BlueScreen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk dat er maar 1 oplossing is en mijn pc binnen dragen want als ik op het internet surft krijg ik het er kort daarna
 
opgelost

oke heb vandaag mijn pc terug probleem opgelost .Probleem was mijn ramlatten waren vuil ( beetje stof ) en contak punten zijn proper gemaakt . Als er nog mensen zijn met deze fout melding maak eerst uw lattekes proper en maak dat uw contaktpunten proper
GOOD LUCK
 
Mooi dat het opgelost is, en bedankt voor de terugmelding van de oorzaak. :)

Tijs.
 
@ Dnties

Beetje off topic , maar is het aan te bevelen om na een BSOD en herstart de AutoStart uit te schakelen , zodat de tekst bij een volgende BSOD zichtbaar blijft en dus gemakkelijk van het scherm kan worden overgeschreven ?

Bedoel dus : rechtsklik (Deze) Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart- en Herstelinstellingen > Systeemfouten > Automatisch opstarten uitvinken.
 
Laatst bewerkt:
@ronnie1: In principe is dat niet nodig, als je gewoon toegang houdt tot de opgeslagen dump-bestanden. Het uitschakelen van autostart kun je ook via F8 regelen als je als je Windows helemaal niet meer inkomt vanwege de BSOD's. Natuurlijk kun je in dat geval altijd nog de harde schijf op een andere computer inbouwen (of extern aansluiten via SATA-naar-USB, cradle etc.) om bij de dump-bestanden te komen. Het is namelijk niet noodzakelijk om op dezelfde computer de dump-bestanden door te nemen, dat kan ook op een andere computer (maar dat wist je ondertussen al).

Tijs.
 
@ Dnties

In principe heb je gelijk,maar toch....
Het is toch handig bij het zoeken naar een oplossing,om de foutmelding al paraat te hebben?

Maar ja...... Bovenstaand probleem is opgelost.

PS

Heb niets meer gehoord van Guido001 . Geen nieuws,goed nieuws,zullen we maar denken.
 
De foutmelding staat ook in het dump-bestand, met nog wat meer informatie dan op het scherm kan worden getoond op het moment van de BSOD. Vandaar dat mijn voorkeur altijd uitgaat naar het analyseren / bekijken van het dump-bestand in Windbg (onderdeel van Debugging Tools for Windows).

Het is zelden zo dat een foutmelding zoals die op het 'blauwe scherm' verschijnt in zijn geheel alle informatie geeft.

Uitzonderingen waar ik niet direct belang stel in het dump-bestand, omdat het 'bekende problemen' zijn:
0x0000007b meldingen bij de installatie van XP (schijf niet gevonden, omdat de SCSI of SATA controller-drivers niet zijn geladen, zie hier)
etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp jouw redenering, maar......
Wat nu , wanneer de BSOD al tijdens het starten verschijnt ? Met de mogelijkheid om het probleem dan te kunnen noteren , heb je tenminste een indicatie van de aard van het probleem.
Tegenwoordig wordt bijv. ook aangeraden om wachtwoorden schriftelijk bij te houden, maar dat is een ander thema.

Geen discussie verder , maar naar mijn idee : "Let's take the best from both sides." :thumb:
 
Begrijp jouw redenering, maar......
Wat nu , wanneer de BSOD al tijdens het starten verschijnt ? Met de mogelijkheid om het probleem dan te kunnen noteren , heb je tenminste een indicatie van de aard van het probleem.

tijdens het starten kan je ook gewoon f8 drukken en dan de optie " automatisch herstarten na een error uitschakelen" selecteren.
Maar inderdaad, het is wat je zelf het fijnste vind..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan