Blue screen of death.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike1998

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
97
Hallo helpmij gebruikers,

hier ben ik alweer helaas..
ik heb weer eens een blue screen gehad met de fout: Driver irql not less or equal.
weet iemand hier iets over?
ik heb pas nog een vraag neergezet over onbekende processen en heb toen wat trojaanse paarden en andere virussen verwijderd.
ik hoop dat iemand me kan helpen!

Mvg, Mike.
 
Staat ook een foutcode bij, zoiets als 0x00000000, heb je die?
Tis sowieso een driver, nVidia kaart en een update gehad? zo ja, doe eens een driver rollback.
 
de foutcode heb ik geen foto van helaas. dat het een driver was wist ik maar ik heb geen idee van wat.. en nee ik heb een amd kaart, hd3850 dus dat kan het ook niet zijn en daarvan onlangs ook geen updates van gehad..
 
Kun je uitschakelen dat hij opnieuw opstart in systeembeheer en via F8 in de geavanceerde bootopties.
In zo'n bsod staat ook het bestand bij wat er verantwoordelijk voor is.
Ook via eventvwr in uitvoeren bij systeem en msinfo32 kun je even kijken of je er iets over kunt vinden.
 
ik had het opnieuw opstarten al uitgezet, ik heb al eerder last van bsod's eghad, met iets over memory managment.. in eventvwr kan ik niks vinden en msinfo32 heb ik niet op mn pc? is er niet iets op de pc wat alleen over bsod gaat ofzo, dat die het daar gewoon duidelijk aangeeft?
 
Msinfo32 zit zelfs in windows 8, zet er .exe achter.
Maare, geef die foutcode met die .sys naam dan.
 
dit is de foutcode etc. IMG-20121001-00143.jpg
ik heb nu 2 keer de BSOD gehad en het was beide keren bij een spel, battlefield play 4 free en de client van Runescape.
 
Dit is de uitleg van je Bug_Check_Code (Eng).
Waarschijnlijk gerelateerd aan de driver van je videokaart (dxgmms1.sys). Heb je recent je videodriver ge-update? Of is dat door Windows Update gedaan?
Update je driver bij de fabrikant van de pc, moederbord of fabrikant van je videokaart en niet via WU.
Geef ff aan welke videokaart dat je hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik had al even op internet zitten zoeken waar het aan kan liggen en ik heb mijn videokaart geupdate, of het is verholpen weet ik niet ik heb tot nu toe nog geen bsod meer gehad, maar ik heb hem ook maar 2 keer gehad. ik ben nu ook weer even aan het scannen met MBAM omdat toen ik net google chrome opende mijn startpagine gbox.search was en ik heb pas een trojaans paard gbox.exe verwijderd dus ik hoop niet dat die terug is. en owja, mijn videokaart is een Ati Radeon HD 3850. ik heb geupdate via de site van AMD maar of ik het goed heb gedaan weet ik niet zeker.
 
ik had weer heel veel bsod's achter elkaar.. ook als ik de pc aandeed hoorde ik geen piepje en zei mijn beeldscherm geen signaal, maar mijn fans etc draaiden wel. nu zag ik net op mijn pc een programma driver genius professional edition dus ik drukte het aan en die heeft al mijn drivers geupdate. nu ongeveer een uur verder en geen bsod's meer gehad. dus ik hoop dat het hiermee is opgelost.
 
Oke, ik weet het ook niet meer nu.. Ik heb nu zodra de pc is gestart ( als het uberhaupt lukt om te starten) meteen een bsod zou het uitmaken om erna te laten kijken of is het nu onderhand al verloren zaak? Ik heb de melding: seystem service exception gehad en page fault in nonpaged area.. Iemand nog iedeen of een idee hoe ik het kan laten maken, bijvoorbeeld een nieuwe hardeschijf en een nieuwe windows erop?
 
Je krijgt zoveel verschillende BSOD's dat ik idd ga denken aan een hardwarematig probleem. Hoe oud is je hardware in je pc?
Al eens een chkdsk /f /r gedaan?
 
Pc is 2ehands gekocht dys kweet het niet precies maar de behuizing komt uit 2008 dus zo'n 4 jaar minimaal dan.
En ja chkdsk heb ik al eens gedaan maar mijn vraag is liget echt aan videokaart etc of zou het opgelos met nieuwe hardeschijf + windows?
 
Dat kan ik van hieraf niet beoordelen, je moet de hele staat van de pc aan de binnenkant bekijken. Het kan net zo goed je moederbord zijn dat langzaam de geest geeft. Kijk eens binnenin je pc of de condensators niet lekken (bruine aanslag bovenop).
 
ik had weer heel veel bsod's achter elkaar.. ook als ik de pc aandeed hoorde ik geen piepje en zei mijn beeldscherm geen signaal, maar mijn fans etc draaiden wel. nu zag ik net op mijn pc een programma driver genius professional edition dus ik drukte het aan en die heeft al mijn drivers geupdate. nu ongeveer een uur verder en geen bsod's meer gehad. dus ik hoop dat het hiermee is opgelost.

Aan de hand van bovenstaand bericht zou ik zeggen dat je videokaart OF je voeding defect is of iig niet goed is, wat voor voeding heb je? Merk en type AUB

Oke, ik weet het ook niet meer nu.. Ik heb nu zodra de pc is gestart ( als het uberhaupt lukt om te starten) meteen een bsod zou het uitmaken om erna te laten kijken of is het nu onderhand al verloren zaak? Ik heb de melding: seystem service exception gehad en page fault in nonpaged area.. Iemand nog iedeen of een idee hoe ik het kan laten maken, bijvoorbeeld een nieuwe hardeschijf en een nieuwe windows erop?

Een nieuwe harde schijf en nieuwe windows (of alleen een nieuwe windows) zou het probleem oplossen als het softwarematig is.
 
Ik zit op het moment op mijn blackberry dus pagina's laden gaat allemaal niet zo makkelijk, er staat in een van mijn andere posts ( ik heb al veel meer problemen gehad ) welke voeding ik heb ik weet alleen dat het een 350 watt is en mijn videokaart is de ati radeon hd3850 ook is het erg moeilijk om mijn drivers up te daten want ik kan maar 2 minuten in wondows zitten en hij heeft een bsod, en het lukt ook heel vaak totaal niet om in windows te komen. Dan blijft hij hangen bij het windows laad scherm.
 
Tja, blackberry heh... :confused:
Ik lees inderdaad in een ander topic dat je een 350w voeding hebt, dit is niet heel veel voor zo'n videokaart (afhankelijk wat je er verder bij hebt)
Je kan eens proberen DVD spelers, floppy drives en onnodige harde schijven van de voeding los te koppelen om zo te zien of je langer in windows blijft.

Ook kun je misschien in de veilige modus proberen je drivers te updaten
 
hmm, misschien is het de voeding maar dan zou die toch andere meldingen aangeven ( denk ik ) en nee in veilige modus gaat ook al niet zelfs dan krijg ik een bsod... ik had ook even iets opgezocht op internet over een foutmelding en er staat iets bij van deamon tools. nu heb ik dat inderdaad een keer op mijn computer gehad maar het cracken lukte niet helemaal dus weer verwijderd. ik kan hem volgens mij niet meer op mijn computer vinden maar bij cccleaner zie ik hem nog wel staan bij opschonen. zou het hieraan kunnen liggen, want er zijn ook foutmeldingen die hier niks mee te maken hebben..

Indien je wel via F8 in veilige modus kunt komen en daar geen probleem hebt, meld dat even.

ik kan wel in veilige modus komen maar na ene halve minuut ofzo heb ik weer eeen bsod..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps, je had dat al vermeld, was ik zeker effe aan het typen, sorry.

Nog ergens een andere videokaart tot je beschikking om die te proberen?
Want in veilige modus worden de drivers ervoor niet geladen.

Overigens is het wisselen van de voeding op zich geen slecht idee, om die uit te kunnen sluiten, kun je ook vreemde dingen mee krijgen die je er niet mee zou koppelen.

En welke foutmeldingen die je noemde krijg je nog meer?
Een memtest was al gedaan?
http://www.memtest.org/#downiso
 
Als je in veilige modus kunt komen, maar dan ook een BSOD krijgt dan verdenk ik Daemon tools niet van deze BSOD, omdat die (als het goed is) niet word ingeladen in de veilige modus. Ik verwacht eerder een hardware probleem zoals ik zei met bijvoorbeeld de voeding.
Een voeding kan veel fouten (meldingen) veroorzaken.

Maar het blijft giswerk, het kan net zo goed je moederbord zijn, je HDD of je geheugen, of misschien toch wel software dus we zullen ze 1 voor 1 moeten uitsluiten en op dit moment lijkt me de voeding het makkelijkst om uit te sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan