BlueScreen

Status
Niet open voor verdere reacties.
In principe zou ik (als ik na zo'n korte tijd al problemen zou krijgen) teruggaan naar de leverancier en díe ernaar laten kijken (zelfs als het mijn neef zou zijn).

Overigens kun je (met een beetje geluk) ook eerdere dump-bestanden nog terugvinden in de C:\Windows\Minidump map. Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar de eerste/oudste minidump die je evt. daar nog zou hebben staan. Dus heb je nog zo'n 'oude' memory-dump, post die dan ingepakt als bijlage.

@M4RC0: Bedankt voor je aanvulling. :thumb:

Tijs.

Jij vroeg naar oudere dump bestanden. Nou zag ik via een ander forum dat iemand iets kon doen om een herstart na blauw scherm te voorkomen en dus de tekst te kunnen lezen. Nou hoef ik dat niet te lezen. Maar zag ik wel dat er een vinkje stond bij overschrijf dumpbestand.
Die heb ik dus maar even uitgezet.

Zo kwam ik er:
Windows toets + r
typ daar: sysdm.cpl ofzoiets
dan kwam je bij systeemeigenschappen en dan daar geavanceerd en dan de onderste!

Maar wat te doen met die hoge temperaturen?

Er zit een systeemstabiliteitstest in PC-Wizard (onder Gereedschappen). Start de test eens en kijk hoe hoog de temperaturen oplopen. Op onderstaande site staat een discussie m.b.t. de maximum temperatuur voor de i3 processor:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/281592-10-maximum-safe-core-temps-core

Het komt erop neer dat bij een zware belasting de temperatuur rond de 70 graden moet blijven. Jouw screenshot van PC-Wizard laat een temperatuur zien van 56 graden bij een processor activiteit van 0%. Indien deze temperatuur klopt lijkt mij dat aan de hoge kant.

Je gaf aan dat je de PC drie maanden hebt. Heb je de PC + CPU koelblok al eens stofvrij gemaakt? Dat kan aanzienlijk schelen in temperatuur. Verder is de luchtcirculatie in de kast ook belangrijk.

Laatst bewerkt:
G*dv*rd*m*

Daarom liet ik nou het forum open. Het enige wat ik op had staan was dit:
Hyves
Youtube (Rihanna - What's my name)
Helpmij forum ;)

Toen kreeg ik gewoon ineens gek geluid uit mijn boxen en word het beeld ook allemaal streepjes, ik d8 dus alweer, jahoor we zijn weer terug bij af. En 1 seconde na die vertoningen toonde mijn pc een blauw scherm:evil:
Nu zijn we dus deels terug bij af. Na opnieuw opstarten want ik tevens gewoon normaal deed, en geen herstel, kreeg ik deze informatie:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 19
BCP1: 0000000000000020
BCP2: FFFFF8A00E3AF3D0
BCP3: FFFFF8A00E3B01D0
BCP4: 000000000DE06A90
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\122510-20763-01.dmp
C:\Users\Familie Fiets\AppData\Local\Temp\WER-32448-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Ik heb windows ook naar een oplossing voor het probleem laten zoeken. Daar verder niks meer van gehoord. Hier de gezipte log of file in ieder geval:
Bekijk bijlage 116271

In mijn vorige post heb ik wat tips gegeven m.b.t. de temperaturen. Heb je daar überhaupt wel naar gekeken?

In mijn vorige post heb ik wat tips gegeven m.b.t. de temperaturen. Heb je daar überhaupt wel naar gekeken?

Nee sorry over heen gelezen. Ik zal het nog eens downloaden!

iemand nog tips?

@M4RCO, ik heb het niet gevonden wat je bedoelde en het programma inmiddels weer gedelete

Het log-bestand lijkt te hinten naar een 'hardware-probleem'. Denk hierbij aan te hoge temperaturen, corrupt intern geheugen, moederbord problemen etc. Voor je beeldvorming: De huidige fout lijkt niet (direct) gerelateerd aan de vorige foutmeldingen die we gezien hebben tot heden. Juist omdat er geen 'patroon' zit in je BSOD's zou ik denken aan een hardwareprobleem, dus niet aan een softwareprobleem.

Test ook het intern geheugen. Zoek op Google naar memtest86 voor programmatuur die je daarbij kan helpen. Laat die geheugen-check meerdere uren lopen (laten we zeggen minstens 3 uur) en kijk of je problemen ziet.

Graag de tips van M4RC0 niet negeren, want ik heb zelf óók gehint naar mogelijke temperatuurproblemen.

Tijs.

Ok, kan ik tijdens dat memtest86 andere dingen gaan doen?

Je start op van een cd met memtest86, je start de test en dan is je pc daar die paar uur mee bezig.

Je pc is dus niet te gebruiken voor andere zaken gedurende die tijd.

Tijs.

@M4RCO, ik heb het niet gevonden wat je bedoelde en het programma inmiddels weer gedelete

PC-Wizard kun je gewoon weer installeren en dan even naar de temperaturen kijken. De test staat onder het menu "Gereedschappen".

Ik vroeg ook of je je PC al eens stofvrij had gemaakt. Daar heb ik geen antwoord op gekregen.

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 116517
Dat bestand is van mij. Ik schrok me rot. Ik doe nu die systeemstabiliteitstest van pc-wizard, en als ik daar alleen de processor laat zien zegt hij: core 1 en core 2 zijn beide ongeveer 105 graden:shocked:. Daarom deed ik het ook maar met speedfan, maar die gaf hetzelfde resultaat:(
Als ik alleen op hardware klik dan zijn ze 25 graden:?!
Ik weet niet hoelang ik dat pc-wizard moet laten draaien dus doe ik nog wel 30 minutjes, maar dan gebruik ik mijn pc even niet want ik ga verjaardag even vieren...
pc niet stof vrijgemaakt maar is dat al nodig na 3maanden?!
en graag even duidelijke uitleg over dat memtest ik draai namelijk 64bits:D

Nou als ik die test van pcwizard doe zijn de temperaturen dus hoog. Maar als ik dat doe is processor gebruik tussen de 95 en 100. en zonder die test gewoon weer 3 tot 10 ofzo. Dus dat is een beetje raar.
Maar moet ik dat memtest branden zodat hij bootable word? Of hoe zit dat? En moet dat echt 3 uur of kan het ook 2 uur?

Zodra je de .ISO gebrand hebt heb je een opstartbare CD. Daar hoef je verder zelf niets meer aan te doen: Je kunt gewoon opstarten van die CD. Zit in de bovenste .ZIP op deze pagina.

En ja, je moet de geheugentest (minstens) 3 uur laten lopen. Hoe langer hoe beter.

Over die CPU-temperaturen: Wellicht moet je gaan uitwijken naar een betere koeler. Daar kun je in de sectie Nieuw systeem/Upgraden een vraag over stellen. Natuurlijk dan niet vergeten merk + type moederbord en merk + type CPU vemelden.

Tijs.

Zodra je de .ISO gebrand hebt heb je een opstartbare CD. Daar hoef je verder zelf niets meer aan te doen: Je kunt gewoon opstarten van die CD. Zit in de bovenste .ZIP op deze pagina.

En ja, je moet de geheugentest (minstens) 3 uur laten lopen. Hoe langer hoe beter.

Over die CPU-temperaturen: Wellicht moet je gaan uitwijken naar een betere koeler. Daar kun je in de sectie Nieuw systeem/Upgraden een vraag over stellen. Natuurlijk dan niet vergeten merk + type moederbord en merk + type CPU vemelden.

Tijs.

Ok die memtest86 (32bits?!) is ook voor 64 bits?
En ziet dat er allemaal dos achtig uit, en moet ik blijven kijken naar mijn beeldscherm? Of kan ik gewoon tv gaan kijken? Ja hoelanger hoe beter....:S
Mijn neef heeft dus eigenlijk niet zo'n hele goede koeler gekocht? Maar die zat gewoon bij de intel i3 processor, dus ik mag aannemen dat daar geen problemen mee zouden moeten zijn. Ik heb ook geen last van de warmte, alleen mijn hardware... of die eigenlijk ook niet?!

Edit1: Past die memtest op een 650mb cdtje?
Edit2: Die memtest kan ik ook gewoon branden met imgburn? Of gewoon via windows 7 verkenner het bestand opzoeken en dan klikken op branden, boven aan in die menubalk?
Edit3: Wat scan/checkt die memtest eigenlijk? Je ram of je hdd?

Laatst bewerkt:
Je stelt een hoop vragen waar je de antwoorden gewoon zelf had kunnen uitzoeken:
a. Ja, met imgburn kun je het Memtest .ISO branden
b. Ja, het past (makkelijk) op een cd
c. De temperaturen die je noemde zijn m.i. echt te hoog. Let op dat het niet alleen aan de koeler op de CPU kan liggen maar ook aan (het ontbreken van) ventilatoren in de computerkast. Als de warmte niet weg kan uit de kast, dan zullen alle onderdelen warmer zijn (moederbord, CPU etc.). Maar ik ga ervan uit dat je met een betere CPU koeler het probleem m.b.t. warmte van de CPU wel kwijt zult zijn.

Tijs.

Je stelt een hoop vragen waar je de antwoorden gewoon zelf had kunnen uitzoeken:
a. Ja, met imgburn kun je het Memtest .ISO branden
b. Ja, het past (makkelijk) op een cd
c. De temperaturen die je noemde zijn m.i. echt te hoog. Let op dat het niet alleen aan de koeler op de CPU kan liggen maar ook aan (het ontbreken van) ventilatoren in de computerkast. Als de warmte niet weg kan uit de kast, dan zullen alle onderdelen warmer zijn (moederbord, CPU etc.). Maar ik ga ervan uit dat je met een betere CPU koeler het probleem m.b.t. warmte van de CPU wel kwijt zult zijn.

Tijs.

Ja klopt lekker vel vragen, maar waarom zouden ze een slechte koeler bij de intel i3 geven? Ik kan dat zelf niet monteren enzo, en dat memtest. hoe ziet dat er ongeveer uit. Kan ik het aanzetten (makkelik?) en dan gewoon tv kijken? of moet ik op mijn beeldscherm blijven kijken...

pc niet stof vrijgemaakt maar is dat al nodig na 3maanden?

Ik zou er toch even naar kijken. Wanneer het koelblok vol stof zit kan de warmte van je CPU namelijk minder goed weg.

Zodra je Memtest gestart hebt (=de test is gaan lopen), dan hoef je er verder niet bij te blijven. Vindt Memtest fouten, dan wordt dat in rood aangegeven.

Succes,

Tijs.

1. En moet ik opschrijven hoeveel fouten?Of alle info die ik te zien krijg over de fouten?
  2. Wat test hij nou? Ram geheugen, of hardeschijf?
  3. Hoe beïndig ik de test na ongeveeer 3 uur?

Als ik me goed herinner (moet ook op het scherm staan) sluit je de test met Ctrl-c toetscombinatie.
Als er fouten worden gevonden, daarna de geheugemodules per stuk gaan testen welke het probleem is. Dus op dat moment pc uitschakelen alle geheugenmodules behalve 1 eruit halen en weer gaan testen. Dit net zo vaak doen totdat duidelijk is welke module(s) kapot zijn.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan