Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met firmware bedoel je de BIOS neem ik aan. Ik wacht daar nog maar even mee. Vraag me af of dit echt gaat helpen..............Ja, PC Wizard ken ik.
Die de (2de) link naar de MSI-site in mijn vorige posting als je nog een poging wilt doen met MSI firmware.
Tijs.
Ik heb daar reeds op gereageerd. Hij had het erover dat ik mogelijk Windows 7 over Vista zou hebben geïnstalleerd wat dus niet het geval was.Waarom ga je zo gemakkelijk voorbij aan het bericht van @rasengannl ?
Ik heb daar reeds op gereageerd. Hij had het erover dat ik mogelijk Windows 7 over Vista zou hebben geïnstalleerd wat dus niet het geval was.
Het is een schone installatie geweest.
Zit iets in..............In jouw geval zou ik op z'n minst willen weten . hoe het bij hem is opgelost .![]()
Waarom ga je zo gemakkelijk voorbij aan het bericht van @rasengannl ?
@ronnie1: Als ik de topic-starter was geweest dan had ik gereageerd met:...........
Hallo Tijs,Tips die ik nog heb voor je (gebaseerd op tips die ik op Internet vond):
a. Installeer de 'driver' die hoort bij jouw merk + type monitor, gebruik dus niet de PnP monitor driver.
Ik heb de driver van mijn monitor kunnen installeren :thumb:Wat je opmerking over die 48 graden betreft........vraag me af of dit echt over mijn PC gaat en/of dat niet iets is als voorbeeld bedoeld...... Ik zie dat de temperatuur van mijn chassis slechts 37 graden is. Maar mogelijk is dat wat anders. Misschien kan ik dat met PC Wizard bekijken? Ik denk dat we op de goede weg zijn.Zoals je kon zien staat er ook de knop "Basis" (en Beginwaarden). Klik daar dus op en kijk of je weer wat (extra's) kunt doen. In mijn instructies praat ik erover dat zoveel mogelijk er géén (gebruikers-)instellingen in werking moeten zijn (vandaar het verhaal over het verwijderen van profielen etc. in het CCC).
Dat er geen monitor-'drivers' zijn die voor Windows 7 zijn is normaal. Je zult dus inderdaad met de laatste versies moeten werken die je kunt vinden (dus liefst Vista of XP; ouder dan die Windows-versies liever niet).
EDIT: Ik zie dat er nu al 48 graden van toepassing zou zijn (eerste schermafdruk). Dat lijkt me al behoorlijk veel. Is je pc wel stofvrij etc.?
Succes,
Tijs.
We gaan door tot het gaatje Tijs :d We zijn toch goed op weg (hoop ik). Ik hou je op de hoogte.Ik zou verwachten dat PC Wizard uitsluitsel kan geven of die 48 graden C een 'eerlijke' voorstelling van zaken is. Overigens verwacht ik dat wat je in CCC liet zien de échte temperatuurwaarden van je grafische kaart zijn, en dus niet een of ander 'voorbeeld-'/nep waarde.
Uit dat je kast/chassis 37 graden is kun je niet concluderen dat de grafische kaart niet 48 graden kan zijn...
Mooi dat het gelukt is om die monitor-drivers te installeren.
Het wordt zo wel een lange discussiedraad...
Tijs.
Ik heb het gecontroleerd met PC wizard en er staat nu 49 graden, hetzelfde als in de Catalist software. Je hebt dus gelijk, de waarden kloppen. Is die 49 graden echt al behoorlijk veel? Hoeveel zou dat dan "normaal" moeten zijn?EDIT: Ik zie dat er nu al 48 graden van toepassing zou zijn (eerste schermafdruk). Dat lijkt me al behoorlijk veel. Is je pc wel stofvrij etc.?
Hoi Tijs,Tips die ik nog heb voor je (gebaseerd op tips die ik op Internet vond):
a. Installeer de 'driver' die hoort bij jouw merk + type monitor, gebruik dus niet de PnP monitor driver.
b. Zet in Catalyst Control Center de monitor-instellingen op standaard, verwijder alle evt. aangemaakte profielen etc.
c. Installeer Driver Sweeper, maar gebruik het nog niet.
Deïnstalleer je drivers, de pc moet hierna worden geherstart. Start de PC in Veilige modus, en draai Driver Sweeper om alle mogelijke resten ATI driver(s) te verwijderen.
Herstart de pc in 'normale' modus. Zal er grafisch niet mooi uitzien, maar daar zul je al ervaring mee hebben.
Installeer je driver opnieuw.
d. Als je maar 1 monitor gebruikt maar wel 2 aansluitingen op je grafische kaart hebt, zet de ondersteuning voor de 2de monitor uit in het Catalyst Control Center. Zet daarna de secondary graphics controller uit in Apparaatbeheer, onder Beeldschermadapters.
e. Windows Classic thema instellen op het Bureaublad. Als Aero ook beschikbaar is in jouw versie van Windows: Uitschakelen.
f. Start de pc helemaal op en log in. Log daarna weer uit en weer opnieuw in.
g. Upgrade BIOS firmware van het moederbord.
h. deze webpaginap, de tip van "Viscount", die begint met "This worked for me for a HD 5770."
i. Het uitschakelen van de service "AMD External Events Utility" in [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
j. Herstart de pc in Veilige modus, en hernoem atikmdag.sys naar atikmdag.sys.old. Ik ga ervan uit dat het bestand in C:\Windows\System32\Drivers staat. In principe schijnt deze (sub-)driver namelijk niet noodzakelijk te zijn.
k. Slechte voeding (onvoldoende wattage en/of niet van een goed merk). Natuurlijk kun je daar tegenin brengen dat het onder XP wél goed werkt.
l. Zorg ervoor dat het RAM geheugen in de pc van hetzelfde merk + type zijn. Liefst RAM geheugen dat op de lijst staat van geheugen dat op je moederbord is getest door de moederbordfabrikant. Meestal is er een lijst van beschikbaar in de handleiding (ook wel QVL geheten).
Hopelijk levert dit wat op. Mijn opties zijn verder uitgeput.
Tijs.
[...]De truc van "Viscount" bij H heb ik ook uitgevoerd. Ik zie geen drastische wijzigingen in de temperatuur van de videokaart hoewel dit volgens Viscount met zo'n 6 a 7 graden direct zou moeten afnemen.................[...]
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.