blue screen na windows logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

xgamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
hallo, ik wilde mijn laptop upgraden van windows vista naar windows 8.1. Ik wilde dit doen via de USB. Ik heb powerISO gebruikt om een opstartbare USB te maken. Toen ik de USB uit het boot menu selecteerde starte het windows logo op en was er voor 10 seconden, daarna kreeg ik een blue screen en start het weer opnieuw op.

PS: mijn vriend heeft de zelfde laptop en bij hem lukte het wel

Heb je wel de juiste bit-versie? Dus 32-bit of 64-bit. En die Vista laptopjes zijn bijna allemaal 32-bit. Ik dacht ook een keer W8.1 64-bit op een Pentium 4'tje te knallen, maar daar trapte ie ook niet in (BSOD). Terwijl volgens Intel die Pentium 4 die erin zit wel 64-bit capable is. 32-bit werkte wel;)

Dus als ik jou was er gewoon 32-bit overheen fietsen:P.

Het is 32 bit. Maar wat ik zo vreemd vind is dat het bij mijn vriends laptop het wel doet

Laatst bewerkt:
probeer het eens via cd te installeren. en misschien staat er iets in de bios niet goed ingesteld. is het precies de zelfde laptop als je vriend? want misschien heb je een iets oudere versie en dat kan al problemen veroorzaken

het is echt het zelfde model, en ik heb geen cd die groot genoeg is.

heb je al nog een keer geprobeerd windows 8 op de udb te zetten? het kan zijn dat er bij het creeren iets niet goed is gegaan of dat de iso niet goed is.

ik denk dat je toch even een cd moet zoeken die dat wel kan puur om te proberen of dat wel werkt.

en heb je de ISO ook al een keer opnieuw gedownload?

Laatst bewerkt door een moderator:
eh nee, dat niet. Maar de download snelheid bij hun was erg sloom...

ik denk dat er dan een fout zit in de ISO dat het dan daar aan zal liggen. dus dat is een mogelijkheid om te proberen

oke ik zal wel een andere iso proberen

oke, ik heb een andere geprobeerd, maar ik krijg weer een BSOD

Staan de bios instellingen bij hem het zelfde?
Bijv AHCI of andere instelling vd harde schijf?

ik heb geen idee, want ik kan niet zo veel veranderen in de bios. Zal ik er eens een paar fotos van maken?

Laatst bewerkt:
ja..., ik kan de video mailen, maar je ziet de foutcode bijna niet omdat de BSOD er maar 1 sec is en de code zie je in de laatste 0,25 secondenfoto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 3.jpgfoto 4.jpgfoto 5.jpg

Test het geheugen met memtest86 : hoe? Typ deze zin in Google in en je krijgt genoeg handleidingen die ik niet hier ga overtypen....
Dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.

Geheugen ok?
Volgende probleem: harde schijf?
Test jouw harde schijf eens in die van jouw vriend. Dan ook BSOD?

Kom dan hier terug.

Als je dit niet aandurft heb je niks aan het forum, dan moet je een handige buur of collega vragen.... dat is handiger dan hier door modderen.. met alle respect...

de test is bezig.

EDIT: bij errors heb ik er 65535+... een beetje veel.

Maar, de ene module is nu getest en hij is wel gepassed,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan