Bsod 0x0000007a

Status
Niet open voor verdere reacties.

romanabrnvld

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2015
Berichten
14
Hallo,

Ik ben net terug van een weekje vakantie en ik wil mijn computer opstarten.
Maar dat lukt niet. Als ik hem aandoe dan staat er wel: Windows starten.
Maar nadat komt er een zwart scherm voor ongeveer 2 minuten en daarna een blauw scherm dat zegt: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR met de foutcode: 0x0000007A.
Ik zou graag willen weten hoe ik dit oplos want ik gebruik mijn pc regelmatig.
Ik ben zeker GEEN computer expert dus kunnen de mensen die mij zouden kunnen helpen, reageren met makkelijke woorden?

Mvg (alvast bedankt voor het reageren! ;) )
 
Probeer eens in de veilige modus op te starten (herhaaldelijk op F8 drukken voordat Windows ingeladen wordt, direct na het indrukken van de aanknop, dan komt er een keuzemenu tevoorschijn). Als je vanuit daar kunt opstarten: zet een uitgebreide schijfcontrole klaar. Lees hier hoe je de schijfcontrole kunt laten uitvoeren:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/check-a-drive-for-errors
(doe ook de beschadigde sectoren zoeken en repareren bij de schijfcontrole aanvinken.)

Graag horen we de resultaten van deze acties ;)
 
Deze fout komt voor wanneer geheugen wat op de schijf is geschreven niet terug naar fysiek geheugen kan.

Als je de schijf controleert en fouten in sectoren (niet het bestandssyteem) automatisch laat repareren, dan wordt de kans groter dat je geen enkel bestand uit een partitie met een beschadiging zult kunnen redden!

Je kan de geheugen reepjes simpelweg afzonderlijk gebruiken om een fout hieraan te ontdekken maar een programma om geheugen te testen via een opstartbare schijf (bootdisk) is natuurlijk ook altijd mogelijk.

Doe op een andere gelegenheid de harde schijf controller stekker eens in een andere aansluiting op het moederbord.

Ga na een schijfcontrole naar Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > Geavanceerd > Prestaties (instellingen) > Geavanceerd en zet het Virtueel Geheugen op 0. Bewaar de instelling. Start opnieuw op en controleer of het schijfgeheugen 0 is. Doe dan een defragmentatie van de schijf in veilige modus en zonder te onderbreken met activiteiten want dan duurt het veel te lang. Stel daarna het virtueel geheugen opnieuw in, met een even grote minimum als maximale grootte zodat Windows niet hoeft in te grijpen om het telkens iets groter te maken. Dit sluit uit dat er een fout in het virtueel geheugen zit. Ik ben benieuwd.
 
Hoi k1pje,

Ik kon niet in veilige modus komen omdat ik wéér het zelfde scherm kreeg...
 
Is de batterij leeg? Ga eens naar de BIOS en controleer de systeem tijd en datum.

Doe de installatie schijf van Windows er eens in en start daarmee op. Veel opstartproblemen worden daarmee automatisch gedetecteerd en verholpen.

Probeer sowieso met een deel van de geheugens en even de plaatsing onthouden.

Haal hardware er dan maar eens uit en probeer zonder. Als Veilige modus niet werkt dan kan je ook niet veel anders meer.
 
De batterij is niet leeg en de installatie schijf is kwijt door mijn broer (die de computer eerst had).
Hardware eruit halen heeft ook geen zin en ik heb gemerkt dat als ik mijn pc opstart krijg ik een raar brommend geluid (voor 1 sec).
Ik heb de pc van binnen schoongemaakt omdat hij erg stoffig was. Maar helaas zonder resultaat.

(Het brommend geluid komt uit mijn hard drive)
 
Laatst bewerkt:
Zou het geluid van de ventilator kunnen komen? Als deze niet draait dan willen sommige computers niet opstarten. Dit zou op het moment kunnen zijn dat Windows in het geheugen geladen wordt. Een ventilator kan je met de vinger even draaien om te kijken of die wel zonder weerstand rond gaat. Luister in ieder geval met de kast open waar dit haperen vandaan komt. Het zou de voeding kunnen zijn. In ieder geval heeft het flink geonweerd. Een kokertje van keukenpapier aan het oor houden en ergens op richten bij twijfel.

Zonder harde schijf werkt de computer met een opstartbare schijf en zo kan je een fout van Windows en de harde schijf misschien uitsluiten. Die stekker er even uit doen dus en in de BIOS bij de opstartvolgorde de CDRom/DVD drive bovenaan zetten en indien nodig actief maken. Een andere opstartbare schijf (boot disk) dan die van Windows gebruiken in dit geval en kijken of het systeem wat daar op staat het wél doet. Maar: Windows 7 kan je misschien van iemand lenen via Internet. Ik leen vanavond een speciale tang aan iemand uit. Dat kan via Peerby.

Dat je de computer zonder harde schijf gebruikt is vooral belangrijk omdat het weigeren van de harde schijf de gegevens er op kan beschadigen. Zou de voeding onvoldoende spanning leveren dan kan je dit beter niet met de harde schijf uitproberen.

Edit: ik lees nu dat het uit de harddrive komt. Dit kunnen lees/schrijf pogingen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Als de computer de harde schijf aanspreekt dan geeft dat een trillend geluidje. Vergelijkbaar met een spinnende kat. Bij weigeringen gaat het wel eens kort intenser.

Starten zonder harde schijf, met een bootdisk, zal uitkomst brengen over hoe goed de computer is. Als de computer dat kan, probeer dan vervolgens met een andere harde schijf.
 
Het probleem is opgelost nadat ik mijn pc nog even heel goed heb afgestoft, misschien kwam het omdat mijn pc overbehit werd? Ik heb geen idee maar gelukkig is het klaar. Heel erg bedankt voor het reageren/helpen! :)
 
Stof kan statisch worden, de droge lucht in huis? Bij het geheugen of de processor is het mogelijk dat dit hindert. Of de contacten zijn iets verschoven bij het afstoffen zodat ze weer beter contact maken. Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan