broadband router geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

blahblah

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2004
yo ik heb een router en na een jaar moest ik erbij en haalde de stekkers eruit maar nu doet ie het niet meer.
Ik heb via het boekje geprobeerd maar werkt ook niet, ook niet 192.168.2.1 en de ip's kloppen niet van de laptop met mijn pc.

Robin

Nu dat de stekker eruit is geweest, heb je al eens dat ding gereset, in de omschrijving staat vast hoe dat moet.
Als dat gebeurdt is dan staat hij weer in de fabrieksinstellingen, voor dat je dit doet, zat er toevallig een cd bij om die router te voorzien van info omtrent jullie abonement bij de provider?
Zo ja dan schakel je even alle virus en firewall software helemaal uit, dan draai je eerst die cd eens om te zien of hij wel de router kan vinden.

yo ik heb het al gereset en toen alles opnieuw gedaan maar het bleef zo doe ik wat verkeerd? en er zit een cd bij maar die speelt niet af :S

Robin

Probeer eens DHCP(met dit protocol kan de router ip adressen toewijzen aan de de andere computers in het netwerk) te activeren op de router.Dit moet ergens terug te vinden zijn in de instellingen van de router.Zorg dat je computers zodanig geconfigureerd zijn zodat ze automatisch een ip kunnen ontvangen van de router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan