Blue screen na crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack84

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Berichten
7
Goedenavond heren en vrouwen,

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Als ik mijn pc aandoe dan krijg ik na een tijdje een blue screen waarna de pc weer opnieuw opstart en hetzelfde gebeurt. Ik krijg wel de desktop te zien waarna de pc weer crashed.

Volledig opstarten lukt alleen in save mode. Ik heb andere vragen gelezen op het forum dus ik post de link naar de minidump file hieronder

http://localhostr.com/K7ExT9eL6ZFt

Verder krijg ik deze informatie te zien na het opstarten in savemode;

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: 51
BCP1: 00000001
BCP2: 8B61B4F8
BCP3: 00F5F000
BCP4: 00000374
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,

Bij voorbaat dank!

Jack
 
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Uitleg Bug_Check_Code (Eng).
Er schijnt een probleem te zijn met je register, probeer in de veilige modus een systeemherstelpunt terug te zetten.
Hoe dat moet kun je in de volgende link lezen:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Start-System-Restore-from-a-command-prompt
In de veilige modus kun je ook eens door je virusscanner (handmatig opstarten) laten scannen.
Anders Mbam downloaden en updaten (veilige modus met netwerkmogelijkheden) (link in m'n handtekening) en die eens in de veilige modus laten scannen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie!

Echter het probleem is nog niet verholpen. Ik heb de virusscanners gedownload, laten scannen en opnieuw opgestart maar helaas. Ik heb ook geprobeerd om terug te schakelen naar een eerder herstelpunt maar het bleek dat deze niet aanwezig is.... :(

Dan is er denk ik nog maar een mogelijkheid. Ik heb een volledige back-up gemaakt vorige week (gelukkig maar) op een externe harde schijf. Ik heb de back up overigens gemaakt met het back up programma van windows zelf.

In save mode kan ik er echter niet op klikken om het te initieren in de windows verkenner. Via start->Maintenance-> Back-up and restore, gebeurt er niks.

Hoe moet ik de back up file gebruiken? Via command? Helaas snap ik daar werkelijk niks van. Je link met uitleg werkt helaas niet en een zoek met de term command levert nutteloze informatie op.

Zou je me kunnen helpen met het runnen van de back-up file? Mocht dit uiteraard de laatste resort zijn.

Hartelijk bedankt!
 
De link werkte eerst wel :eek:
Heb hem opnieuw geplaatst en gecontroleerd. Probeer nog eens.
Als je pc wel werkt in de veilige modus doe dan eens het volgende:
Typ in het zoekvak msconfig, ga naar de tab opstarten en deselecteer alles wat daar aangevinkt staat.
Herstart de pc en kijk wat er gebeurt. Start hij gewoon door en is alles verder ok dan ga je terug naar msconfig en vink je 1-voor-1 (telkens herstarten) alle items weer aan totdat je de dader gevonden hebt.
Het is mss even wat werk maar dan achterhaal je wel de boosdoener.
Bij tab opstarten wordt meestal alleen 3e party software geladen die ook handmatig gestart kan worden. Neem b.v. Office, dat start gewoon op als je dit b.v. via een snelkoppeling doet. Dus als je het echt nodig hebt.
Staat Office aangevinkt onder opstarten dan start hij steeds alles op terwijl je er geen gebruik van maakt.
Nuttige link (NL).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de link inmiddels gelezen een andere aanverwante artikelen. Het probleem is echter dat ik bij systeemherstel de melding krijg dat er geen herstelpunten zijn. Dus ook mijn back-up (niet herstelpunt) word niet gezien. Daar kom ik dus niet verder.

Ik heb ook msconfig gedaan zoals je adviseerde maar ook dat heeft niet geholpen, overigens was microsoft security het enige dat aangevinkt stond.

Er is echter wel iets waar ik van denk dat het het probleem zou kunnen zijn.

In action center staat dat er een probleem is geweest met Nvidia graphics driver. Ik heb echter een Ati radeon x1400(AMD). Onder device manager -> display adapters->x1400, update drivers geeft deze aan dat de huidige drivers de meest recente zijn. Is het raadzaam om de drivers opnieuw te installeren vanaf het net?

En nog een punt, in mijn taakbalk staat een rood kruis door de speaker. Audio service is not running staat er als ik met mijn muis erover hoover. Troubleshoot was unable to fix the problem krijg ik nadat ik erop heb geklikt en enige momenten heb moeten wachten. Onder device manager staat ook weer dat ik de meest recente drivers heb. Device status is niet beschikbaar in save mode, maar het kruis in de taakbalk geeft reeds aan dat 'ie het niet doet.

Alvast bedankt!

Bedankt voor de nuttige link!
 
Laatst bewerkt:
Geef even de specs (merk/type e/o serienr. en besturingssysteem) van je pc door, ik heb begrepen dat het een Acer 32-bits is?
Dan gaan we, of andere forumleden, morgen verder met je probleem als je het niet erg vindt.
Moet er vroeg weer uit. :D
 
Ik dacht dat je met een "blue screen" probleem CHKDSK /R moest uitvoeren met de windows cd optie repareren .
 
Goedemorgen heren, nieuwe dag nieuwe kansen zullen we maar zeggen.

Acer Travelmate 4670 en ik gebruik windows 7 ultimate 32-bits, sp1.


Mijn action center van windows geeft nu ook aan dat het de lokatie van de back-up files niet kan vinden. Klikken op options geeft vervolgens de mededeling dat het niet gesupport wordt in save mode....

Toevoeging: ik heb geen cd van windows maar ik zal eens vragen aan vrienden. Ik denk dat dat de enige optie is. Maar zoals is gebleken begrijp ik er niet veel van.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd om de drivers van de grafische kaart opnieuw te installeren. Ati Catalyst Center. Deze geeft tijdens installatie aan; kan detectiestuurprogramma niet laden. In het log dat daarna verschijnt staat; Geen grafische kaart gevonden. Is mijn grafische kaart kapot en is dit dan het probleem?

In device manager staat dat ik de juiste drivers heb zoals 'ie dat eerder ook aangaf maar de device status van de grafische kaart is niet beschikbaar in save mode.
 
Ik dacht dat je met een "blue screen" probleem CHKDSK /R moest uitvoeren met de windows cd optie repareren .

@leen123: Per type BSOD kan de (reparatie-) instructie anders zijn. Vandaar dat Mik Zjegger verwees naar de algemene instructies die horen bij het type BSOD dat Jack84 kreeg.
In het geval van Jack84 zou moeten werken om fouten in het Windows-register te laten corrigeren d.m.v. een herstelpunt terugzetten.
Maar: er staat ook "This can be caused by hardware problems or file system corruption."
De tip van een volledige check en reparatie van het bestandssysteem zou óók kunnen helpen.

@topic-starter/Jack84: Nu je niet beschikt over een herstelpunt, maak (mag ook in Veilige modus) een snelkoppeling naar chkdsk.exe c: /f, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Op de vraag of het bij de volgende herstart mag worden uitgevoerd, bevestig dat.
Herstart de pc normaal en controleer of inderdaad een volledige bestandssysteemcontrole van de C: schijf plaatsvindt. Laat die controle (natuurlijk) helemaal zijn werk doen.
Hopelijk levert het wat op.

Tijs.
 
Opgelost!

Heren dank u allen hartelijk :)

Het is opgelost, ik heb het advies van Tijs opgevolgd en een shortcut gemaakt zodat er een checkdisk werd uitgevoerd. Na de checkdisk startte windows normaal op.

Ik ben nu een back-up aan het maken én een herstelpunt! Alle problemen zijn opgelost, mijn grafische kaart werkt weer naar behoren volgens device manager en ik heb ook weer geluid.

Bedankt Mik Zjegger, Leen123 en Tijs voor jullie snelle reacties en hulp.

Bedankt helpmij.nl

Met vriendelijke groet Jack
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan