Browser start niet na verloop van tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier zou ik PIA VPN service eens weghalen. De goedkoopste VPN maar ook niet echt vertrouwd en kan haast niks. Misschien gebruik je dat wel constant, om anoniem te browsen of zogenaamd vanuit een ander land te Internetten en is de dienst beperkt tot een bepaalde hoeveelheid dataverkeer of verstrijkt de tijd dat je er van gebruik kunt maken. Dat is gissen maar haal je het weg dan weet je al snel meer.
 
Alfred, PIA uitgezet en ook de service uitgezet, maar dat loste het probleem niet op.
PIA voldoet overigens uitstekend. Gebruik het veel op mobiele apparaten als Tablet en Smartphone.
Ik denk dat u deze VPN ve3rward met een andere. Hij is niet echt goedkoop (maar ook niet echt duur overigens) en heeft totaal geen beperkingen qua tijdsduur, data gebruik, of bandbreedte. Sterker nog: de bandbreedte die je krijgt met PIA is voor sommigen landen zelfs beter dan de standaard verbinding zonder PIA. Zal wel komen omdat ze over de heel wereld hun eigen servers hebben staan.
Kortom, ik denk dat u het verward met een van de vele andere VPN-diensten.
 
Laatst bewerkt:
Er zal wel een goedkopere versie van PIA (geweest) zijn. Goed dat dit kan worden uitgesloten.

Meerdere programma's gebruiken de zelfde DLL's dus probeer deze eens opnieuw te registreren. Op de opdrachtregel, als administrator, is dat inclusief leestekens: FOR /R C: %G IN (*.dll) DO “%systemroot%\system32\regsvr32.exe” /s “%G”
 
Alfred, alles opnieuw geregistreerd, maar helaas, het probleem is er nog.
 
Mijn laatste poging: naast updaters van programma's, of dat van Windows zelf (!), zijn er ook indexeerders. Een cloud dienst moet de browser, op een manier dat dit niet wordt opgemerkt, gebruiken en een muziek of foto programma, met eventueel te gebruiken opslag op Internet, kan dat zelfde ook. Veel programma's gaan tegenwoordig op Internet om statistieken over het gebruik door te kunnen geven. U heeft gemeld programma's te hebben uitgeschakeld die niet nodig waren maar vast niet alle bovengenoemde. In principe moet de gebruiker de enige zijn die verbinding kan leggen met Internet en daarom zou u eerst alle toestemmingen kunnen intrekken alvorens dat te gaan gebruiken wat u nodig heeft. Een volledige controle van de lijst die AutoRuns opstelt en alle actieve programma's binnen hun instellingen.
 
Alfred, ik had zelf ook al het vermoeden dat het zo iets is.
Ik heb veel zaken die te maken hebben met de privacy uitgezet (de zogenaamde telemetry). Oa vanwege de performance die al dat soort zaken vraagt (elke keer contact maken met een server ergens op de wereld). Ook alle clouddiensten heb ik uitgezet.
Maar dan blijft het de vraag dat, als dat de veroorzaker is, waarom dat alleen problemen geeft op deze pc en niet op mijn reserve pc en die van mijn vrouw waar ik dezelfde zaken heb uitgezet.

Ergens in de volgende week ga ik een system herstel uitvoeren waardoor de windows installatie teruggezet wordt naar zijn oorspronkelijke vorm. Dan staan ook dat soort zaken weer aan. Eens zien of dan dit probleem ineens weg is.
 
Probeer een nieuw gebruikersprofiel aan te maken. Zie hier voor evt. meer info.
 
Dorado, met ander profiel en ook zonder profiel gestart. In beide gevallen bleef het probleem zich voordoen.

Lange Pier,

Eens kijken of ik dit goed gedaan heb.
Ik start Taakbeheer en dan klik ik op Bestand en kies voor "Nieuwe taak uitvoeren" en vul daar dan perfmon /report (vinkje gezet bij als Admin. en bovendien Taakbeheer als Admin gestart)
Maar dan blijft ie roepen dat ie gedurende 60 sec gegevens verzameld, maar hij doet in werkelijkheid niets.
Dat is zo zowel als Chrome nog gewoon kan starten, en ook als Chrome niet meer wil starten.
Doe ik iets verkeerd, of betekent dit dat ook deze taak negatief beinvloed wordt door hetzelfde als waarom Chrome niet wil starten.

ScreenShot001.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil een overzicht van je services zien.



  1. Open Powershell met administrator rechten
    .(In Powershell kun je plakken door eerst de tekst van onderstaande typopdrachten te kopiëren en de rechtermuisknop in te drukken in Powershell)
  2. Typ: Get-Services | Format-List | Out-File $env:userprofile\desktop\services.txt



Post de bijlage services.txt welke op je bureaublad staat.
 
perfmon /report lijkt geen functie meer te hebben in Windows 10 sinds bepaalde updates. De voorgangsbalk blijft van links naar rechts gaan. Bij mij kwam ik één keer met alleen prefmon bij enkele gegevens en Broncontrole. Een tweede keer uitgevoerd werd prefmon niet gevonden. Geeft niet want je mist dan alleen "Dit rapport bevat suggesties voor het maximaliseren van prestaties en het stroomlijnen van systeembewerkingen."

Als je prefmon uitvoert, zonder " /report" en je klikt daarna op Broncontrole openen. Of via Taakbeheer > Broncontrole. Ziet u dan de processor activiteit in even veel grafieken als de computer processor kernen heeft? Een enkele keer wil een verkeerd gerapporteerd aantal wel eens voor problemen zorgen. Dit even ter aanvulling op de suggestie van de opdracht prefmon.
 
Alfred,
alle 7 kernen van de cpu staan iets te doen (groene streep in elk overzicht beweegt op en neer).

Dorado,

hier is de list met services.
Ik heb er een gemaakt als chrome gewoon start en een als chrome niet meer start
 

Bijlagen

  • services als alles nog goed werkt.txt
    190,1 KB · Weergaven: 8
  • services als chrome niet meer start.txt
    190,3 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke processor zit in de pc?
 
Als je een extra schijf hebt liggen en je installeert Win10 even heb je het probleem dan ook?
Vervolgens installeer je stap voor stap alle programma's die je nodig hebt en tussendoor test je even de browser.
Als je aan het eind alles getest hebt..... dan weet je eigenlijk dat er in de oude installatie ergens een fout in geslopen is, maar de kans dat je dat gaat vinden lijkt me minimaal.

Maar dat maakt dan ook niet meer uit... immers je hebt je schone installatie al weer klaar....
Zet nog zaken over die nodig zijn, test de browser nog een keer en als alles goed is en je backup zijn ook OK dan kloon je de test schijf naar de oude schijf.

Je mag ook zo nog door blijven modderen, maar je hebt al zoveel gedaan, maar de outlook op een goed resultaat lijkt me erg ver weg.
 
Welke processor zit in de pc?

Intel i7 7700K 4.2Ghz (4 cores, 8 threads) Kaby Lake

Route99,
dat is inderdaad het uiteindelijke plan als ik de komende week geen oplossing voor dit probleem heb.
Eerst ga ik dan een systeem herstel uitvoeren waarbij ik alle bestaande software wil behouden.
Als dat het probleem niet oplost, dan volgt een schonen nieuwe installatie.
Maar eerst blijf ik nog e.e.a. proberen met suggesties die hier aangedragen worden en wellicht dat het Chromium support team (waar ik dit als bug heb gemeld) nog met wat suggesties komt. Want ik blijf erbij dat alleen software die gemaakt is op basis van Chromium, cq gebruik maakt van Chromium(delen) dit probleem hebben. Firefox bijv, dat niet gebruik maakt van Chromium, blijft het gewoon goed doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
alle 7 kernen van de cpu staan iets te doen (groene streep in elk overzicht beweegt op en neer).

Intel i7 7700K 4.2Ghz (4 cores, 8 threads) Kaby Lake

Ik begrijp de relatie niet tussen beide berichten :confused:
 
Ah, ik schreef 7 kernen, maar dat zijn 4 kernen en totaal 8 threads, maar dat wordt getoond als 8 kernen.
 
Intel i7 7700K 4.2Ghz
Heb ik ook, er is hier geen enkel probleem, behalve dat Win11 niet officieel gesupport wordt...
Met 32GB RAM er bij gezet voelt deze CPU op een ASUS Z170 PRO GAMING moederbord, gekocht in 2017 nog zo snel aan, ben een zware multi-tasker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan