Booten vanaf Sata-drive lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tweet

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Ik heb een nieuwe harddisk gekocht een Sata Seagate van 250 GB. Hier heb ik netjes Windows op kunnen installeren. Echter wanneer ik opstart krijg ik de melding:
Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key.

In mijn Bios kan ik ook nergens aangeven dat deze Sata-drive de boot-drive moet zijn.

Momenteel heb ik mijn IDE drive er nog naast geplaatst en boot ik hem daarmee, kan ik tijdens het opstarten wel uitkiezen welke windows ik wil starten (Windows op IDE of Sata-drive). Maar dit is dus niet de bedoeling, want wil de IDE-drive er uit halen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mijn moederbord is een Asus P5P800.

Moest je misschien tijdens de setup van XP met F6 een diskette installeren met de Sata/Raid-driver? De Sata/Raid-mode zou je dan wel eerst in je BIOS moeten instellen voor je Sata-HD.

Mijn Bios herkent de schijf wel. Staat ook keurig als een Third ..... in mijn bios. Echter bij de Bootsetup zie ik hem niet.
Verder heb ik geen Raid/Sata drivers bij mij moederbord gekregen en kan ik ze ook nergens op internte vinden.

Had je die IDE schijf er ook aanhangen toen je XP op die SATA installeerde?

Zou zeggen, begin overnieuw met alleen die SATA eraan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan