blijft hangen bij scherm 'opstarten'

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucas111

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
21
na F8 , kan ik wel opstarten via 'laatste gekende configuratie....', maar spontaan lukt niet,
kan ik ergens via een programma dit oplossen?
 
Als de machine is opgestart middels F8, ga dan eens naar apparaatbeheer. Zie je daar fouten?
 
Geen uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin dus. Dan wordt het best wel interessant om de oorzaak te vinden. Begin eens met na te denken.................. Wat ik daarmee bedoel is het volgende: de machine wás goed, er is 'iets' gebeurd waardoor het niet meer goed is en waardoor de machine gaat hangen bij een normale opstart, maaaaaar, kies je voor de 'laatst bekende....' dan werkt het dus weer wel, m.a.w. er is IETS gebeurd, door jou gedaan of door een programma zelf, waardoor de machine 'anders' is geworden. Vraag is dus : "Wat is er door jou gedaan -of mogelijk min of meer zelfstandig door software, toen het probleem zich voor het eerst voordeed"? Er MOET iets zijn gebeurd.

Denk vooral ook aan updates, geklooi in de instellingen van Windows, een anti virus of spyware update, een bewerking van het één of andere schoonmaakprogramma, verandering in het netwerk (?) etc. etc.
 
Laatst bewerkt:
kan me niet juist herinneren wat er zou veranderd zijn, maar het probleem is opgelost,
ik heb t volgende gedaan : De volgende stap zou een 'clean boot' kunnen zijn:

clean boot: Start - typ daarboven: msconfig <enter>

Op tabblad Services: vinkje bij 'alle microsoft services verbergen'
en daarna 'alles uitschakelen' (dat zijn dus de niet-MS services)
Op tabblad Opstarten: Alles uitschakelen

en dat heeft geholpen
toch bedankt voor de hulp!
gr
 
Dan ben je ook aardig dicht bij de oplossing : schakel één voor één de uitgeschakelde services weer in (en start op) en je hebt de oorzaak gevonden.

Ik vermoed, n.a.v. je laatste bericht, dat de oorzaak gezocht moet worden in een download o.i.d.................................

Systeemherstel naar een datum van vóór het probleem is overigens ook zeer aan te bevelen. Dan houd je alle services werkend en dus intact.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan