Blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt... hij is net nieuw. Ik heb de pc zelf samengesteld en laten controleren of alles bij elkaar past, dat was het geval.
Qua geluid van de fans valt het best mee, hoor hem wel, maar niet overdreven hard.

In de pc-kast zit 1 fan... of die voor de luchtinvoer of uitvoer is, weet ik niet. Er zat trouwens geen koelpasta bij de processor.

Laatst bewerkt:
Indien de fan voor is dat een intake, achterin is het een outtake en de stock koeler bij een processor heeft een "thermal path", dat is de warmtegeleidende pasta, de naam koelpasta klopt niet, spul koelt niets.

Maare, wie heeft hem dan in elkaar gezet?

Een buurman heeft 'm voor mij in elkaar gezet.
Er zit maar 1 fan in de pc-kast, die zit aan de rechter zijkant. Ik heb een Cooler Master Elite 120 advanced behuizing.

Ok, mooi kastje en er zitten 2 intake's in, een 120 en 80 mm, op zich wel voldoende, de front intake zal niet via het moederbord gaan en dan wordt die ook niet gezien door Speccy b.v.

Valt door de ruimte ook weinig te veranderen aan de CPU koeler, er zullen er wel zijn die zullen passen maar dat wordt meten en zoeken.
Maar indien je weer die BSOD krijgt zal het wel een keer nodig zijn.

Ooo zit die fan aan de voorkant... verklaart misschien wel een los stekkertje, die aan de voorkant wegkomt... als die niet op het moederbord wordt aangesloten, moet dat stekkertje dan rechtstreeks in de voeding? Er stond iets van tkg 2510 en 300v op het kabeltje.

Is het dan misschien ook verstandig om die warmtegeleidende pasta er tussen te doen? Hij zat er niet bijgeleverd, dus dacht zal dan ook niet nodig zijn geweest.

Ik heb de CPU koeler er ff af gehad, en zag het volgende:
20141230_153028.jpg20141230_153118.jpg

Hoort dat grijze aan de onderkant van de koeler er op te zitten? Er zat verder geen stof in, voor zover dat zichtbaar is, we hebben even geblazen.
Dat grijze zit ook een beetje op de processor zelf, een vlekje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is die thermal path waar ik het over had maar het lijkt net of het de processor niet heeft geraakt........

Toch wel eerst die pasta aangeschaft?

Wat je ziet goed schoonmaken met wasbenzine, spiritus of schoonmaakalcohol, drogen en een zo dun mogelijk laagje pasta aanbrengen en de boel weer monteren, die pasta is alleen bedoeld om de oneffenheden uit te vullen zodat de warmteoverdracht zo goed mogelijk is.

Plaats eerst de processor op het mobo, dan de koeler en dan pas het moederbord inbouwen, dat is de makkelijkste manier, kun je gelijk goed zien of alles juist zit.

Mijn buurman heeft idd eerst de processor en de koeler op het moederbord geplaatst, en toen pas het moederbord in de pc-kast geplaatst.
Dan zal ik die pasta ook nog maar ff bestellen dan.

Moet ik dat vlekje, wat op de processor zit, schoonmaken?

Dat is die thermal path waar ik het over had maar het lijkt net of het de processor niet heeft geraakt........
Klopt dit? dan zat de koeler niet goed en kun je hem op de juiste manier terug plaatsen.

En indien je pasta gaat gebruiken;
Wat je ziet goed schoonmaken met wasbenzine, spiritus of schoonmaakalcohol, drogen en een zo dun mogelijk laagje pasta aanbrengen en de boel weer monteren, die pasta is alleen bedoeld om de oneffenheden uit te vullen zodat de warmteoverdracht zo goed mogelijk is.

Ik weet niet of de koeler geen contact maakte met de processor. Als de koeler eroverheen zit, zie je de processor niet meer. De koeler zit nu weer stevig, zit geen beweging in.

Met wat voor voorwerp kun je die pasta het beste er op smeren? Om een zo dun mogelijk laagje te maken?

De koeler zit nu weer stevig, zit geen beweging in.
Met wat voor voorwerp kun je die pasta het beste er op smeren?
Je smeert de koelpasta toch zeker wel op de bovenkant v.d. processor en daarna pas het koelblok erop? Je kan een druppel koelpasta in het midden aanbrengen en daarna het koelblok erop vastzetten, de pasta vloeit vanzelf uit. Je kunt de koelpasta ook uitsmeren d.m.v. een wattenstaafje of een reepje karton.
Ik krijg het idee dat er hier iets misgaat in de volgorde.

Tuurlijk smeer ik de pasta eerst op de processor en dan pas de koeler eroverheen. Ik heb de pasta alleen nog niet, die kan elk moment komen.

img860658.jpg

Blijf het vreemd vinden dat op de foto die je hebt geplaatst de thermal pad hetzelfde eruit ziet als die op de bijgevoegde foto, als je de folie verwijderd ziet het er zo uit maar als hij op de heatsink van de proc heeft gezeten is dat spul verdeeld over het koelblok en heatsink van de proc, ook op de heatsink van de CPU zie ik niets zitten.

Vermoed dat het koelblok van de koeler niet goed heeft gezeten, dat is wel te zien bij een gedemonteerd moederbord waar de koeler op gemonteerd zit.

Zit het geheugen niet te dichtbij en dat de koeler daar op rust en scheef zit?

Wat is de heatsink van de cpu? Waar zit dat op de processor? Of is dat de bovenkant/oppervlakte van de processor?

Idd, dat wordt ook wel de heatsink genoemd maar is eigenlijk een warmteverdeler, het koelblok wordt ook wel zo genoemd wat wel verwarrend is.

Ik heb de pasta op de processor gesmeert met een wattenstaafje. 1 druppeltje uitgesmeerd. De koeler er weer opgeplaatst, zit geen beweging in.
Hoe hoog mag de temp. van de cpu komen, als ik alleen windows opstart en verder niks doe? En hoe hoog als ik b.v. een spelletje, of photoshop, 3d programma draai?

Graadje of 30 a 40 hooguit idle en met Photoshop of een 3D kan het wel naar de 70º gaan, is het hoger dan schiet de koeling te kort.

Ok... de temp. zit ongeveer op 31 graden als ik niks doe... en als ik het spelletje hayday speel in bluestacks, gaat ie ongeveer naar 45 graden.

Ik heb weer een blue screen gehad... ik had de pc alleen aangedaan en naar de winkel geweest... toen ik terugkwam zag ik dat ie weer opnieuw was opgestart.
Het betreft de volgende fout:

Bug check String: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION
Bug check code: 0x000000f4
Parameter 1: 00000000`00000003
Parameter 2: fffffa80`0af86940
Parameter 3: fffffa80`0af86c20
Parameter 4: fffff800`03199270
Caused by driver: ntoskrnl.exe
Caused by adress: ntoskrnl.exe+75bc0
File description: NT Kernel & System

Wat zou het toch kunnen zijn?

Het verifieren ging niet goed. Het Asus-logo kwam, weet ik hoeveel keer, in beeld en bleef vervolgens hangen. Na een normale herstart kreeg ik alleen maar meer bluescreens, die redelijk snel kwamen na het opstarten van windows. Dus kon ook niks beginnen. Ik heb toen een nieuwe windows, naast de oude, geinstalleerd. Toen die was geinstalleerd kreeg ik nog de melding van die bluescreen. Deze gegevens heb ik opgeschreven en vervolgens alles geformatteerd en weer windows geinstalleerd.

De foutcode was:
BCCode: c9
BCP1: 0000000000000226
BCP2: FFFFF88006568708
BCP3: FFFFF980441AEEE0
BCP4: 0000000000000000

Na de laatste installatie van windows, nog geen blue screen gehad.

Update:
En ja hoor, daar was weer een bluescreen.
Bluescreen.jpg

Het duurde deze keer lang, voordat ik de bluescreen kreeg. Maar wel weer die f4 enzo.
Wat kan het toch zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan