Blauw scherm na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk toch een beetje aan een moederbord driver probleem. Je zal die chipsetdrivers moeten zien te vinden.

Dat is net het probleem, de drivers die ik download en extract, bevatten niets, ik krijg enkel een leeg mapje.

Wát download je wáárvandaan -> linkje svp? (Ik wil graag even die download simuleren)

Zeker weten dat je de hele link hebt geplaatst? De laadindicator stopt op 80% en dan zie ik alleen maar een wit scherm.

Ja, die link stond in 0,004 sec. op mijn scherm.
Als je zeker weet dat je voor het juiste moederbord én voor het juiste OS (Windows versie dus) de chipsetdrivers hebt gedownload, dan zou het een kwestie moeten zijn van de ???.exe dubbelklikken of de setup.exe aanklikken.

Op die site dat ik had gepost, staat er ergens "handbook for ga-7vasfs, die ik heb ik gedownload, en als ik die dan open staat er ergens :
"Chipsatz VIA KT600 Speicher-/AGP-/PCI-Controller (PAC)
VIA VT8237 Integrated Peripheral Controller (PSIPC)"
Maar, mijn moederbord is GA-7vasmfs, dus ben ik al niet meer zeker of het wel het juiste is. :/

De naam en letters / cijfers van het moederbord zijn toch gelijk? (Dat lees ik althans in je bericht?) Dan zou het de goede moeten zijn.

Oké, maar dan heb ik nog een ander probleem, als ik het extract, krijg ik geen .exe bestand.
Enkel een .sys bestand, en wat bestandjes om te lezen.
En als ik dat .sys wil openen krijg ik 1st een waarchuwing, en als ik dan op verder klik moet ik oftewel het juiste programma op internet zoeken, of het in een lijst selecteren.
Met welk programma moet ik dit doen, of moet ik het gewoon niet opendoen?

Staat bij jou in de verkenner onder Extra, mapopties, weergave, soms aangevinkt dat extensies voor bekende bestandstypen niet weergegeven mogen worden?

Vink dat maar eens uit, zodat ze wél mogen worden weergegeven, ik ben ervan overtuigd dat je dan wél een ???.exe gaat zien.

Uhm, niet echt =/
Ik heb 3x een .cat bestand, 3x .INF bestand, en 1x een .sys bestand.

Mijn overtuiging is al weer weg..................

Het punt is dat de gedownloade chipset drivers geïnstalleerd moeten worden. Normaliter is dat een kwestie van (bijv.) de setup.exe kiezen en dan start de tool en kun je kiezen uit 3 of 4 soorten drivers die geïnstalleerd moeten worden. Ook is er vaak een optie om álle chipset drivers te installeren.
Ik vermoed dat je toch nog een keer terug moet naar de site van de fabrikant en even moet lezen / zoeken, want zo kom je er idd. niet uit.

Bij de machine werd indertijd óók een CD geleverd waarop die drivers staan. Heb je die niet meer?

Daar zou ik eens naar moeten zoeken.
Zal 1st al eens lezen op de site.

Oké, ik heb de CD's gevonden, maar ik krijg een error (Weeral >_<)als ik hem in de PC steek.
Runtime Error 429
ActiveX Can't create object.

Ja, ik kan men Pc enkel opstarten in veilige modus, anders krijg ik Dat blauw scherm.

Dus die Error kómt in de veilige modus als je de CD in de veilige modus probeert te starten?

Ik ben bang dat ik het even niet meer weet. Als niemand anders een briljant idee heeft, dan ben ik bang dat je aan een Format moet gaan denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan