Blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Berichten
296
Ik heb sinds een paar weken af en toe een blauw scherm; de laptop (Asus met W7 Ultimate 32 bits) start dan opnieuw op. Ik heb dat opnieuw opstarten (Zoals geadviseerd op internet) nu uitgezet, zodat ik tijd krijg om te kijken wat voor melding er staat. Nu nog even wachten tot het weer fout gaat :- ( Ik heb wat print/screens gemaakt van het fouten rapport van Windows. Kan hier iemand al iets mee of moet ik eerst weten wat er in het blauwe scherm staat. Heb ook wel op internet gezocht, maar ik snap er niet al teveel van hetgeen dat ik daar tegen kom. En de help-:confused:links van Windows heb ik zoals altijd al helemaal niets aan.
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
 

Bijlagen

  • Fout2.png
    Fout2.png
    66,6 KB · Weergaven: 68
  • Fout3.png
    Fout3.png
    48,8 KB · Weergaven: 59
  • Fout4.jpg
    Fout4.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 67
  • Fout5.jpg
    Fout5.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 63
  • Fout6.jpg
    Fout6.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 63
  • Fout7.jpg
    Fout7.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 68
  • Fout8.png
    Fout8.png
    53,5 KB · Weergaven: 58
  • Fout9.png
    Fout9.png
    53,1 KB · Weergaven: 66
  • Fout10.png
    Fout10.png
    79,2 KB · Weergaven: 75
  • Fout11.jpg
    Fout11.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 79
Hoi,
kun je niet beter een foto maken van het BSOD en in je bericht plaatsen of als bijlage?
 
Ik neem aan dat je met BSOD het blauwe scherm bedoeld, maar zoals ik al aangaf heb ik daar nog geen kans voor gehad, omdat het dan gelijk opnieuw ging opstarten. Ik zit nu te wachten tot hij de fout weer ingaat
 
Ik heb ook schijfcontrole gedaan van de C-schijf, maar ik ben al een uur aan het zoeken en kan nergens vinden waar het resultaat staat. Zal wel ergens bij de logboeken staan, maar ik kan door bomen het bos (Juiste logfile) niet vinden :evil:
 
Dank je. Dat had ik van mijn leven niet gevonden. 1 probleem opgelost. nu het grootste nog :-( Zal maar wachten tot er weer een blauw scherm komt. Als het goed is start hij dan niet meer automatisch op en heb ik tijd om er een foto of zo van te maken.
 
Ik kan me het bijna niet voorstellen haha, maar we wachten af :)
 
Nou...daar issi dan. Kan iemand hier iets mee??
Blauw scherm.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt erop dat er een probleem is met je Intel wifi-driver, van de draadloze netwerkkaart dus. Kun je de specs ervan opgeven onder apparaatbeheer? Anders msinfo32 in uitvoeren typen.
Advies: Ga eerst bij Asus op de website langs om te kijken of er inmiddels een update voor is.
Daarna kunnen we evt. verder.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je wat aan de bijlage hebt? Ik kan geen update vinden. Hij lijkt wel goed te werken??
 

Bijlagen

  • Fout12.png
    Fout12.png
    47,6 KB · Weergaven: 75
Ja ok, behalve als je een BSOD krijgt dan.
Welke beveiligingssoftware gebruik je (firewall, antivirus o.i.d.)?
Update: Veel problemen kunnen veroorzaakt worden door beveiligingssoftware.
Omdat je niet altijd last hebt van die BSOD is het waarschijnlijk 3th party software die zoiets veroorzaakt.
Denk aan internetsecuritypakketten e.d.
Programma's die mee opstarten als Windows wordt gestart.
Ga bij jezelf na, toen de problemen begonnen, of je kort daarvoor nieuwe software hebt geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik standaard Firewall van Windows en Microsoft Essentials. Ik kan zien bij de foutrapporten dat het in december voor het eerst was en ga nu eerst maar proberen om een systeemherstel van voor die tijd te doen; misschien lost dat alles op (Als dat lukt, want deze werken best wel eens niet).
 
Ik heb mijn laptop teruggezet voor een datum toen de ellende begon. Vervolgens kwamen onmiddellijk de Windows updates en toen hij die gedaan had ging het snel weer mis. Ik heb hem nu weer teruggezet en de auto-update even uitgezet. Nu even kijken wat er gebeurt en dan WhoCrashed installeren. Bedankt voor jullie tips :) Wordt vervolgd.
 
Ja, hoe vreemd het ook mag klinken, sommige updates pakken niet goed uit. :eek:
 
Zonder updates liep hij ook weer snel vast. Vervolgens WhoCrashed geïnstalleerd en waarrempel......waar kwam hij mee? De Wifi-driver!!!! Wat Mik al eerder zei. Via WhoCrashed kwam ik ook op een nieuwe driver bij downloadcenter.intel.com. IK ben nu al 3 dagen bezig sinds die driver-update en hij is niet meer vastgelopen/geen blauw scherm. Ik moet misschien niet te vroeg juichen, maar hoopvol is het wel :d
Bedank allemaal en ik hoop dat ik er niet meer op terug hoef te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan