga naar apparaatbeheer. Kijk of daar vreemde dingen te zien zijn : uitroeptekens / cirkels met kruizen erin.

Oké, ik heb 3 uitroeptekens:
-hp psc 1310 series (DOT4) (is mijn printer)

-PCI Simple Communications-controller
-USB-controller. (deze staan beide bij overige apparaten, weet niet waarvoor ze dienen)

Ik doe een gokje: jij hebt je pc recentelijk opnieuw met Windows geïnstalleerd en je hebt ná de Windowsinstallatie NIET de moederbord (chipset) drivers geïnstalleerd. (Nog even los van het printerstuurprogramma dat niet goed is geïnstalleerd)

Verkeerd gegokt. :D
Heb nooit Windows opnieuw geïnstaleerd, was het van plan, maar de CD wou niet werken >_>

Wat is er dan wél aan het systeem gebeurd (recentelijk)?
Je probleem ontstaat, daar waar het er voorheen niet was. Er moet dus iets zijn gedaan met hard- en of software.
Printen kun je dus nu ook niet?

Er is niets speciaal gebeurd.
En printen gaat inderdaad niet, maar dat komt omdat ik in veilige modus zit, dan lukt printen niet.
Maar de printer werkt wel als mijn zus hem op haar Laptop aansluit.

Maar bij Logboek>Systeem zie ik wel véél waarschuwingen en fouten staan.

Laatst bewerkt:
Begin dan maar met het installeren van de moederbord drivers. Dat scheelt een slok op een borrel. Verwijder vervolgens je printer en sluit 'm niet meer aan. Installeer éérst de printsoftware en sluit dan de printer pas weer aan. (Lees de gebruikershandleiding van je printer!)

Ik vind de drivers niet.
Mijn moederbord is: Gigabyte GA-7VASMFS
Als ik google voor drivers, vind ik alleen site's om hem te kopen. :confused:

Ik moet nu weg, als anderen je niet kunnen helpen, gaan we morgen verder.

Oké, Misschien kan dit helpen. Als ik dat blauwe scherm krijg, staat er helemaal onderdaan een "code". Namelijk:
Stop: 0x0000000A, (0x00000000, 0x00000002, 0x00000001, 0x804DC11D)

Laatst bewerkt:
Op de site staat enkel: Operating system: - OS-Independent -
Ik heb Windows XP nodig

Ik heb helaas geen toegang tot die site, daarvoor moet ik het serienummer hebben.

Ik heb ook geen serie nummer, tenminste, ik heb een programma van Fujitsu dat zegt welk moederbord je hebt. En daar staat bij; Serial number: - not available -

Laatst bewerkt:
Sorry voor dubbelpost, maar dit was ik vergeten te posten, ik heb ook al geprobeerd systeemherstel te gebruiken, maar ik heb geen herstelpunten, en kan er ook geen aanmaken. :confused:. Als iemand me ook hiermee zou kunnen helpen. :).
Misschien dat de fout dan meteen is opgelost.

Edit: In een poging om Systeemherstel op te lossen, heb ik systeemherstel uitgeschakeld, pc opnieuw opgestart, en PC werkte terug normaal. :D

Laatst bewerkt:
Oké, het probleem is terug. :(
Ik heb al verschillende dingen gedaan, maar die niets uithaalde.
Bij apparaatbeheer staat er een error bij PCI Simple Communications-Controller er een geel vraagtekentje.
Na wat google'en heb ik gevonden dat dat waarschijnlijk aan mijn moederbord ligt.
Nu, heb ik de drivers gevonden (Wat ik ook vorige keer al had gedaan) maar als ik die download en extract met Winrar dan krijg ik gewoon een lege map.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan