bookmark synchroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

anlag1

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Hallo, allemaal,
Ik ben het spoor een beetje bijster, misschien dat iemand me kan helpen. Heb een tabel met een aantal records, kunnen dubbele in zitten, tevens een doorlopend form1 met als recordbron de tabel. Nu selecteer ik in form1 een record waarvan een veld leeg is. Hierdoor opent een tweede doorlopend form2, form1 blijft open staan. In form2 wordt een record geselecteerd, de inhoud van een veld van dit geselecteerde record moet in het geselecteerde lege veld in form1 worden ingevoegd. Met code wordt de inhoud van dit veld in de tabel geplaatst. Form2 wordt gesloten. Form1 staat nog steeds open, het formulier wordt gerefreshed, het lege veld bevat nu de inhoud van het geselecteerde in form2. Echter niet op de plaats die in eerste instantie in form1 was geselecteerd. De record aanwijzer heeft niet meer de juiste waarde. De vraag is hoe kan ik de bookmark van form1 synchroniseren met de recordset van de tabel? de tabel kan dubbele records bevatten.

Gr.
André

inmiddels een paar stappen verder, blijkt dat het een stuk simpeler kan met recordsetclone.
het enige waar ik nu nog mee zit is het terugkeren naar form1 wanneer form2 wordt gesloten.
wil bij terugkeren naar form1 een gebeurtenis triggeren, echter ik weet niet welke?
Gr.
André

Je doet vermoedelijk. een requery op het eerste formulier; daarmee wordt het eerste record automatisch actief. Niet doen dus; probeer het eens met Repaint of Refresh.
Na tig keer lezen snap ik nog steeds niet wat je aan het doen bent, en waarom zo ingewikkeld. Volgens mij kun je net zo goed een keuzelijst gebruiken op basis van de tabel uit form2.

Je hebt gelijk, heb inmiddels je raad opgevolgd door een keuzelijst toe te passen op basis van de tabel.
Als ik m'n eerste verhaal zo teruglees, is het idd wel erg omslachtig.
bedankt voor je reactie,
Gr,
André

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan