Bouncing

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Ik heb altijd gedacht dat bouncing een manier was om de spammer een koekje van eigen deeg te geven. Daarom gebruik ik ook mailwasher. Nu heb ik ook spamfighter en stelde de navolgende vraag: Waarom heeft Spamfighter geen mogelijkheid tot bouncen. Met daarop het antwoord van spamfighter:

citaat:
Ik heb het niet over "terugmailen" Ik heb het over "Bouncen". Dat betekent dat degene die de spam stuurt, een mail terugkrijgt dat dit adres niet bestaat. Ik werk ook met mailwasher en velen met mij. Dat betekent dat degene die de spam stuurt, deze mail terugkrijgt als zijnde onbestelbaar. Dat is heel iets anders dan terugmailen, dan geef je aan dat je adres bestaat.

Einde citaat.

Antwoord:

Bouncen en terugmailen is zinloos.
Spammers gebruiken een mailadres maar eenmalig en het interesseert hun niet dat of er een mail wel of niet terugkomt.
Zoals ik al heb uitgelegd, spammers maken misbruik van adressen

Einde antwoord.

Nog afgezien van het feit dat de tante erg arrogant over komt, vraag ik me ook nog in gemoede af, wat hiervan juist of niet juist is..

Buiten haar reactie om klopt haar antwoord wel. Het heeft geen zin om dit te doen.

zelfde

Maar wat is dan de zin van het bouncen in Mailwasher en IncredimaiL?

Geen. Er is aan de spammerskant namelijk geen "instantie" die de e-mailadressen waar bouncers vandaan komen gaat verwijderen van de spammers-e-maillijsten. Dat kost tijd en geld, dat besteden zij er niet aan.

Laatst bewerkt:
En bovendien als iedereen de spam terugstuurt veroorzaakt het weer verkeer op het internet wat niet nodig is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan