Bootvis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lateco

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Nog maar een keer over Microsoft BootVis omdat ik het antwoord niet vinden kan.

Wanneer ik BootVis gebruiken wil en ik op Trace "Next Boot + Driver Delays" klik krijg ik de mededeling - "To Collect Traces, the folder C:\Program files\Microsoft Bootvis must have write permissions.
Vervolgens gebeurd er niets.
XP-Pro geheel nieuwe installatie en Admin rights.
Wat kan er mis zijn of wat moet ik hier mee Bootvis werkt dus niet terwijl het vroeger wel werkte.

XP heeft een ingebakken bootvis. Je moet bootvis helemaal niet draaien met een XP OS.

Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance. The boot optimization routines invoked by Bootvis.exe are built into Windows XP. These routines run automatically at pre-determined times as part of the normal operation of the operating system.

http://www.microsoft.com/whdc/system/sysperf/fastboot/bootvis.mspx

Niet nodig dus.

Bedankt voor de berichten, maar vind het wel vreemd dat ik het tooltje eerder wel kon gebruiken en dat ik er ook een betere performance door verkreeg.

Ik weet niet wanneer Windows XP de werking van een opstartversneller in zich heeft verkregen, wellicht in een van de servicepacks. Dat zou kunnen verklaren waarom het eerst wel werkte, al betwijfel ik dat je het kon merken, want het gaat over seconden en onderdelen van seconden.

Ben van meet af aan al in het bezit geweest van Service Pack 2 dus daar ligt het ook niet aan.

Ik zou het ook niet weten, maar omdat het om seconden gaat, zou je wellicht virtueel hebben gemeend dat 't wat deed.

Is misschien wel mogelijk dat ik het gemeend heb maar het blijft vreemd dat het eerder wel werkte en nu niet.
Ben inmiddels al meerdere dingen tegen gekomen die me na de herinstallatie niet zinnen dus over weeg ik om het nog maar eens opnieuw te doen.
Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan