• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blokkering printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanuden

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2005
hoi allemaal..

even een vraagske, ik heb de bovenste 3 regels van mijn bestand geblokkeerd. Het document is 6 pagina´s lang. De 3 regels die ik geblokkeerd heb verschijnen nu alleen op de eerste pagina. Is het mogelijk om deze boven aan elke pagina te krijgen??

Graag hoor ik een reactie!!

Groetjes, Dave

Mogelijk heb je het over 2 verschillende dingen ?

bedoel je dat je "titels" (in het menu Venster) geblokkeerd hebt en deze regels altijd in beeld zijn tijdens het scrollen EN dat je daarnaast nog wil dat ze vervolgens ook fysiek op iedere pagina te lezen zijn, of snap ik gewoon de vraag niet helemaal?

Laatst bewerkt:
Pasja zei:
Mogelijk heb je het over 2 verschillende dingen ?

bedoel je dat je "titels" (in het menu Venster) geblokkeerd hebt en deze regels altijd in beeld zijn tijdens het scrollen EN dat je daarnaast nog wil dat ze vervolgens ook fysiek op iedere pagina te lezen zijn, of snap ik gewoon de vraag niet helemaal?

dat bedoel ik ja.. is dat mogelijk??

een rechtstreeks optie ken ik niet (misschien een echte Excel deskundige), maar er is wel een manier om 't te doen.

Ik zal zodadelijk even een voorbeeldje meesturen, kijk maar naar de formule in de cellen van de eerste drie rijen op pagina 2 en 3.

Pasja zei:
een rechtstreeks optie ken ik niet (misschien een echte Excel deskundige), maar er is wel een manier om 't te doen.

Ik zal zodadelijk even een voorbeeldje meesturen, kijk maar naar de formule in de cellen van de eerste drie rijen op pagina 2 en 3.

ik wacht geduldig af...

komt ie:

als je het bestand opent dan zijn de eerste 3 rijen altijd zichtbaar tijdens het scrollen EN de eerste drie rijen komen op pagina 2 en 3 terug. Kijk voor de formule in de desbetreffende cellen op de eerste drie rijen op pagina 2 en 3. Daarin wordt verwezen naar de correponderende cellen in rij 1, 2 en 3 van blad 1.

De overige 120 rijen of zo heb ik met onzin gevuld.

Simpeler kan bijna niet: =A =B1 =C1 enz.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Pasja zei:
komt ie:

als je het bestand opent dan zijn de eerste 3 rijen altijd zichtbaar tijdens het scrollen EN de eerste drie rijen komen op pagina 2 en 3 terug. Kijk voor de formule in de desbetreffende cellen op de eerste drie rijen op pagina 2 en 3. Daarin wordt verwezen naar de correponderende cellen in rij 1, 2 en 3 van blad 1.

De overige 120 rijen of zo heb ik met onzin gevuld.

Simpeler kan bijna niet: =A =B1 =C1 enz.

IK GA EENS KIJKEN WAT IK HIERMEE KAN DOEN.. oops caps aan.. maar het probleem is dat ik vaker overal iets moet invoegen, dus dan veranderen die regels ook weer.

ik verzin wel eens wat..

alvast bedankt!

Ik snap 'm, bij invoegen zijn de eerste drie regels op blad 2 en 3 niet meer de eerste 3 regels op blad 2 en 3.

Er is NOG een optie: de 1e drie rijen in een koptekst plaatsen.......... alleen dan moeten het geen nummerieke waarden zijn waarmee Excel moet rekenen. Als de 1e drie rijen op blad 1 tekst betreft, dan is het plaatsen daarvan in een koptekst voor jou DE oplossing.

Je bent bekend met Excel kopteksten ?

Dave,
Bestand> Pagina instelling. Geef aan welke rijen je boven elke pagina wilt hebben.
Zie bijlage.

Laatst bewerkt:
Pasja zei:
Ik snap 'm, bij invoegen zijn de eerste drie regels op blad 2 en 3 niet meer de eerste 3 regels op blad 2 en 3.

Er is NOG een optie: de 1e drie rijen in een koptekst plaatsen.......... alleen dan moeten het geen nummerieke waarden zijn waarmee Excel moet rekenen. Als de 1e drie rijen op blad 1 tekst betreft, dan is het plaatsen daarvan in een koptekst voor jou DE oplossing.

Je bent bekend met Excel kopteksten ?

Jij snapt het! haha..
dat zou idd de oplossing zijn ja.. maar daar ben ik niet zo bekend mee helaas.
voorbeeldje?? :o

CorVerm zei:
Dave,
Bestand> Pagina instelling. Geef aan welke rijen je boven elke pagina wilt hebben.
Zie bijlage.

:thumb: als je een meisje was, zou ik je kussen! haha

THNX

Laat ik mogelijk een klein steentje bijdrage in iets waarvan je zegt dat je ook nog geen ervaring hebt :

Menu "beeld" -> koptekst en voettekst -> aangepaste koptekst

type maar eens wat in een van de drie grote witte vakken en zie wat er bovenaan iedere pagina van je werkblad verschijnt....................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan