blue screen

• Onderwerp starter Onderwerp starter appy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

appy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Regelmatig valt mijn computer uit en krijg ik een blauw scherm.
Ik heb wel een blus screen view kunnen downloaden, maar ik weet eigenlijk niet wat ik er mee moet doen.
Kunnen jullie mij vertellen hoe te handelen?
Bij voorbaat mijn dank.

appy

Bijlagen

• 7eb57500_o.jpg
    7eb57500_o.jpg
    111,1 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo appy, Van de afbeelding is niets meer te maken. Kijk in het blauwe gedeelte wat de fout is en neem die regel getrouw over. Hiermee zoeken met Google kan jou al op ideeën brengen en zegt ons mogelijk wat meer.

Verder zou ik de logboeken van Windows bezoeken om te kunnen zien of daar iets relevants staat, toets maar eens Logboeken in bij Help. Ook hier kan je bij Eigenschappen van fouten begrippen vinden die snel resultaat opleveren met Google. Vaak zijn fouten geen tekortkomingen en fouten ten tijde van het blauwe scherm zijn interessant.

Voor nu, denk ik dat je zou moeten nagaan of software en drivers wel geschikt zijn voor Windows 7. Er is een programma dat AutoRuns heet van System Internals en een lijst in categorieën presenteert met alles wat op de computer opgestart wordt. Dit is drie maal zoveel als wanneer je in Start Uitvoeren "msconfig" toetst en bij de tab Opstarten kijkt. De fout kan veroorzaakt worden door iets (bijvoorbeeld een updater) wat je niet nodig bent, dus schakel daar eens enkele onderdelen uit. Hier zal je ook af en toe op namen moeten zoeken voor de betekenis, met Google.

Windows kan de beveiligde systeembestanden controleren met de opdracht sfc /scannow. Tenslotte kan je een register scan doen om fouten daarin te ontdekken. Hiervoor moet je even een systeemherstelpunt maken.

Zeker aan te raden is om te scannen met een malware scanner. Doe niets met aangeboden scans op Internet. Een bekende programma hiervoor is MBAM.

Bedankt voor je reactie. Ik ga het morgen proberen hiermee.

appy

Hoi @appy
Tip: Voeg je afbeeldingen apart van elkaar in en de rest als tekstbestand of tussen codetags.
De afbeelding is qua grootte te groot en is 1 bestand dus ik kan er momenteel niets aan aanpassen.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe ik het rapport moet splitsen. Ik heb nu pfds gemaakt van alle blazijden en zal die toevoegen. Ik hoop dat het lukt.

Bijlagen

Het enige wat we hoefden te weten is:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

The problem seems to be caused by the following file: tcpip.sys
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

In dat geval zoek je op tcpip.sys om te kijken wat het doet en waar het bij hoort. De volgende pagina beantwoord al jou vragen: http://www.solvusoft.com/nl/files/b...ril-2011-security-release-iso-image/tcpip-sys

Doe beslist geen on-line scans, zoals ook op deze pagina herhaaldelijk aangeboden want ze zijn onveilig maar volg de tips om problemen met dit bestand op te lossen.

Zoekende met Google kom je soms namen tegen van programma's die dat systeembestand aanspreken. Ik vond Plex Media Server. Dit is de kortste klap.

Laatst bewerkt:
Volgens MS Fix It is het probleem opgelost. Hartelijk dank. Dit was gemakkelijk.

Vriendelijke groeten,

appy

Graag gedaan en je mag je vraag zelf de status "opgelost" geven in je starterspost rechts bovenin (klik op "vraag is niet opgelost"). :thumb:

blue screen (2)

Volgens MS Fix It was het probleem opgelost, maar dat is helaas niet het geval.
Hebben jullie nog een voor een oude man begrijpelijke tip?

Overigens toen ik met Everything de computer scande op tfpip.sys bleek dat zo'n bestand heel vaak op de computer staat. Kan dat tot problemen leiden?

Ik zie jullie tips graag tegemoet.

Bijlagen

Overigens toen ik met Everything de computer scande op tfpip.sys bleek dat zo'n bestand heel vaak op de computer staat. Kan dat tot problemen leiden?

Mijn link niet gevolgd en die pagina over Tcpip.sys niet gelezen?

Als een .sys bestand fouten veroorzaakt en je wilt niet uitzoeken hoe, dan kan je altijd terug gaan naar een systeemherstel punt met Systeemherstel. Bij Systeemherstel kom je wel via Help. Kies een herstelpunt van voor dat het probleem zich voordeed. U zult updates en installaties van programma's van na die tijd opnieuw moeten doen want ook het register wordt teruggezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan