Boot screen vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Active directory terugzetten, wat is dat precies? Misschien oplossing?

IS DAT GEEN OPLOSSING?

Ik zit ermee dat ik geen 1 diskdrive heb.
 
Dat is volgens mij een backup terugzetten. Werkt uiteraard alleen als je ook een backup gemaakt hebt. Proberen kun je het natuurlijk altijd.
 
Je kan eventueel ook opstarten met de XP-CD (in de bios de bootvolgorde veranderen, zodat je van de CD boot). Kies in het menu "R" voor repair, of druk op F10. Je komt dan in de Recovery Console. Kijk verder hier voor meer uitleg.

Met het commando Expand kan je NTOSKRNL.EXE weer terugplaatsen. Het commando zal iets zijn als:

Expand E:\i386\ntoskrnl.ex_ C:\Windows\system32

Waarbij E de driveletter is van je CD-speler.

Groetjes,
Bennie
 
En mocht het met al die mogelijkheden nog niet lukken kun je altijd nog je schijf aan deze pc hangen (even op slave zetten). Dan deze pc opstarten en beide schijven in het Bios laten vinden. Dan kun je weer alles terugzetten (veranderen)
 
ik ga aan de slag jullie horen nog van me. In ieder geval heel erg bedankt.
 
Thnx! Goeie hemel :eek: :eek: :eek: alweer zoveel:8-0: Houd het zelf niet eens meer bij:D

Groetjes,
Bennie
 
Met de hint van Bennie is het zover gelukt dat het opstart scherm weer origineel is. Alleen Het probleem blijft.... het is pas gekomen doen ik dat bootscherm wou veranderen. Geeft dit nieuw licht voor jullie, dat het dus waarschijnlijk een andere factor is die meespeelt?
 
Klopt dat nieuwe bootscherm dan wel wat je zelf hebt gemaakt? Voldoet het aan de regels? Ik heb er niet zo bijster veel verstand, moet ik zeggen...:confused:

Groetjes,
Bennie
 
Ter aanvulling: er wordt ook nog verwezen naar deze site:
http://www.belchfire.net/~userxp/

Aldaar ook proggies om een en ander te vergemakkelijken. Lees daar ook de instructies door.

Groetjes,
Bennie
 
Ik ben verder ook niet erg thuis in die screendingen. Ik vind het alleen wel raar dat hij het de eerste keer ook al niet goed deed. Hij sprong steeds terug naar je oude. De 2de keer pakte hij hem niet, en nu slaat hij op tilt.

Ik zou toch de schijf aan deze pc hangen (slave). Alle hulpprogramma's eroverheen scannen (spybot, hijjackthis, enz). Hij boot dan van deze pc en start dus wel op. Op die manier kun je waarschijnlijk je pc in de oude staat brengen.

Misschien heb je wel een ghost image gemaakt, die je dan op die manier terug kunt zetten.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan