UNATTENDED ?
dát woord, in samenhang met je eerdere opmerking over een Windows installatie DVD, betekent mogelijk "onraad".
Een unattended installatie schijf (als die tenminste is gebruikt voor de installatie) kán een zegen zijn, maar kan óók een heleboel narigheid veroorzaken.
Zo unattended ding is namelijk een doorgeëvalueerde slipstream schijf waarop nog veel meer is (kan zijn) getweakt. Om het even heel kort samen te vatten: zo'n installatie cd zou alle instructies kunnen bevatten die je normaliter tijdens of kort na de installatie van Windows meestal zelf moet opgeven aan het installatiemenu.
Ik denk dat dingen uitproberen verder vrij zinloos is. Ik adviseer je dan ook om bij Dell de juiste drivers op te zoeken voor de machine en vervolgens deze op een CD te branden.
Gebruik vervolgens een normale en legale Windows CD en gebruik die voor een nieuwe installatie. (Leen van iemand een normale windows CD) Formatteer éérst de C: alvorens je de installatie start. De key zit als het goed is op de zijkant van de pc kast, dus het probleem van een willekeurige Windows CD en een installatiekey, heb je niet. Als Windows vraagt om de key voer je gewoon het nummer van de op de zijkant van de kast zittende key in.
Na de installatie van Windows zal er in apparaatbeheer wel een aantal uitroeptekens en cirkels met kruizen erin staan. Die hef je allemaal op door de CD te pakken die je zelf hebt gemaakt (met Dell drivers).
Let op! De volgorde van installatie is óók belangrijk:
- eerst Windows (zorg dat je de servicepacks vooraf óók op CD hebt)
- GEEN internetverbinding toestaan / kabel in de machine steken totdat de servicepacks erop staan!!!!!
- eerst de moederbord drivers (chipset) installeren
- de overige Dell Drivers
- check ook even apparaatbeheer als dit allemaal is gedaan
- installeer je virusscanner
- nu de internetverbinding maken (kabel in de machine)
- Windows updaten (meerdere malen!!!)
- je overige software installeren
Ik ben ervan overtuigd dat wanneer de machine niet kapot is en je bovenstaande instructies letterlijk uitvoert, jij weer een prima machine gaat krijgen.
Daarbij is alles wat ik schrijf over dat unattended natuurlijk een aanname, ik kan hiervandaan niet inschatten óf en zo ja wát er allemaal aan die installatieDVD is gefreubeld.