Boot screen vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardovw

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Berichten
257
Kan iemand mij helpen, ik wil windows restylen en nu ben ik met mijn boot screen bezig. Ik kwam hierbij via http://www.themexp.org/howto.php
En bij stap vier van bootscreens kom ik in de problemen. Want hoe kan ik via dos enzo dat bestand vervangen. Kan iemand mij daar mee verder helpen? Alvast bedankt.
 
Volgens die site die je opgaf mag je het ook in veilige modus doen. Dus na de memory check F8 indrukken, en opstarten in veilige modus. Daarna naar de verkenner en het bestand vervangen.
 
Als je in DOS bent doe je de diskette met daarop je nieuwe logon screen in je floppydrive en geef je de opdracht:

copy logonui.exe c:\windows\system32\

Let op: de originele logonui.exe wordt overschreven. Maak daar dus een bakcup van.

Reboot.

Groetjes,
Bennie
 
@Bennie. Logonui.exe is voor het inlogscherm. Ntoskrnl.exe is voor het bootscreen ;) (heb mezelf net ook op een mooi scherm getracteerd:D )
 
:eek: :eek: :eek: Thnx! voor de rechtzetting!

Groetjes,
Bennie
 
Het is 1 keer gelukt maar doen deed hij moeilijk. Dus ik de oude er weer in gezet. Als ik het nu probeer dan start hij op en lijkt het net of hij het niet veranderd heeft. De zet zegmaar gewoon weer de oude file (ntoskrnl.exe) in die map. Ik kan dit zien aan de grote van de file. Snapt u dit?
 
Misschien is bovenstaand bericht een beetje lastig en moeilijk verteld, maar het komt erop neer dat ik het bestand ntoskrnl.exe niet kan vervangen, want als ik opstart dan staat de oude er weer?
 
@Bennie, met zoveel goede antwoorden.........no prob! Ik dacht dat anders ricardovw er helemaal niet meer uit zou komen.

@Ricardovw. Ik ben net zelf in Dos opgestart. Het ingepakte programma had ik al op een andere partitie uitgepakt. Daarna ben ik naar die partitie gegaan in dos. (naar de map waar ntoskrnl.exe staat)

Dan typ je in : copy ntoskrnl.exe c:\windows\system32

Dan rebooten en je moet je nieuwe scherm zien.
 
Laatst bewerkt:
ik ga proberen, bedankt.
btw. Toen Bennie dat zei snapte ik het nog wel hoor ;)
En Bennie, grote klasse trouwens met je vele antwoorden.
 
Help!!! Mijn computer blijft nu heel de tijd opnieuw opstarten. Ik kan niet eens de oude file terug plaatsen zodat hij normaal doet. Hij start niet op in veilige modus en ook niet in dos. Kan je me helpen?
 
huh???? Wat heb je precies gedaan dan?:8-0: Laatste goede configuratie mag je zeker ook niet kiezen neem ik aan.
 
Start op met F8 en kies voor "Last good configuration".

Groetjes,
Bennie
 
Doet hij ook niet. Ik heb dat bestandje vervangen, zoals je het zei. Daarna startte hij op..... ik zag wel het nieuwe scherm, maar vervolgens begint hij weer opnieuw op te starten.

????
 
Active directory terugzetten, wat is dat precies? Misschien oplossing?
 
Kun je starten met een bootflop? En dan de bootvolgorde in je Bios aanpassen. Eerst van A starten dus. Dos start eerder dan je bootscherm dus het zou zo moeten lukken.

Ik vind het wel vreemd allemaal. Hier ging het zonder problemen:confused:
 
Kan je opstarten met een opstartdiskette? Eventueel hier te downloaden:
www.bootdisk.com

Plaats dan het oorspronkelijke bestand weer terug.

Groetjes,
Bennie
 
mijn diskreader is kapot, vorige week ofzo.. ik moet een nieuwe hebbben. Dat is echt k*t... ik ga nog wat proberen,,,, als jullie nog iets anders weten dan hoor ik het graag.
 
Heb je op de pc waar je nu mee op het net zit een diskdrive? Anders kun je die tijdelijk even overzetten. Is alleen maar voeding en ide kabel aansluiten, zo gebeurd. (wel eerst uitzetten uiteraard he.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan