Blue Screen Windows 7 (ik word er echt gek van)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net gekeken en dus ook gevonden :d Ik gebruik 6142Mb voor alle stations.

Ok, bedankt voor je terugmelding. Ik kreeg namelijk (onterecht, zo blijkt nu) het idee uit je dump-bestand dat er misschien een probleem zou kunnen zijn met de hoeveelheid (virtueel+fysiek) geheugen. Dat kunnen we nu schrappen als oorzaak. :)

Hopelijk helpt die driver-update je verder. Als het probleem wegblijft, meld dan even over een week of twee dat het opgelost is.

Zet dan ook je vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Noi zit ik net in Apparaatbeheer te kijken en wat is dit nu weer? Drie gele uitroeptekens bij voor mij niet bekende apparaten.................. Weet jij wat dit is en hoe los ik dat op? Al op Internet zitten zoeken maar echt veel begrijpen doe ik er niet van. Het lijkt wel of het te maken heeft met een draadloze netwerkkaart? Maar die zit er niet in. En iets over Ivp6 of zoiets. Wat moet ik daarmee?

Bijlagen

• PrintScreen029.jpg
    PrintScreen029.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 47
IPv6 heb je momenteel nog niet nodig. Zet je die af in de Eigenschappen van je netwerkkaart in het Netwerkcentrum, dan ben je die niet-werkende apparaten ook kwijt.

Het is een algemeen verhaal, dus geldt voor draadloze én bedrade netwerkkaarten.

Tijs.

Probably caused by : atikmdag.sys ( atikmdag+1280da )

Followup: MachineOwner
---------

het laatste stuk van je minidump

Je hebt toevallig niet iets met overclocking gedaan??

Probably caused by : atikmdag.sys ( atikmdag+1280da )

Followup: MachineOwner
---------

het laatste stuk van je minidump

Je hebt toevallig niet iets met overclocking gedaan??
Ikzelf absoluut niet maar ik heb deze PC tweedehands gekocht van een Outlet winkel. Het kan best zijn dat ze in het BIOS de kaart hebben overclocked. Hoewel??? Hoe kan ik dat zien. Wat is er met het laatste stuk van de minidump? Ben zeer geïnteresseerd! Het zou prachtig zijn als we dit probleem voor eens en altijd uit de weg kunnen ruimen. Zoals gezegd, het openbaart zich vooral waneer ik movies bekijk in full screen. Het gaat vaak 15 minuten goed, soms nog wat langer maar op een gegeven moment krijg ik een BSOD of de computer, is slechts 1 keer gebeurd, staat helemaal vast.

IPv6 heb je momenteel nog niet nodig. Zet je die af in de Eigenschappen van je netwerkkaart in het Netwerkcentrum, dan ben je die niet-werkende apparaten ook kwijt.

Het is een algemeen verhaal, dus geldt voor draadloze én bedrade netwerkkaarten.

Tijs.
Beste Tijs,

Ik heb gedaan wij jij schreef maar ik heb nog steeds drie uitroeptekens in Apparaatbeheer. Wat moet ik in godsnaam met "Microsoft Isatap Adapter" en "Microsoft Isatap Adapter #2" en "Teredeo Tunneling Pseudo-Interface" :confused:

Zie de 2 bijlagen. Ik hoop dat je meer weer verder kunt helpen (alsjeblieft) .......................

Bijlagen

• Apparaatbeheer.jpg
    Apparaatbeheer.jpg
    43,7 KB · Weergaven: 36
  • Netwerk.jpg
    Netwerk.jpg
    74,3 KB · Weergaven: 42
Je hebt er verder geen last van want Internet werkt, toch?
Ik had verwacht dat zéker de teredo tunnel (=ipv6 naar ipv4 tunnel) weg was geweest.

Wat je in ieder geval kunt doen zijn 3 dingen:
a. Rechtsklikken op je netwerkkaart in Apparaatbeheer, en kiezen voor Verwijderen. Niet het vinkje zetten bij dat ook de driver moet worden gedeïnstalleerd. PC herstarten. Kijken of de netwerkkaart weer is toegevoegd en dat de 3 niet-startende apparaten weg zijn.
b. IPv6 deïnstalleren
c. Hoeveel netwerkverbindingen worden genoemd in het Netwerkcentrum? Gebruik je (bijv.) ook Hamachi of een VPN/inbelverbinding? Indien er meer wordt vermeld dan de bedrade netwerkverbinding, schakel ook in de andere netwerkverbindingen IPv6 uit.

Beste informatie die ik vond over Teredo Tunnelling: hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs, weer hartstikke bedankt maar van kreten als "het werkt toch" .................. tsja, zo zit ik niet in elkaar. Heb er een schurfthekel aan als ik dit soort meldingen tegenkom. Vraag me af of ik dat Ipv6 eventueel echt kan deinstalleren nadat ik de netwerkkaart heb verwijderd. We gaan het zien, ik hou je wel op de hoogte.

Krijg net iets onder mijn ogen.
Tik eens in, in [start] [zoeken ] betrouwbaarheid, misschien dat het je wat oplevert, niet geschoten is ........

Gisteravond weer een BSOD :evil::evil: Moedeloos word ik ervan. De allerlaatste driver van de videokaart een aantal dagen geleden geïnstalleerd en het ging een tijdje goed. Ik krijg dat steeds bij het bekijken van filmpjes en meestal in full screen maar dat laatste hoeft niet altijd. Ook in kleinere modus gebeurt het. En alléén als ik dat doe in Windows7 64 bits. In XP heb ik verder nergens last van. Ik heb maar weer een dump ingesloten. Misschien kan iemand er wat mee?

Bijlagen

Tips die ik nog heb voor je (gebaseerd op tips die ik op Internet vond):
a. Installeer de 'driver' die hoort bij jouw merk + type monitor, gebruik dus niet de PnP monitor driver.
b. Zet in Catalyst Control Center de monitor-instellingen op standaard, verwijder alle evt. aangemaakte profielen etc.
c. Installeer Driver Sweeper, maar gebruik het nog niet.
Deïnstalleer je drivers, de pc moet hierna worden geherstart. Start de PC in Veilige modus, en draai Driver Sweeper om alle mogelijke resten ATI driver(s) te verwijderen.
Herstart de pc in 'normale' modus. Zal er grafisch niet mooi uitzien, maar daar zul je al ervaring mee hebben.
Installeer je driver opnieuw.
d. Als je maar 1 monitor gebruikt maar wel 2 aansluitingen op je grafische kaart hebt, zet de ondersteuning voor de 2de monitor uit in het Catalyst Control Center. Zet daarna de secondary graphics controller uit in Apparaatbeheer, onder Beeldschermadapters.
e. Windows Classic thema instellen op het Bureaublad. Als Aero ook beschikbaar is in jouw versie van Windows: Uitschakelen.
f. Start de pc helemaal op en log in. Log daarna weer uit en weer opnieuw in.
g. Upgrade BIOS firmware van het moederbord.
h. deze webpaginap, de tip van "Viscount", die begint met "This worked for me for a HD 5770."
i. Het uitschakelen van de service "AMD External Events Utility" in [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
j. Herstart de pc in Veilige modus, en hernoem atikmdag.sys naar atikmdag.sys.old. Ik ga ervan uit dat het bestand in C:\Windows\System32\Drivers staat. In principe schijnt deze (sub-)driver namelijk niet noodzakelijk te zijn.
k. Slechte voeding (onvoldoende wattage en/of niet van een goed merk). Natuurlijk kun je daar tegenin brengen dat het onder XP wél goed werkt. ;)
l. Zorg ervoor dat het RAM geheugen in de pc van hetzelfde merk + type zijn. Liefst RAM geheugen dat op de lijst staat van geheugen dat op je moederbord is getest door de moederbordfabrikant. Meestal is er een lijst van beschikbaar in de handleiding (ook wel QVL geheten).

Hopelijk levert dit wat op. Mijn opties zijn verder uitgeput.

Tijs.

goedendag,

Heb alles een beetje door gelezen, en ik had het zelfde probleem.

je hebt Windows7 64x geïnstalleerd. Heb je deze over een oude installatie van Vista gezet?

Uit log:
DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT

En was die Vista geen 32x ?

uit log:
Arg3: 0000000000000000, High 32 bits of MCi_STATUS MSR for the MCA bank that had
the error
Arg4: 0000000000000000, Low 32 bits of MCi_STATUS MSR for the MCA bank that had
the error

Dit was namelijk het probleem dat ik had. En zie het bij toeval bij jou staan.

Mvg,
Rasengan

Bedankt............. de moed zakt me wel in de schoenen. BIOS Update voor mijn moederbord. Godsamme, niet aan te komen. Er is wel een versie die iets jonger is dan de mijne maar tot op heden kan ik deze niet vinden met een goede link om te downloaden. Het gaat om MS-7350VP van Fujitsu Siemens.

Heb in mijn BIOS gekeken of daar een mogelijkheid was om de voltage van de geheugenbanken in te stellen. Helaas.......... bij sommige moederborden kan dat wel via het BIOS.

Ik ga wel weer wat proberen maar er komt echt een tijd dat ik dat pleurisding het raam uitsodemieter. Nee, je moet met Windows7 64 bits gaan werken :evil:

goedendag,

Heb alles een beetje door gelezen, en ik had het zelfde probleem.

je hebt Windows7 64x geïnstalleerd. Heb je deze over een oude installatie van Vista gezet?

Uit log:
DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT

En was die Vista geen 32x ?

uit log:
Arg3: 0000000000000000, High 32 bits of MCi_STATUS MSR for the MCA bank that had
the error
Arg4: 0000000000000000, Low 32 bits of MCi_STATUS MSR for the MCA bank that had
the error

Dit was namelijk het probleem dat ik had. En zie het bij toeval bij jou staan.

Mvg,
Rasengan
Nee, schoon geïnstalleerd. Dank voor je reactie.

@zapotek: Ik heb nog véél meer tips aangegeven die je kunt proberen.

Ik zal een kwartiertje of zo voor je kijken of ik die BIOS-update kan vinden voor je, maar je kunt je ook richten op die andere tips.

Tijs.

Handleiding lijkt hier te staan.

Lijkt een moederbord van MSI te zijn link maar er zijn 2 types van, dus je zult eerst moeten uitzoeken welke van de 2 het nu precies is. Er zijn ook BIOS updates van.

Overigens zou ik me aan die BIOS updates niet wagen voordat je alle andere opties hebt geprobeerd.

Tijs.

@zapotek: Ik heb nog véél meer tips aangegeven die je kunt proberen.

Ik zal een kwartiertje of zo voor je kijken of ik die BIOS-update kan vinden voor je, maar je kunt je ook richten op die andere tips.

Tijs.
Beste Tijs,

Uiteraard ga ik dat nog doen, dat schreef ik al. Echter, je moet je realiseren dat ik dit probleem nu al een paar maanden heb en er continue mee bezig ben om dit op te lossen. Ik ben weliswaar geen leek op computergebied maar ik ben geen systeembeheerder. Jij hebt dus veel meer kennis dan ik.

Het frustreert me ongelooflijk dat ik dit probleem tot op heden niet kan oplossen. Heel veel anderen hebben dit probleem ook op hun W7 of Vista systeem met ATI drivers en software. Ik heb inmiddels zo veel fora gelezen met mogelijke oplossingen maar tot op heden............ En maar proberen en proberen en er steeds niet uit kunnen komen is heel erg frustrerend en geloof me, ik heb met PC's heel veel geduld en praktisch altijd kom ik er wel uit maar nu...............

Ik vraag me dan ook af of het niet beter is om een andere videokaart aan te schaffen. Aan de andere kant, XP werkt wel goed samen met deze kaart. Of zou het aan de BIOS kunnen liggen? Het is een BIOS uit 2007 en toen was er nog geen Windows7 of heeft dat er geen zak mee te maken?

Ik hoop dat je me verder hiermee kunt helpen, ik waardeer je inspanningen echt ongelooflijk en ben je zeer dankbaar. Dat ik soms wat geïrriteerd overkom is hopelijk te begrijpen, zal toch wel ;)

Groeten,
Zatopek (zeg maar Johan)

Handleiding lijkt hier te staan.

Lijkt een moederbord van MSI te zijn link maar er zijn 2 types van, dus je zult eerst moeten uitzoeken welke van de 2 het nu precies is. Er zijn ook BIOS updates van.

Overigens zou ik me aan die BIOS updates niet wagen voordat je alle andere opties hebt geprobeerd.

Tijs.
De handleiding had ik al maar evengoed bedankt. Het is een FUJITSU Siemens MS-7350VP motherboard. Ik heb dit ook uitgelezen met PC Wizard 2010, dat programmaatje ken je vast wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan