Bleutooth Motorola V525

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, de bluetooth van de Motorola V525 van mijn zoon werkt niet.
De telefoon vind geen andere apparaten, ik blijf zoeken maar elke keer krijg ik de melding dat er geen apparaten zijn gevonden.
Iemand enig idee hoe dat kan? of doe ik misschien iets fout?

staat bij de andere telefoon(s) bluetooth ook wel ingeschakeld(lees: aan) dan?

zoja, misschien eens proberen om ze vlak tegenover (naast) elkaar te leggen.

Ja alles staat hier aan, de pc via bluetooth en nog een Nokia met bluetooth (waar ik overigens totaal geen problemen mee heb) het is die Motorola die niks vind en niet gevonden kan worden.

kan zijn dat de bluetooth niet helemaal naar behoren functioneert, is het toestel al oud?
misschien dat er ergens een instelling verkeerd staat. (frequentie o.i.d.)

ik heb verder zelf ook weinig verstaand qua mobiele telefonie en helemaal op bluetooth gebied.

ik laat het hier verder over aan de experts.

Heb je toevallig ook de nokia met bluetooth aanstaan?

Het kan zijn dat ie hier een confilct mee maakt ofzo?:rolleyes:

De telefoon is nog geen jaar oud, en er zou idd iets verkeerd kunnen staan, maar wat dan?
En kan Bluetooth stuk?? Ik weet amper wat het is haha.
Ik hoop dat er iemand is die hier dan meer verstand van heeft, tot zover bedankt!

Geplaatst door winnie de pooh
Heb je toevallig ook de nokia met bluetooth aanstaan?

Het kan zijn dat ie hier een confilct mee maakt ofzo?:rolleyes:

Ja die heb ik ook aanstaan, maar die moet hij toch kunne vinden, of andersom?
Waar is anders de bluetooth voor?

bluetooth is een draadloze verbinding zoals infrarood, maar dan met een andere codering en het is stukken sneller.

alles aan een mobiel kan kapot gaan ;)

Geplaatst door hc_vinnie
alles aan een mobiel kan kapot gaan ;)

Ja das waar. Hmm ja ik zou even naar de winkel waar je em gekocht hebt gaan. Kijken of zij iets kunnen doen.

Hmm uit ervaring duurt dit wel lang :evil:

Ja idd daar had ik ook al naar geinformeerd, maar dat duurt inderdaad lang, maar ik vraag me af of hij echt stuk is, ofdat er misschien een instelling mist of niet goed staat.
Hij heeft ooit wel 1 keer een apparaat gevonden, maar daarna nooit meer.

bluetooth virussen zijn tegenwoordig erg in, en verspreiden zich razendsnel!

met veel pech zou je getroffen kunnen zijn door een virusvariant.

kans is klein, maar zit er natuurlijk wel in.

Hahhaha, dat meen je niet...
Bleutooth virussen? waar uit zich dat dan in?
Hoe kan ik het herkennen?

traagheid in de telefoon, kuren, het kan van alles zijn, er zijn ook wel virussen die niks doen.
de rest van de symptonen en hoe of wat het in zijn werking ben ik niet zo bekend mee.

ik denk toch dat er gewoon net 1 dingetje qua instelling ergens verkeerd staat... maar ik kan het ook gigantisch mis hebben!

misschien even afwachten op een telefoon expert of contact opnemen met een telefoon of electronica-zaak.

Zou alles terug zetten naar de fabrieksinstellingen helpen?
Ben je dan gelijk ook alles kwijt, foto's enzo?

Het heeft toch niet met je provider te maken, of met het feit of je prepaid of een abonnement hebt toch?

Geplaatst door Lerosa
Zou alles terug zetten naar de fabrieksinstellingen helpen?
Ben je dan gelijk ook alles kwijt, foto's enzo?
nee, dat verandert alleen dus, zoals het zegt, de instellingen. (tenminste bij mijn telefoons altijd wel, ik heb nog nooit afgeweken van een (sony)ericsson)
instellingen zoals: lettertype, achtergrond, wap-instellingen(!), etc. worden dan allemaal op "0" (standaard) gezet.

Geplaatst door Lerosa
Het heeft toch niet met je provider te maken, of met het feit of je prepaid of een abonnement hebt toch?
nee, dit staat helemaal buiten bluetooth.

Mer virussen: Ze kunnen je berichten lezen geloof ik zelfs en je telefoonboek zo komen ze aan nummers etc.

Oke, dat zou kunnen, maar dat wil dan toch net zeggen dat je Bleutooth niet meer functioneerd??

er zijn virussen die je hele telefoon niet meer aan laten gaan, dus "waarom niet?" zou ik haast zeggen.

tegenwoordig kan alles in de techniek.

Geplaatst door hc_vinnie
bluetooth virussen zijn tegenwoordig erg in, en verspreiden zich razendsnel!

met veel pech zou je getroffen kunnen zijn door een virusvariant.

kans is klein, maar zit er natuurlijk wel in.

Bluetooth-virussen zijn in, maar verspreiden zich zich veel minder snel dan je denkt! Je telefoon wordt nl. niet zomaar besmet.
Stel je voor dat je bluetooth op je telefoon aan hebt staan en je komt in de buurt van iemand met een besmette telefoon. Dan zal die andere telefoon proberen het virus naar jouw telefoon te sturen. Jij krijgt dan een melding op je telefoon of je een leuk programma, plaatje of stukje muziek wilt installeren op je telefoon. Pas als je kiest voor "Ja", dan komt het virus binnen op je telefoon. Als je dus niet zomaar iets "vreemds" accepteert op je telefoon, is er dus niets aan de hand.

Bluetooth-virussen treffen dus de zogeheten smartphones, telefoons waar je zelf allerlei applicaties op kunt installeren. Bij mijn weten is deze Motorola niet zo'n telefoon, dus dan is er geen sprake van een virus.

Als ik dit probleem zo lees, dan denk ik hier eerder toch aan een instelling die verkeerd staat of dat er geprobeerd wordt te paren met een bluetooth-apparaat dat niet compatible is. Niet alle bluetooth-apparaten kunnen met elkaar "praten", er zijn nl. ook verschillende bluetooth-versies. Meestal gaat dat goed, maar niet altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan