Blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naughtygirl

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Hoi,

Ik krijg soms blauwe schermen. Ook als de pc alleen maar aan staat en niks doe. Ik krijg ze niet elke dag. Ze kunnen zomaar plots optreden.
In het progje BlueScreenView staat het volgende:

The problem seems to be caused by the following file: ntoskrnl.exe

CRITICAL_OBJECT_TERMINATION

Technical Information:

*** STOP: 0x000000f4 (0x0000000000000003, 0xfffffa800b133b30, 0xfffffa800b133e10,
0xfffff8000319a270)

*** ntoskrnl.exe - Address 0xfffff80002e94bc0 base at 0xfffff80002e1f000 DateStamp
0x531590fb

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan fixen? Hij geeft niet altijd dezelfde fout, ook wel andere stop fouten. Alleen die kan ik niet meer terughalen, want ccleaner heeft ze verwijderd.

Groetjes Naughtygirl

Okido... zal dat morgen ff testen.

Ik heb de memtest86 gedaan... geen errors... ik draai een 2e test nu, en ook nog geen errors.
Bij iterations staat wel een getal, dat varieert.

Heeft iemand een idee wat het probleem nu is?

Laatst bewerkt door een moderator:
In speccy staat dat de temp iets van 95 graden is? is dat niet wat hoog?

Laatst bewerkt:
Lol, kun je toch zien met Speccy..............
Links zijn om te lezen en te gebruiken.

Zou 'm eerst dan aan de binnenzijde ontstoffen, aangezien je de uitdraai van Speccy niet hebt gelinkt kan ik niet zien of het nu een notebook of desktop is.
Ventilatoren en koelblokken eronder of bij een notebook de "radiator" met een kwast schoonmaken of de boel wegbrengen en laten doen.

Het is een desktop.
Maar nu ik wat programma's heb gesloten, en Speccy ook opnieuw heb opgestart, is de temp van de CPU ineens 40 graden.
Bijgevoegd een screenshot.
Speccy-CPU.jpg

Ik had rekenmachine, bluestacks, een paar internet tabladen open. In bluestacks had ik het spelletje HayDay draaien.

Ik heb in de logboeken gekeken. Daar kan ik het volgende vinden:
De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x000000f4 (0x0000000000000003, 0xfffffa800b133b30, 0xfffffa800b133e10, 0xfffff8000319a270). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 122714-4056-01.

Volgens mij niet meer gegevens dan wat BlueScreenView mij gaf.

Zodra ik Hayday, Jigsaw Puzzles of RummyFight-Free in BlueStacks start, schiet de temperatuur omhoog. Das niet normaal lijkt mij. Dat moet de CPU toch makkelijk aankunnen?

Laatst bewerkt door een moderator:
En wat Lange Pier in #12 zei heb je ook gedaan?

Dat is jammer want dat is wel erg belangrijk. Wellicht dat je dat iemand voor je kunt laten doen. Als namelijk de koelribben van de processor koeling vol met stof zitten kan deze niet goed koelen en dat geeft de meest wildvreemde problemen.

Ja, ik weet het. Hopelijk zijn er morgen bereid willende hulpen aanwezig die dat voor me willen doen en het aandurven... want dit zijn leken op pc gebied.

Wat dat betreft is een PC net een auto, zo af en toe heeft 'ie een onderhoudsbeurt nodig. Softwarematig, maar zeker de hardware op het gebied van koeling. En vragen staat vrij natuurlijk.

Ik heb nog even een screenshot gemaakt. Met Speccy en de Asus Utility. Beide geven ze een totaal verschil in temperatuur. Speccy zegt dat de temp. 95 is en de Asus Utility maar 65. Welke is nu correct?
Speccy-en-Asus.jpg

Laatst bewerkt:
Zie dat de PC nog niet zo oud is, is dat een merk PC of door een PC shop gemonteerd geleverd?

Kan ook zijn dat er een thermal pad die op de stock koeler zit is gebruikt dan is de warmte overdracht naar het koelblok niet echt je van het.
Overigens is die 60º ook wel hoog en indien dat niet de kern is, die Speccy denkelijk meet, maar de heatsink is het raadzaam om er een betere CPU koeler met een goede warmtegeleidende pasta, zo dun mogelijk, aan te brengen.

Een extra casefan voor de outake, indien er nu een intake inzit, of andersom, kaan ook helpen om de warme lucht uit de kast naar buiten af te voeren.
De toerentallen van beide fans zijn best aan de hoge kant en dat kan best irriteren dat geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan