Broadcom bluetooth installeren lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hoi mensen!

Sinds ik win7 64 bit heb, wekrt mijn bluetooth wel OK, maar om met mijn sony eendraadloze bluetoothmuis verbinding te maken, heb ik neem ik aan software nodig.
ik weet dat ik op mijn vorige systeem (win7 32 bit) de software van broadcom heb geïnstalleerd.
Nu doe ik dit ook, maar ik krijg tijdens de installatie de melding:
Please plug in or turn on your Bluetooth device.
Deze is aangesloten en staat aan!
Ik kan wel verbinding maken met mijn telefoon via de sony software maar wil dit ook gewoon doen met de broadcom software.
Weet iemand wat ik kan doen om de installatie verder te laten gaan? Want ik kijk nu al zo'n 20 minuten naar een balk die niet vooruit wil gaan O_o.
Bedankt voor jullie antwoorden/suggesties!

EDIT:
Hier een screenshot:
0x4dv.png

Laatst bewerkt:
Probeer de software op deze link

Natuurlijk wel de 'oude' driver-software deïnstalleren (als die nu toch geïnstalleerd staat).

Succes,

Tijs.

Helaas is dit de software die ik al 4 keer heb geïnstalleerd met dezelfde foutmelding :(
Nog een andere aanrader?

Misschien stoort de Sony bluetooth software. Deïnstalleer die eerst even, herstart de computer, verwijder evt. de huidige Bluetooth verbinding via Configuratiescherm -> Bluetooth (o.i.d.) en probeer het dan opnieuw.

Tijs.

Sony is het probleem niet, ik had die ook met mijn LG cookie zonder software. Dus denk dat het probleem zit in het "detecten" van broadcom.
Verder heb ik bluesoleil gevonden. misschien werkt die? Maar zijn deze drivers vergelijkbaar met die van broadcom?

Informatie: hier
Lijst met gesupporte telefoons: hier
[Voor die lijst moet je wel eerst een inlogaccount voor de website aanmaken...]

Meer hulp heb ik niet voor je.

Tijs.

???

Je had geschreven dat je dezelfde WIDCOMM software van Broadcom had gedownload en al 4 keer had geprobeerd de installeren.

Tenzij ik je niet meer begrijp, en je met die Bluesoleil software bent gaan testen, maar dat was een suggestie van jezelf.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Haha dat klopt :P
Ik was bezig met het downloaden van de bluesoleil software toen ik ging eten.
Maar met de 2e link for supported phones weet ik nu zeker dat hij werkt :)
Nu nog misschien een licentie kopen als ik dat wil xD

Maarten

Met bluesoleil ook problemen :(
"dubbelklik om bluetoth aan te zetten"
Dan staat er rechtsonder "Bluetooth wordt gestart" en dat verdwijnt na een tijdje, na 5 minuten staat mijn adapter nog niet aan!
Weet iemand misschien nóg een alternatief?

Ik zou proberen wat ik in posting #4 al schreef.
En natuurlijk moet je bluetooth 'ontvanger' op de pc ook beschikbaar zijn/aangezet/drivers van geïnstalleerd etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mijn bluetooth driver is geinstalleerd.
Heb sony gedeinstalleerd en de broadcom installeert nogsteeds niet.
vind het wel vreemd, want ik kan wel bestanden verzenden- en ontvangen via bluetooth.
Dus hij is zichtbaar, en de dongle werkt, alleen de braodcomsoftware wil zichzelf niet installeren.

Dan heb ik zo snel geen idee.
Hopelijk reageert er nog iemand met tips. Wellicht helpt het als je nog even vermeldt welke bluetooth 'ontvanger' je hebt (dus merk + type bluetooth USB stick danwel merk + type moederbord/laptop (indien bluetooth daarin geïntegreerd)).
Vermeld ook merk + type bluetooth apparatuur die je hebt (dus die van je bluetooth muis).

EDIT: Toch nog wat gevonden, wellicht ook bruikbaar op jouw computer/laptop/besturingssysteem:
Installing WIDCOMM Bluetooth Stack v5.1.0.1100 on 32-Bit XP/Vista for Sony VAIO SZ:
1. Make sure the wireless switch is on and the Bluetooth LED is lit.
2. Uninstall the existing Bluetooth stack and rename the bth.inf file located in %windir%\inf to bth.inf.bak.
If you're using the Microsoft Bluetooth stack, uninstall any Bluetooth related devices manually in the Device Manager (start->run->devmgmt.msc). Restart Windows and during the startup it should detect an unknown device (UGX). Do not try to find or install the driver now.
3. Download & install the WIDCOMM stack
NOTE: Use an account that has Administrator privileges and disable UAC if you're on Vista.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hey Tijs,

Bedankt voor je tip, maar helaas heeft dit niet geholpen.
Heb jet .inf bestand naar inf.bak hernoemt, en in apparaatbeheer alles wat met bluetooth te maken heeft verwijdert, en opnieuw opgestart.
Ook heb ik tijdns het opstarten de installatie gecanceld.
Nu staat er bij de widcomm installatie hetzelfde; plug in or turn on your Bluetooth device.
Ik had gisteren wel een programma gaïnstalleerd:
Phoen remote control, en deze werkte prima via bluetooth.
Vrij appart..
maargoed, weet niet of andere mensen deze post ook nog lezen, maar ik ben blij met alle hulp die ik krijg! :)

Maarten

EDIT:
Ik heb trouwens een asus k52jc met het bestuuringssysteem: Windows vista home premium 64-bits.
Deze kreeg ik erbij toen ik hem kocht.

Laatst bewerkt:
Nu staat er bij de widcomm installatie hetzelfde; plug in or turn on your Bluetooth device.

Dat zou, lijkt mij, de bluetooth telefoon en/of de bluetooth muis moeten zijn (dus niet de ontvanger/zender in je pc), en dan specifiek het deel m.b.t. aanmelding. Ik heb het idee dat de software op dat moment gewoon goed werkt, het dus nu aankomt op onderlinge 'aanmelding'.

Meer heb ik niet voor je.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan