Blauw scherm na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uhm, snap het even niet.
Als ik mijn PC opstart, in iets anders dan Veilige modus, krijg ik een blauw scherm.
En als ik dan in veilige modus mijn CD in de Pc steek, dan krijg ik die Runtime error 429.

Ik heb even niet de moeite genomen om álle berichten terug te lezen (kost erg veel tijd, dus misschien heb ik dit al eerder geadviseerd), maar in apparaatbeheer in de veilige modus staan "rare" dingen?

Zo ja, dan op ieder apparaat een rechtse klik en kiezen voor dé-installatie van dat apparaat (verwijderen dus) en níet eerder opnieuw opstarten nadat je álle apparaten waar een foutmelding staat aldus hebt verwijderd. Windows gilt tussendoor dat je opnieuw moet starten. Negeren! Eérst alle apparaten met een foutmelding ervoor verwijderen.

Dán opnieuw normaal opstarten en dan maar duimen.....................

Laatst bewerkt:
Er is maar 1 apparaat waar een vraagteken bij staat.
PCI Sipmle Communications-Controller.
En ik had net geprobeerd om hem uit te schakelen, Pc opnieuw op te starten, maar dit mislukte.
Althans, ik kreeg nog steeds dat blauw scherm

Da's de modem als het goed is. Heb je daar geen CD / diskette of whatever van?

Ik heb een paar CD's van mijn Pc:
-Managed²: Manual Motherboard GA-7VASF(M)S
-Managed² Drivers & Utility
-Managed² Vers. 6.3.1.20b multilingual
-Fujitsu Siemens Product Revovery DVD Works 7.0
-Fujitsu Siemens Product Recovery DVD Windows XP Home SP-1a.

Ja, maar als ik dan Setup.exe of dx9checkup.exe van die CD wil opstarten, krijg ik die Run-time Error 429.

Ik weet het ook niet meer. Als je het aandurft, dan zou je in apparaatbeheer zo'n beetje alles kunnen verwijderen en dan opnieuw opstarten. Alle appraten worden opnieuw geïnstalleerd en misschien ben je dan je probleem kwijt.

Begin met de drie blauwe pijlen, enne, NIET uitschakelen, maar geheel verwijderen / installatie ongedaan maken.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    54,5 KB · Weergaven: 19
Ik had al voor je antwoord iets geprobeerd, ik had mijn geluidsapparaten verwijderd, Pc opnieuw opgestart en ... het werkt.
Alleen, nu krijg ik die apparaten niet terug ingeschakeld omdat me telkens wordt gevraagd het bestand alsndmgr.wav op te zoeken, en ik dat niet vind.
Maar ik ben nog volop bezig met te google'en, dus misschien kan ik zelf een oplossing vinden :).

-Alvast bedankt.

Download dit tooltje en vertel welke geluidskaart / chip er in je pc zit en we gaan op zoek.

Dat bestand dat je mist is iets van een Realtek AC97 bestand.

[edit] die soundchipdrivers stáán op de moederbord cd / chipset drivers cd [end edit]

Laatst bewerkt:
Heb maar een screenshotje genomen:
PcWizard.jpg

PcWizard1.jpg

Die kan ik al downloaden, maar 1x ik hem gedownload heb, en wil extracten, dan krijg ik een error. "The archive is either in unknow format or damaged"

Zou je me kunnen zeggen wat ik moet zoeken in google? Dan kan ik misschien helpen met zoeken. :)

Laatst bewerkt:
Wat als je de cd pakt die je al eerder probeerde? Op de met de pc meegeleverde cd staat namelijk ook die driver.

Dan krijg ik dezelfde error als eerder, "Run-time error 429"

Ik heb deze stappen allemaal geprobeerd maar bij de voorlaatste stap krijg ik een probleem, misschien dat dit helpt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan