• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boekhouding formules

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo bedoelde ik het niet. hier heb je een voorbeeldje. Bekijk bijlage 274741

Dit lukt mij wel zelf, het probleem is echter dat ik dan 999 keer een voorwaardelijke opmaak moet maken omdat ik geen formule ken die gelijk dit kan toepassen op de hele rij.

als je één cel hebt met de juiste voorwaardelijke opmaak, dan kun je het gebied waarop diezelfde opmaak van toepassing moet zijn simpel opgeven onder het kopje "Van toepassin op"

En kijk inderdaad eens op gratuiscursus.be

Wat ik ook probeer in te vullen als formule het wil gewoon niet werken en dat geldt dan ook voor de hele rij.
En ja ik heb de hele rij als bereik ingevoerd.
Dit heeft het vorige week wel gedaan maar nu opeens gewoon niet meer :S

plaats dan nog eens je bestand (met de opgegeven VWO)... en geef duidelijk aan waar de VWO moet komen....

Dank je, ik snap al wat ik fout deed.

Volgende, hoe tel je meerdere losse cellen op een ander tabblad bij elkaar op?
Code:
=SOM(('Verkoop #1'!E18)+('Verkoop #1'!G18)+('Verkoop #1'!I18))

dit volstaat:
Code:
='Verkoop #1'!E18+'Verkoop #1'!G18+'Verkoop #1'!I18

Hoe maak ik deze formule werkend?
Code:
=ALS(EN(E4;E8)<1;"";SOM(E4-E8))
Als 2 cellen lager zijn dan 1 dan niets invullen en anders de 2 cellen aftrekken van elkaar.

Zo?
Code:
=ALS(EN(E4<1;E8<1);"";SOM(E4-E8))

De formule van cobbe werkt op de gestelde vraag. Een antwoord als 'Nee dat werkt ook niet' heeft geen enkele toegevoegde waarde als je niet laat zien wat er niet aan werkt.

Plaats maar even een Excelbestandje waarin je kan laten zien dat de formule niet werkt. Of dat de vraagstelling niet correct is.

In E8 dien je de formule aan te passen;
Code:
=ALS(MAX(E9:E16)<1;[COLOR="#FF0000"][B]0[/B][/COLOR];SOM(E9:E16))

"" levert een tekstwaarde en dus niet gewoon te gebruiken in een somformule

Cobbe: Bedankt voor de poging maar dit is niet wat er moet gebeuren.
Nu heb je de kosten laten berekenen wat er moet gebeuren is eerder dit: =ALS(MAX(E4;E8)<1;0;SOM(E4-E8))
Maar dit werkt ook niet. Hier heb je als inkomen en uitkomen beiden zijn ingevuld dan uitgaven min inkomen doen of anders "" in vullen.

Vul eens in het bestand de waarden die je wil zien handmatig in bv kolom F

Bijlagen

Het is eigenlijk heel simpel, in cell E4 is een bedrag ingevuld en in cel E9 niet als beide niet zijn ingevuld dan moet de formule in E18 "" zijn.
Pas als beiden zijn ingevuld met een getal dan moet hij de formule uitvoeren.

Dan voldoet deze toch:
Code:
=ALS(OF(E4="";E9="");"";E17/E4)

Gebruik binnen een rekengedeelte geen "" het wordt dan tekst en daar kan Excel niet al te best mee rekenen.
Een ALS() is vaak niet nodig om te bepalen of iets WAAR of ONWAAR is.

Probeer jouw vragen helder te formuleren en laat ook zien wat er niet goed gaat. Waarschijnlijk bedoel je dit

Code:
=(ABS(C31)-C33)*(COUNTA(C31;C33)=2)

Bijlagen

OK.
VenA dat klopt niet, want het getal 3.65 moet negatief zijn als uitkomst.
En ik werk graag met "" als er niets is ingevuld.

Zonder enige kennis van Excel mag je formules maken om een P&L op te bouwen? Dan lijkt mij de suggestie uit #41 nog zo gek niet;)

Enige inspanning van jouw zelf is ook nergens te vinden. Graag werken met "" is niet goed. De presentatie van cellen kan je op verschillende manieren instellen en ik zou er nooit "" voor gebruiken.

Wat moet Net profit - Deductions wel zijn als Net profit > 0 is? Weet je zelf wat je wilt bereken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan