blijft hangen in dos scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Hallo computergekken,

Ik zit met het volgende probleem. Zoals jullie weten start je computer op met een zwart scherm en witte letters waar je kan lezen druk op del for setup enzo.
Als dat scherm klaar is dan wordt het scherm zwart en links bovenin gaat er een wit streepje knipperen en het ledje van de hd blijft branden het witte streepje houd niet op met knipperen.
Als ik een paar keren een harde reset geef dan start mijn pc wel door. Ik heb er ook al een andere hd aangehangen en daarmee is het niet verholpen.

Mocht je iets willen weten ? vraag het gerust.

Wie o wie kan mij helpen ?

Alvast hartelijke dank :D

Hoi,

Misschien even aanwezige hardware en voeding vermelden.

A.u.b. een overzicht.

Er staat nu win 8.1 op en voeding zou ik in mijn pc moeten kijken hoeveel watt die is

Bijlagen

• Screenshot_2014-10-02-17-47-12.jpg
    Screenshot_2014-10-02-17-47-12.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook al een andere hd aangehangen en daarmee is het niet verholpen.
En w8 opnieuw erop geïnstalleerd?
Zo nee, dan zal dat niet gaan werken indien de schijf uit een andere PC komt.

Overigens zie je het bios bootscherm wat niets met dos van doen heeft, dos is een operating system.

Ja heb ik gedaan win opnieuw erop gezet. Hor bedoel je met uit een andere pc?

Ja heb ik gedaan win opnieuw erop gezet. 3 keren zelfs

Laatst bewerkt door een moderator:
Lange pier bedoeld je hebt uit een andere pc een hdd gehaald heb je daar een besturins software op gezet?
Nog een andere voeding aanwezig om te proberen

Laatst bewerkt:
En is dat een windows 8.1?
Bij 3 x via de powerswitch afsluiten zou de het herstelscherm wat je normaal met shift-F8 op kunt roepen naar voren moeten komen.

Vermoedelijk is het een videodriver probleem waardoor er niet wordt doorgestart, je had nog niet de videkaartdriver zelf voor het gebruikte merk videokaart geïnstalleerd maar je gebruikt degene die in windows 8.1 zit?

Ja klopt het is win 8. Ja klopt dan start die op en dan start ik opnieuw op. Het heeft ook nog geholpen dat ik op pauze druk en dan f10.
De driver is van wat windows zelf installeerd.

Moet ik dan de driver handmatig zelf proberen te installeren?

Hoi,

Ja en dan niet alleen van de videokaart maar ook van moederbord etc.

https://www.piriform.com/speccy
Je kunt de uitkomst via een link hier plaatsen, om te achterhalen welk merk en type moederbord het is.

Zo te zien maak je gebruik van de onboard grafische kaart en niet van een 3e party, dan zouden de juiste chipsetdrivers het moeten doen.

ATK0110 ACPI Driver for Windows 8 32bit and 64bit

Deze heb ik geinstalleerd. Ik heb mijn pc uitgezet en toen opnieuw opgestart en dat ging vlekkenloos.
Dat gebeurde net ook voor de installatie. Ik wil het eerst een aantal dagen proberen. Ik kom er nog op terug.

Heel erg bedankt voor alles wat jullie tot nu toe gedaan hebben :thumb:

Nee want dat gebeurd wel is meer. Eens in de 100 x dat ik hem aan zet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan