brandproces mislukt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.
Error Description: ADAPTER ERROR
Error Description: ADAPTER ERROR

This error is logged by the SCSI adapter device driver in the event of a permanent hardware error involving the SCSI adapter, the system I/O bus and related hardware, or both. Either these errors cannot be retried, or all allowed retries have been exhausted. It is unlikely that any operations to the SCSI adapter can continue after one of these errors.
logfile:
=== Scsi-Device-Map ===
DiskPeripheral : Maxtor 6Y200P0 atapi Port 0 ID 0 DMA: On
CdRomPeripheral : _NEC DVD_RW ND-1300A atapi Port 1 ID 0 DMA: On
CdRomPeripheral : PIONEER DVD-ROM DVD-104 atapi Port 1 ID 1 DMA: Off

Uit je logfile blijkt dat het gaat om een SCSI error.
Dit kan betekenen dat de nec-dvd niet goed is aangesloten.
mogenlijke oorzaak:
De platte ide kabel zit niet goed vast, dus goed aandrukken.
De dvd-brander moet aangesloten zijn als master
De pioneer moet aangesloten zijn als slave.

Maak de pc open, zorg dat de stekker uit het stopcontact is.

Controleer de master en slave jumpers, deze zitten achter op de spelers.

Laat het even horen hoe ze staan.
ps: ik zie dat dinoshop het ook al aangaf, ben iets later was nog even iets aan het uitzoeken.

groetjes speedtouch

Laatst bewerkt:
Hoi, ik reageer een beetje laat, maar ik heb het aan mijn vader gevraagd, die is net wat handiger in dit soort dingen als ik, maar de jumper instellingen zijn volgens hem goed.
Ik heb in eerste instantie ook geen last van deze error gehad. Hij heeft eerst heel veel cd´s zonder problemen gebrand. waarom nu dan niet meer? ik heb bij mijn weten niks veranderd, en ook de computer niet open gehad, zou het met de drivers te maken kunnen hebben. Ik heb wel eens gezocht naar een update, maar die is voor de dvd r moeilijk te vinden.(NEC DVD_RW ND-1300A ) of misschien is tie er gewoon niet omdat de drivers nog in orde zijn, maar hoe dan ook, als het niet de jumpers zijn, zijn er dan nog andere opties???
Vriendelijke groeten Donja

Schakel de brandfunctie van XP eens uit, deze wil de boel ook wel eens verstoren.

Uitleg brandfunctie uitschakelen:
Klik met rechts op deze computer
Klik op beheren
Klik op het + teken bij service en toepassingen
Klik op service
Klik nu in het rechter scherm op COM-service voor IMAPI-cd branders.
Klik hier nu rechts op en ga naar eigenschappen.
Zet hier bij eigenschappen uitgeschakeld

groetjes speedtouch

Zie bijlage:

groetjes speedtouch

Bijlagen

• imapi.jpg
    imapi.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 42
Ik kan dat uitgeschakeld niet vinden, in de bijlage kan je zien hoe het er bij mij uit ziet, misschien zie ik het over het hoofd??
groeten Donja

oh wacht, sorry, was iets te snel, ik heb m al gevonden zat onder het pijltje onder handmatig.
Ik zal eens kijken of dit werkt!! ik hoop het zo!
Groeten Donja

aaaaaaaaaaah hij begon heel goed, ik kreeg al helemaal hoop maar toen mislukte het toch weer, voor alle zekerheid de log file bijgevoegd, wie weet heb je er wat aan.
Jammer.
groeten Donja

Bijlagen

Donja heb je wel de pc even opnieuw opgestart, na de aanpassing ?

Je bijlage is mislukt, ik krijg een leeg kladblok.

Jah dat zag ik ook, zal m poberen straks opnieuw up te loaden, ga nu eerst de computer opnieuw opstarten..:o
tot straks

Nou helaas, het is echt niet gelukt. Wederom mislukt.
Hopelijk zit het log file er nu wel bij.
Groeten Donja

Bijlagen

Laatst bewerkt:
krijg de log file niet geupload......:confused: het is ook zo raar om alles te copieren en hier in te plakken, dat neemt zoveel ruimte in beslag, lijkt me zonde.

Laatst bewerkt:
Donja

Kijk eens bij deze computer of hier virtuele drive's staan, een virtueledrive wordt hetzelfde aangegeven als een normale cd/dvd rom drive.

Wat voor brandersoftware heb je op dit moment geinstalleerd staan, graag alle vermelden.

Ik heb alleen Nero als brandsoftware.
en als je goed heb begrepen, dan heb ik er geen virtulele drives bijstaan, of moet ik dan verder klikken dan deze computer (bij hardware kijken of iets dergelijk)
Ohja en wat betreft nero
ahead nero burning rom 5.5.10.28

Donja

Waarom heb je die trial niet geinstalleerd, die ik eerder had aangegeven.

Ik wil hetvolgende proberen:

Verwijder eerst de dvd uit het apparaatbeheer en daarna verwijder je nero 5 via z'n unstall progamma of via software.
Start vervolgens de pc opnieuw op, de dvd brander wordt opnieuw geinstalleerd door windows met de juiste drivers.
Download nu de nero versie 6 die ik eerder in deze thread heb aangegeven, en installeer hem.
Controleer daarna of de XP brander nog is uitgeschakeld, deze moet uitgeschakeld blijven.

Start de pc nogmaals opnieuw op, en maak een test.

Ohja, maar dat heb ik gedaan, maar omdat er verder niks mee veranderde heb ik m weer gedeinstallerd
Maar dan ga ik m nu weer instaleren. Deze problemen zijn namelijk begonnen toen ik , twee maanden geleden nero 6.0 instaleerde. Ik ben toen snel weer overgestapt op 5.5.10, want daar had ik nooit problemen mee.
Maar ik ga nu jouw advies opvolgen.
Je hoort nog van me.

Nero 6 geinstalleerd, nero 5 gedeinstaleerd, nec r verwijderd en weer onpieuw geinstaleerd.(niet in deze volgorde)
Helaas geen verbetering.
Ga nog 1 keer proberen de log file bij te voegen.
Groeten Donja

Noujah zeg, weer niet gelukt met het log file, waar kan dat nou weer aan liggen. Word er een beetje hopeloos van. Er is nog maar weinig wat gewoon werkt op deze computer. zucht

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als de bijlage groter is dan 100Kb dan lukt het niet.

Probeer eens een andere brandsoftware, zelf gebruik ik naast nero ook easy cd creator 5 platinum.

Ik denk dat je HIER een trial kan halen onderaan de site.

30 % gebrand en toen volgens easy een buffer on the run error.
de .log´s zijn niet groter dan 26 kb, en een err report van easy mag niet bijgevoegd worden, maar daar stond zowiezo niet zoveel informatie in.
E80041898: Write error - [03/0C/00]
E80041899: Write error - buffer underrun occurred - [06/C5/00]
E80041925: TrackWriter error - Command retry failed - [T7118]
Dat was het.
Ik geef het op, ik ga wel naar de winkel om te kijken of zij er nog iets voor weten, dan kan ik meteen al die andere dingen laten repareren. hoop ik tenminste.
Harstikke bedankt voor je adviezen en geduld speedtouch!!!!!
Groeten Donja

is het mogelijk om de ide kabels om te zetten .
bedoel dus primerie en secendairie deze om wisselen .
dus nog even voorde goede order de kabel die nu op de hd zit verplaatsen naar de kabel van de cd rom`s .die van de cdrom`s naar de hd .en kijk wat er dan gebeurd .
nog een optie is om de cdrom speler op de kabel van de hd bij te zetten let wel even op master slave
windows wil nog wel eens een fout creeren als alles over de zelfde ide moet
suc6

Donja,

Als het nu weer mis gaat met ecdc, dan moet ik zeggen dat we bijna alles hebben gehad.
We kunnen nog naar een optie kijken en als deze ook niet lukt dan zal het wel aan de brander liggen.
Laatste optie kijk of de DMA aanstaat van de brander,
klik rechts op deze computer
klik op beheren
klik op apparaatbeheer
klik in het rechter scherm op + van IDE ATA/ATAPI
Hier staat de primaire en secundaire IDE kanaal
klik rechts op primaire IDE en ga naar eigenschappen, op het tabblad klik je op geavanceerde instellingen.
Kijk bij apparaat 1 of deze staat op automatische detectie en de overdrachts modus moet staan op DMA.
Doe hetzelfde bij de secundaire IDE, hier moet je kijken bij apparaat 0 +1

Groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan