blue screens en 100% schijfgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb helaas al enige tijd problemen met mijn windows installatie in combinatie met een Samsung 840 EVO SSD. Na een week aanromelen heb ik besloten om windows opnieuw te installeren.
Echter heeft dit totaal geen verbetering gegeven...

Ik heb Windows opnieuw op mijn PC gezet via een USB stick. Na het installeren zie ik in Taakbeheer dat mijn SSD uitschieters heeft naar 100% gebruik. Ook heb ik al meerdere malen de een Blue screen gehad met de error: CRITICAL_PROCESS_DIED. Zodra ik ook maar een programma draai versloomd alles en schiet het schijfgebruik omhoog.

Ik heb al Samsung Magician en de Samsung Performance Restoration tool gedraaid. Ook alle drivers die mijn moederbord vereist (Intel ACHI drivers, Intel chipset drivers).
Heeft er iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn?

Groeten,
Niels

Laatst bewerkt:
Dit ligt toch heel vaak aan de drivers. Installeer ze dus allemaal zou ik zeggen ;)

De bluescreens geven de foutcode: CRITICAL_PROCESS_DIED .
Zodra ik bijvoorbeeld Google Chrome opstart schiet mijn schijf naar 100%, als ik niks deze 50%.

Windows logboek geeft mij onder andere de volgende fouten:
iaStoreA 129 Terugzetten op apparaat \Device\RaidPort0 is aangevraagd.
disk 153 Er is opnieuw een poging gedaan voor de IO-bewerking op logisch block ...... voor schijf 0
LoadPerf 3012

Mijn gehele systeeminformatie heb ik op mijn profiel ingevuld

in de UEFI heb je de boel waarschijnlijk op AHCI ingesteld? Aan welke SATA-aansluiting hangt je SSD?

Vertel eens wat meer over je geheugenmodules, welke zijn dat precies? Is het 2 x 8Gb of 4 x 4GB?

Ja in mijn bios staat het op AHCI, mijn windows is ook zo geinstalleerd dat bevestigd Samsung Magican ook.
Mijn SSD hangt aan SATA1 (staat als schijf 0 in dismanager)
Mijn geheugen modules zijn 2x 8GB

UEFI waardes zijn op de default voor de rest? Dat je geen gekke dingen daar hebt gedaan?

Misschien een wat overbodige vraag aangezien je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd: pc is virusvrij? Heb je alle Windowsupdates al geïnstalleerd?

Waar en hoe bedoel je op default? In mijn BIOS staat SATA mode op AHCI.
In mijn Windows is dat volgensmij ook het geval (ik heb de AHCI controller geinstalleerd).

Gewoon, de default waarden van de UEFI, om uit te sluiten of je daar gekke dingen hebt gedaan.

Geen virussen op je pc?

Yup, hij staat op normale UEFI waardes en de goede drivers zijn geinstalleerd.
Windows is ook gïnstalleerd in UEFI modus, heb ik ook net gecontrolleerd.
Virusvrij is hij ook (heb bij het installeren de gehele C schijf geformatteerd en de oude partitie verwijderd).

Op Veilige modus lijkt ie het overigens iets beter te doen. Alleen op het moment dat ik bijvoorbeeld Chrome start gaat het nog steeds enorm langzaam.
Verder heb ik nog wat anders opvallends opgemerkt: mijn 2e schijf (D) wat een normale HDD van 1TB is draait constant op 100%.
Misschien dat je daar nog iets mee weet?

In ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer ik dat probeer (via een installatie USB) krijg ik het volgende:

Wat het wel een goede iso die je hebt gebruikt om Windows 8(.1) mee te installeren?

@k1pje Het was een officiele download van Microsoft, maar ik zal het nog een opnieuw proberen wie weet...

@Lange pier Het lijkt nog steeds niet te lukken. Erg vreemd dit is het resultaat:
cmd.jpg

Laatst bewerkt:
Oke om 100% uit te sluiten dat de iso rot was heb ik opnieuw een installatie usb gemaakt.
De D schijf heb ik losgekoppeld, alle partities op mijn SSD verwijderd op mijn SSD opnieuw Windows geïnstalleerd.
Hierna alle drivers.

Helaas zonder success, ik krijg nog steeds CRITICAL_PROCES_DIED blue screens en mijn schijf draait op 100% volgens taakbeheer.
Zou het kunnen dat dit een hardware probleem is met mijn SSD? Hoewel ik de laatste keer toen mijn D schijf nog aangesloten stond ook zag dat D ook op 100% draait.
Iemand wellicht nog een suggestie of is de trucken doos leeg?

Als je geen problemen krijgt met je data:
probeer eens Windows te installeren op je harde schijf (D-schijf). Dus SSD even loskoppelen en dan proberen. Als je dan niet meer de symptomen hebt, lijkt me dat toe te schrijven aan de SSD ;)

hmmm goed idee. Alleen even een creatieve manier verzinnen om die 200GB op een andere schijf te krijgen.
Vrees ook dat dat even het enige is dat ik nog kan doen.... :-(

Dat is in ieder geval wel een gratis methode om te testen of het echt aan de SSD ligt ;) In ieder geval een stap die ik nu zou overwegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan