Boot.ini zoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

boule

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
beste helpers,

op mijn PC zitten op een schijf wat vreemde mappen en in die mappen een bestand filterpipelineprintproc.dll. en nog wat andere zaken.
Ik heb gevonden dat dat kan zijn achtergebleven temp map.
Als ik deze wil verwijderen krijg ik dat dat niet mogelijk is.
Ik heb wat verder gezocht en gevonden dat ik dit wel zou kunnen verwijderen als ik de PC in Veilig Modus opstart.
Bij opstart moet dan F8 aangeklikt worden, Dit gedaan maar geen resultaat.
Het opstarten in veilig modus zou ook kunnen door in MSCONFIG met BOOT.INI een aanpassing te doen om dan in SAFE te kunnen opstarten.
Ik krijg geen BOOT.INI te zien.
Maar eens gezocht op de C schijf naar BOOT.INI.
Is daar niet aanwezig. Ik heb verder gezocht en een BOOT.INI gevonden op m'n J schijf Recovery
De inhoud daarvan is :

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Kan ik dit zonder meer overbrengen naar de C schijf.
En wordt deze dan zichtbaar in MSCONFIG

Bij voorbaat dank

Boule

Het is een verborgen bestand op je C:\
Hij moet in ieder geval direct in je root van C:\ staan.
Als je dit bestandje niet ziet ga dan naar je windows verkenner en ga naar Extra>>Mapopties>>Weergave en vink beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) uit en zet Verborgen bestanden en mappen weergeven aan.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
helaas

marcel,

Ik heb gedaan wat je hebt voorgesteld maar de Boot.ini blijft onzichtbaar op C.
Zoals ik al schreef zit er wel een in op J in de recovery.
Ik heb nog op een andere pc gekeken en daar zit wel een BOOT.INI op C.
Als ik die open ziet die er vrijwel het zelfde uit als die op J verschil zit in het aantal partities.
Ik denk haast dat het geen kwaad kan om die van J naar C te kopieeren maar toch , advies is welkom.

Met groet Boule

Het lijkt er idd op dat je bootpartitie een andere is dan C.
Opmerking van TheKnight is een goede vind ik.

Groeten Marcel

Boot.ini echt weg

Beste Ilja en marcel,

bedankt voor jullie tips.
Helaas er wordt alleen gemeld dat het bestand niet bestaat.
Als ik naar de Inhoud van de BOOT.INI op m''n J: schijf kijk (ik heb de inhoud in m'n eerste bericht vermeld) denk ik dat ik die misschien toch het beste kan kopieren naar de C: schijf.
Zo te zien staan er geen "rare" gegevens in, en tenslotte is het de RECOVERY.

ben benieuwd wat jullie idee is

groet Boule

@hoogteijling
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
Staat in de beginposting en de posting staat in de XP sectie. :o

Ja Mik Zjegger, dat had ik ook gezien maar als middels commando notepad %SystemDrive%\boot.ini het resultaat is dat het bestand niet gevonden wordt ga ik daar zeer sterk aan twijfelen.

Groeten Marcel

Daar moet ik je gelijk in geven.
Misschien handig als TS het merk/type van zijn pc aangeeft zodat e.e.a. te controleren is?
Is die recoverypartitie de originele fabrieksrecovery enz.

Laatst bewerkt:
Boot.ini echt weg (echt heus waar)

beste Mensen,

Ik denk dat het geheel een beetje gaat verzanden.
De PC draait al jaren onder XP. De versie op de Recovery is een naar het volgens mij er uit ziet een acceptabele.
Wanneer ik deze kopieer naar de C schijf .
Wat kan deze versie verkeerd doen.
Het oorspronkelijke probleem is uiteindelijk het niet kunnen opstarten in veilig mode. Dat is nodig om de genoemde .dll te kunnen verwijderen.
Als de Boot.ini versie maakt dat ik dat kan doen dan is het voor mij voldoende

bedankt Boule

boot ini eerste stap uitgevoerd

Hallo Ilja

Ik heb je advies uitgevoerd en het resultaat van : map arc is onderstaand :

F:Fat32 15295 MB
E:NTFS 39989 MB Multi(0)Disk(0)Rdisk(0)Partition(3)
C:NTFS 12001 MB Multi(0)Disk(0)Rdisk(0)Partition(1)
G:NTFS 253243 MB Multi(0)Disk(0)Rdisk(0)Partition(2)
D:NTFS 305243 MB Multi(0)Disk(0)Rdisk(0)Partition(1)

Er zijn dus volgens deze functie 3 partities
Ook je Dos command dir c:\boot.* /a gedaan geen resultaat. Is het niet raar dat D en E allebei in partitie 1 zitten

De drie delen van de vraag komen dus uit de aanwezigheid van die .dll die ik volgens info aleen in veilig mode kan verwijderen maar F8 werkt niet en als alternatief vond ik dat het veilig opstarten dan via boot.ini kon worden gedaan. Maar die ontbreekt.
Als ik nu de recovery versie kan gebruiken dan hoop ik dat ik de veilig modus kan opstarten

nogmaals bedankt
aanvullend advies altijd welkom

deze misschien

Hallo Ilja,

Ik vond de resultaten ook raar E: en C: ?
Nu vond ik op internet nog de volgende mogelijkheid om een verdwenen Boot.INI weer op te bouwen, ben je daar mee bekend ?
Misschien is dit een oplossing

Groet Boule

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Automated Creation of BOOT.INI

If you have a Windows XP or Windows 2000 CD lying around, you can use it to automatically re-create your boot.ini file to point to the correct partitions.

Insert your Windows 2000 or XP CD in the drive, and proceed to boot from it.
When prompted to "Press 'R' to enter Recovery Console," do so.
Once in the recovery console you may be asked for the Administrator password for security purposes. If you know it, enter it and hit <enter>If you don't, use a Windows 2000 CD to bypass the prompt.
Enter this in the console:

bootcfg /rebuild
exit

The bootcfg command will search your hard drive for valid, available Windows NT-XP installations, and proceed to add each to boot.ini. You will be prompted to name each entry (give it any name you like) and provide load options (give it "/fastdetect" without the quotes).
The exit command will quit the Recovery Console.
Remove the 2000/XP CD from the drive and reboot.

Boot.ini has been recreated and should do the trick.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het lijkt erop dat E zijn bootpartitie is maar dat Windows op C staat geïnstalleerd.

Groeten Marcel

Boo.ini

Ik heb een aantal van de adviezen gevolgd en wat marcel opmerkt is waarsccijnlijk waar.
ALs ik opstart vanaf een CD dan is de enige mogelijkheid :

1. E: Windows
waarna ik een keuze moet maken.

Dus windows staat op E.

Ik heb de engelstalige tekst gedaan maar daar kom ik ook niet verdere mee. Het bestand blijft niet te verwijderen.
Ik laat het maar even liggen tot er een beter ide komt
Misschien Attrib van het bestand wijzigen

??

Boule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan