boete krijgen ivm downloaden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
ik heb wat spelletjes en muziek gedownload van emule

nu hoorde ik dat het strafbaar is , kunnen ze nu mijn ip adres achterhalen en zoja kan ik dan een boete ofzo verwachten ? of krijg je eerst een waarschuwing ofzo ?

heb emule er maar afgehaalt voor de zekerheid
 
slaat echt nergens op

want zodra je download share je ook automatisch bij emule zelf als je het spel/muziek/film nog niet helemaal op je schijf hebt.

ik denk dat de lol van internet er wel afgaat zo ik verkoop niks aan anderen zelfs kopieer ik het niet en alleen voor eigen gebruik.

die link van jouw gezien en pc in beslag genomen omdat iemand een helmut lotti had gedownload - idioot gewoon.

en trouwens zou wel netjes zijn om ook een waarschuwing te geven voordat ze beslag leggen op je spullen of een hoge boete geven.
 
In Nederland is het downloaden van muziek en films legaal. Het downloaden van spellen of applicaties waar rechten op zitten weer niet. Het uploaden van bovenstaande is wel illegaal.

De link die gegeven is is over een persoon in Belgie waar de wet toch weer anders is dan in Nederland dus eigenlijk niet van toepassing
 
totdat de wet in nl verandert is zonder dat je het weet en er plotseling politie op de stoep staat.

pc weg en duizenden euro boete

of misschien is het bangmakerij
 
Zolang de providers de NAW gegevens nog voor zich houden is het meer bangmakerij.

Neem anders een payserver (newsgroepen) is wat beperkter qua bestanden maar je weet zeker dat je niet aan het uploaden bent en usenet wordt vooralsnog met rust gelaten
 
Anoniem surfen dan maar?
Nee serieus, ik geloof dat er in NL geen of haast geen bekeuringen of in belsagnames onder thuisgebruikers zijn geweest.

@Viper,

Er zijn ook P2P proggies waar je niet persé hoeft te sharen maar of dat dan wel weer fair is tegenover andere gebruikers??????
 
kijk en dat snap ik dus niet

in het menu van emule upload op 0 gezet

toch als ik iets download zie ik dat anderen uploaden ?????

en raymond welke p2p zijn dat dan ?
 
Raymond Bos zei:
Anoniem surfen dan maar?
Nee serieus, ik geloof dat er in NL geen of haast geen bekeuringen of in belsagnames onder thuisgebruikers zijn geweest.

@Viper,

Er zijn ook P2P proggies waar je niet persé hoeft te sharen maar of dat dan wel weer fair is tegenover andere gebruikers??????


welke zijn dat dan en waar geen rotzooi in zit he
 
Bij Kazaa (Lite) kon je het uitschakelen en bijvoorbeeld bij Limewire( ik heb Pro) verwijs je naar een lege shared map. Maar ik zou me maar niet zo druk maken hoor:p
 
zorg gewoon dat je pc clean blijf geen spyware dingen dat ze niet op je pc kunnen rond neuzen en je provider m8 met hoe de wet nu is nix vrij geven prive wet wat het is vertrouwelijk
en aan gezien ik er een voor stander van ben zou ik zeggen download er op los maar wel als je iets super leuk vind en van plan bent om vaak te gebruik dan niet te ***lig zijn dan ook nog wel is dat gene een keer kopen
 
Raymond Bos zei:
Bij Kazaa (Lite) kon je het uitschakelen en bijvoorbeeld bij Limewire( ik heb Pro) verwijs je naar een lege shared map. Maar ik zou me maar niet zo druk maken hoor:p

het gaat mij niet om dat druk maken,maar om P2P programma's die niet uploaden,en die schoon zijn van troep
 
ooowjee het B.I.G. effect :p

Tis allemaal bang makerij. Ja het sharen en het downloaden van sommige dingen is illegaal.

Maar bekijk het eens nuchter. Elk huishouden heeft wel 1 pc (sommige meer)
ongeveer 15 - 16 miljoen mensen, ik schat 2,5 tot 3 mijoen mensen met internet.
In Nederland alleen al.

Dat trekken ze nooit om dat allemaal te verwerken. Ookal zouden ze graag willen.
En ten tweede laat hun maar bewijzen dat jij het gedownload hebt.

Er is er maar 1 volgens mij op heel de wereld die ooit een gevangenistraf voor gekregen heeft.
 
Bertus zei:
maar om P2P programma's die niet uploaden

Ja handig :confused: moeten we allemaal gaan gebruiken, valt er zo dadelijk ook niets meer te downloaden hé.
 
Ik share ook wel, maar schroef de upload snelheid flink terug naar max 5 tot 10 kb/s.

aangezien ik veel game :) daar is je download niet zo belangrijk, meer je upload
 
Bertus zei:
het gaat mij niet om dat druk maken,maar om P2P programma's die niet uploaden,en die schoon zijn van troep


Dat kan je dus voorkomen door naar een lege shared map te verwijzen.

Limewire Pro is schoon
Kazaa Lite is schoon maar geen aanrader.
Ares Lite is schoon
 
Laatst bewerkt:
Allemaal leuk en aardig, maar mensen aansporen om illegaal te downloaden met P2P progjes is natuurlijk - not done -.

Daarbij is niet sharen behoorlijk asociaal, want dat is de kracht van P2P. Nemen en geven ;)
 
Hey Dennis,

Ik denk dat er geen sprake is van aansporen hoor maar we bespreken gewoon de risico's.
En inderdaad niet sharen is niet netjes zoals ik al eerder opmerkte.
 
Ik zag een aantal posts waar gevraagd werd om zulke programma's. Risico's bespreken is prima natuurlijk. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan