Browser start niet na verloop van tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zonet mijn google account vernieuwd (uitgezet en daarna een nieuwe aangemaakt waarmee ik mij bekent maak bij Chrome) en chrome gedraagt zich nu al 30 minuten "gewoon" (wat heet gewoon :)
Zou het kunnen dat daar het probleem in zat??
Het zou kunnen, want voor de andere pc's hier in huis heb ik het nooit nodig gevonden om een Google account te gebruiken om die kenbaar te maken bij het Chrome en die draaien zonder enig probleem.
Maar niet te vroeg gejuicht. Uit ervaring weet ik dat je iets langer moet wachten of alles weer goed loopt dan 30 minuten.

Update: nee, dat was het dus ook niet. Probleem kwam zo net weer terug S#$%%t

Het Chromium team heeft gereageerd.
Ze vroegen of na het sluiten van Chrome (als ie het gewoon doet) of er restanten actief blijven, want dat zou het probleem kunnen veroorzaken.
Maar er blijven geen restanten actief, dus dat is het niet.

Ten tweede vragen ze me een ETW trace te starten, die 30 seconden laten lopen, en dan de daarmee geproduceerde log naar ze op te sturen.

Nu stuit ik op een probleempje: hoe start ik een ETW trace en waar vind ik de log??


Update: ik heb gevonden hoe dat gaat.
Daar moet een speciale utility voor gedownload worden en dan wijst de rest zich van zelf: https://github.com/google/UIforETW/releases
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Intel i7 7700K 4.2Ghz .....
..... behalve dat Win11 niet officieel gesupport wordt...

Zelf heb ik ook een 7700 (geen K) processor. In deze (en oudere) processors zit wel een dingetje.

Beveiliging is in Win11 flink verbeterd. Daarom wordt de Intel 7e gen (en alles wat ouder is) en AMD Ryzen 1e gen niet meer ondersteund. Dit heeft te maken met het Meltdown/Spectre probleem.
De "patch" voor oudere processors ging in Win10 ten koste van performance. Daarom is er voor Win11 geen patch uitgebracht. Vanaf de Intel 8e gen is dit zo goed als opgelost.

Het klopt idd dat Win11 op de 7e gen kan worden geïnstalleerd, met iets mindere veiligheid :d
 
Laatst bewerkt:
Beveiliging is in Win11 flink verbeterd. Daarom wordt de Intel 7e gen (en alles wat ouder is) en AMD Ryzen 1e gen niet meer ondersteund. Dit heeft te maken met het Meltdown/Spectre probleem.
De "patch" voor oudere processors ging in Win10 ten koste van performance. Daarom is er voor Win11 geen patch uitgebracht. Vanaf de Intel 8e gen is dit zo goed als opgelost.
Als je geen games speelt oid waar een nieuwere, sterkere CPU voor nodig is dan speelt dat imho amper, iig voor een i7 7700(K) en soort genoten als de 8700(K).
De laatste werd hier vergeleken met veel nieuwere CPU's : https://www.pcmag.com/news/intel-co...hen it comes to Core,plan on doing most often.
Jammer dus en een gemiste kans om zulke CPU's buiten de boot te laten vallen, ik was bekend met het probleem, de 1e check op Win11 heb ik destijds meteen gedaan en me verdiept.
 
Ik ben even sprakeloos, maar het lijkt er op dat het probleem weg is.
Opvallend is dat het vorige week dinsdag ontstond/begon terwijl het systeem al jaren probleemloos werkt, en vandaag weer op een dinsdag het probleem lijkt weg te zijn.
Nu weet ik dat de dinsdag voor veel software leveranciers "de update dag" is, dus wat dat betreft kijk ik er niet van op.
Maar goed, laten we nog even wachten voordat ik dit probleem op "opgelost" zet, want morgen kan het weer mis zijn.
 
Er zijn nogal wat meldingen van verrassend hoge temperatuur bij het openen van een tabblad in Chrome. Kan je de CPU temperatuur controleren met Speccy van Piriform of Open Hardwaremonitor en kijken of deze te hoog wordt bij gebruik van Chrome? Bovendien, beter veilig dan sorry.
 
CPU temp gaat van 42 naar 55 bij starten van Chrome en zakt dan weer terug naar 42
Maar ik denk dan ook niet dat de temp van de cpu een probleem zal zijn. Als ik de Flight sim start loopt ie vaak op naar 85 graden en dat houdt uren vol zonder problemen.

We zijn nu weer een week verder en het is weer dinsdag (update dag :) en alles doet het nog gewoon goed.
Ik denk dat dit nu wel op "opgelost" gezet kan worden, maar het blijft een vreemde zaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan