Browsers willen niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
337
In mijn PC (Widows 7 ultimate, 64b) komt het steeds meer voor dat geen enkele browser IE 8 en/of Firefox 7) wil opstarten. Na 1 of enkele malen opnieuw de PC opstarten doet alles het weer correct.

Chris
 
als je taakbeheer opstart en kijkt bij het tabje processen...zie je dan internet explorer of firefox erbij staan?
 
of ben je net zo slim als mij dat je een 32-bitsw browser hebt geinstalleerd???
 
Manama,
Dat heb ik allemaal geprobeerd en dacht dat het voorbij was maar nu begint het hele circus weer opnieuw.

jeroentuin,
IE en FF staan in het lijstje van taakbeheer processen (er achter staat ook nog *32 vermeld, heeft dit iets met 32 bit te maken?)
Hoe vind ik uit of de browsers 32 of 64 bit zijn?
Chris
 
Manama,

Dat artikel heeft meer betrekking op het operating system dacht ik.
Ik heb zeker Windows 7/ 64bit.
Ik zag ook dat er een FF8, 64bit versie uit is.
Misschien moet ik die eerst maar eens gaan proberen
Chris
 
correctie. Inderdaad te weinig getypt.

Ik heb ook windows 7. Ook heb ik Google chrome en gebruik deze heel veel. Hij is razendsnel inderdaad. Je kunt hem er altijd weer afgooien. Kijk even wat je wel en niet moet aanvinken en wat je wel en niet wilt hebben. Nederlandse versie.

https://www.google.com/chrome?hl=nl
 
Laatst bewerkt:
Manama
Ik neem aan dat je het hebt over FF8.0 en niet over Windows 7 en je link verwijst naar google chrome dus helemaal snappen doe ik je niet.

Chris
 
Ja natuurlijk was weer te snel. Je kent dat wel denk ik. Zoeken en typen tegelijk.

Chrome is dus ook erg goed.
 
Manama,
Dat begrijp ik maar mijn probleem waar alles mee begon was Firefox en IE
Chrome heb ik ook overigens ook geprobeerd maar deed het ook niet.
Chris
 
Oh, dan heb je een serieus probleem. Ik denk dat je internet explorer moet repareren, maar dat is soms een rotklus omdat deze samenwerkt met de verkenner.

Ik denk toch dat je hier eens moet kijken.
http://support.microsoft.com/fixit/nl

en of hier. Engels.

http://support.microsoft.com/kb/318378

Bestudeer beiden eens, want een oplossing is ver weg zo lijkt het, omdat je er al zo lang last van hebt.

Als dit niet help dan wellicht een nieuwe install.

Nog wat kun je terug met systeemherstel. Maar dat denk ik niet.
Heb je geen backup gemaakt. Ultimate is (was) daar uitermate geschikt voor.

http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=58380

Misschien dan toch nog systeemherstel. Lees eerst alles even door.

Nou dat was het weer even, nou ja even...... Groet Manamana :rolleyes:;)
 
windowsfaq dit zijn antwoorden waar de TS niet op zit te wachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan iemand dit laatste bericht uitleggen ? Wat is bijv. een TS, of heb ik iets gemist?


Chris
 
Het laatste bericht is door een Moderator aangepast, vandaar ook dat blauw als kleur gebruikt is.

TS = Topic starter.:)
 
Aha,
Klopt eigenlijk wel een beetje

Maar mijn probleem is min of meer opgelost.
Ik moet 'smorgens alleen 2 keer opstarten en dan doen de browsers het weer, kan ik mee leven.

Mijne heren bedankt en een goed en informatief 2012 toegewenst,
Chris
 
Het probleem lijkt toch weer erger te worden.
Bijna iedere keer na opstarten van Windows7 ultimate/ 64 wil er geen enkele browser starten. (IE, Firefox, Chrome)
Soms moet ik 2 of 3 maal opnieuw booten en doet alles het weer.
's avonds netjes afgesloten en 's morgens hetzelfde ritueel weer en werkt alles weer perfect.

Chris
 
Gezien alle eerder gestelde oplossingen wat geen soelaas brengt is mijn mening dat het probleem in de voeding zou kunnen liggen. Juist doordat de problemen komen als hij nog koud is, kan het zijn dat er condensator niet helemaal lekker werkt (die doen het beter als ze een beetje warmer geworden zijn). Daardoor is de spanning niet geheel constant en dat kan weer geheugen/timing problemen opleveren. Bijkomend kunnen harde schijven erg slecht tegen variërende voedingsspanningen. Laat hem maar eens doormeten in een winkel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan