Blue screen na WiFi kaart inpluggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo.

Ik heb hier de SMC EZ Connect 2635W wifi kaart liggen om in een pcmcia slot te steken.

Ik installeer de software van de SMC site en als ze me vragen om de kaartin te steken doe ik dar. Dan krijg ik een kadertje zoals dit.
305204_3.jpg
maar dan in het nederlands. dan druk ik op Toch doorga en dan na 3 seconden krijg ik een BSOD en herstart de. Het probleem is ook op een andere laptop. Het betreft hier Windows XP SP3

hmm, volgens mij is dit wel een vrij oud kaartje die je gebruikt. smc biedt twee drivers aan op de site. heb je de andere ook geprobeerd? kan zijn dat deze driver niet meer door smc geupdate wordt en dat daardoor de driver niet meer compatible is met windows xp

hmm, volgens mij is dit wel een vrij oud kaartje die je gebruikt. smc biedt twee drivers aan op de site. heb je de andere ook geprobeerd? kan zijn dat deze driver niet meer door smc geupdate wordt en dat daardoor de driver niet meer compatible is met windows xp

Ik heb het Part Nr ingetypt en dan in het lijste Windows XP Professional gekozen, ik kreeg 1 driver die ik moest downloaden.

In de eerste plaats: Staan er verder geen uitroeptekens of kruisjes in Apparaatbeheer op dit moment (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc)? Vooral de aansturing van het PCMCIA poort(en) moet helemaal in orde zijn in Apparaatbeheer.

Als dat allemaal in orde is: Je hebt nu blijkbaar setup.exe gestart.
Probeer het eens anders:
Pak die driver in zijn geheel uit. [Ik vond o.b.v. jouw informatie deze driver.]
Start Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc)
Stop de PCMCIA kaart in de laptop.
Als het goed is komt er een nieuw apparaat bij (al dan niet met een geel uitroepteken ervoor). Is dat niet direct het geval, rechtsklik dan op het 'computer-icoontje' helemaal bovenaan, en kies "zoeken naar gewijzigde apparaten".
Rechtsklik op het apparaat dat blijkbaar die PCMCIA kaart voorstelt, en kies voor Driver installeren danwel Stuurprogramma bijwerken.
Kies Nu niet bij de vraag over zoeken op Internet naar een driver
Kies Ik wil zelf kiezen (geavanceerd)
Kies Niet zoeken
Klik de knop Bladeren, en blader naar eerst naar de submap SMC2635W en daarna verder naar de submap driver op de plek waar je de driver had uitgepakt.
Kijk of het dan wél goed lukt.

Zover ik kan zien namelijk installeert het setup.exe programma een driver én de software om een draadloze netwerkverbinding in te stellen. Dat laatste kun je echter ook door Windows laten doen, dus installeer die netwerkverbindingbeheertool (voorlopig) dus even niet.

Hopelijk werkt dit beter. Als dat niet het geval is, dan vrees ik het ergste...

Succes,

Tijs.

Bedankt voor het reageren dnties. Maar de driver staat al geinstalleert in app. beheer

Maar ik heb wel iets ontdekt. Nu startte ik de pc even op zonder de kaart erin, en toen ik de kaart erin stak, kwam er opeens een draadloos netwerkicoontje (van windows) in men taakbalk. Ik klikte op dat icoontje, en daar stond in det ik de service Windows Zero Configuration moest starten. Maar toen ik op Starten klikte in het service beheer bij Windows Zero Configuration, kreeg ik onmiddelijk een BSOD.

Het rare is, als de kaart er niet insteekt en ik start dan de service Windows Zero Configuration, dan krijg ik geen BSOD.

Foto van BSOD staat in bijlage.

Bijlagen

• Afbeelding.jpg
    Afbeelding.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 59
Ok, maar als ik het goed begrijp is er een hulpprogramma bijgeleverd. Kijk eens in Start -> (Alle) programma's of daar misschien een programmagroep bijgekomen is die de draadloze instellingen voor je kan doen danwel je de mogelijkheid geeft wat aanpassingen te doen.

Kijk zeker ook in Apparaatbeheer (even zonder Windows Zero Configuration gestart) of er misschien conflicten in staan. Dat kun je ook doen door op dat moment Start -> Uitvoeren -> msinfo32.exe te starten, en dan onder Onderdelen -> Probleem apparatuur te kijken naar mogelijke conflicten.

Verder kan ik je niet helpen denk ik: Het apparaat is oud, ondersteunt alleen 802.11b netwerken en de driver is ook al in geen jaren geupdate.

Tijs.

Ok, maar als ik het goed begrijp is er een hulpprogramma bijgeleverd. Kijk eens in Start -> (Alle) programma's of daar misschien een programmagroep bijgekomen is die de draadloze instellingen voor je kan doen danwel je de mogelijkheid geeft wat aanpassingen te doen.

Kijk zeker ook in Apparaatbeheer (even zonder Windows Zero Configuration gestart) of er misschien conflicten in staan. Dat kun je ook doen door op dat moment Start -> Uitvoeren -> msinfo32.exe te starten, en dan onder Onderdelen -> Probleem apparatuur te kijken naar mogelijke conflicten.

Verder kan ik je niet helpen denk ik: Het apparaat is oud, ondersteunt alleen 802.11b netwerken en de driver is ook al in geen jaren geupdate.

Tijs.

Het is opgelost! Bedankt voor het helpen.

Maar je zei iets van: ondersetunt alleen 802.11b netwerken. Wilt dat zeggen dat ik niet op alle netwerken kan?:eek:

Eerst wil ik weten hóe je het hebt opgelost, anders heeft niemand er verder wat aan. Het geven van tips door helpers betekent voor de stellers van de vragen dat die terug moeten melden wat uiteindelijk het probleem heeft opgelost...

Over je vraag: Je kunt niet verbinden met pure 802.11g en 802.11n netwerken. Zijn die echter ingesteld in 'mixed mode' waarbij ook ondersteuning wordt geboden voor 802.11b netwerken, dan kun je wél verbinden.

Huidige standaarden zijn 802.11g en 802.11n, dus je apparaat is niet helemaal 'bij' wat dat betreft, maar dat hoeft geen probleem te zijn zolang de draadloze routers maar zijn ingesteld dat ze ook 802.11b netwerkondersteuning bieden (zie boven).

Graag dus nog de terugmelding wat je originele probleem heeft opgelost.

Tijs.

Eerst wil ik weten hóe je het hebt opgelost, anders heeft niemand er verder wat aan. Het geven van tips door helpers betekent voor de stellers van de vragen dat die terug moeten melden wat uiteindelijk het probleem heeft opgelost...

Over je vraag: Je kunt niet verbinden met pure 802.11g en 802.11n netwerken. Zijn die echter ingesteld in 'mixed mode' waarbij ook ondersteuning wordt geboden voor 802.11b netwerken, dan kun je wél verbinden.

Huidige standaarden zijn 802.11g en 802.11n, dus je apparaat is niet helemaal 'bij' wat dat betreft, maar dat hoeft geen probleem te zijn zolang de draadloze routers maar zijn ingesteld dat ze ook 802.11b netwerkondersteuning bieden (zie boven).

Graag dus nog de terugmelding wat je originele probleem heeft opgelost.

Tijs.

OK.

Oplosing was simpel. Ik heb de Windows Zero Configuration uitgeschakelt. Dus normaal als ik de SMC software heb geinstalleert en men kaart erin sak kreeg ik een BSOD door WZC. Deze op altij uitschakelen gezet, e voila, de software van SMC deed wat ie moest doen

Mooi, er was dus inderdaad een configuratie-programma die gebruikt moet worden ipv. Zero Configuration.

Fijn dat de driver tóch in orde was en het probleem is opgelost! En bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Graag nog (indien niet gedaan) even de vraag als opgelost markeren.

Tijs.

Mooi, er was dus inderdaad een configuratie-programma die gebruikt moet worden ipv. Zero Configuration.

Fijn dat de driver tóch in orde was en het probleem is opgelost! En bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Graag nog (indien niet gedaan) even de vraag als opgelost markeren.

Tijs.

Jij bedankt voor het meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan